Miten kestäviä jenkeissä on Nissanin 2.8 l diesel koneet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kossupatteri, 26.2.2006.

  1. kossupatteri

    kossupatteri 1st gear

    Haluaisin tietoa siitä, että kuinka kestäviä noi jenkeissä olevat Nissanin 2.8 l diesel koneet on ja kuinka paljon semmoselle moottorille tulee kustannuksia vuodessa. Ja onko järkee ostaa tolla 2.8 l diesel koneella oleva chevrolet caprice?
     
  2. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Kaippa noi cedirikin koneet on kestäviä, paljon niillä ajavat ainakin.
    Mutta mielestäni on raiskaus tuollainen sakasikiö... hyi ja yök.
    Itse en ostaisi mitään jenkkiä jossa 3.3 tai 2.8 disu, ei sillä että olisivat huonoja koneita vaan muista syistä.
     
  3. miekkonen

    miekkonen Gearhead

    niin mä en taas oikein luota noihin amerikan dieseleihin ollenkaan.itse ostin ihan tolla 3.3dieselillä varustetun KÄYTTÖAUTON.kriteereinä pidän kumminkin toiminta varmuutta,halpoja/helppoja korjaa.harraste pelit pidetään erikseen.tosin kyllä toi puhaltimen vaatii toikin.omat kilometrit toiminut erinnoimaisesti ja meinaan jatkossakin pitää. kaikki liikenevät varat käytetään ton avo käkkylän rakentamisen :rotfl:
     
  4. kossupatteri

    kossupatteri 1st gear

    No mähän sanoikin että noi Nissanin koneella olevat dieseljenkit.
     
  5. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Kyllä noi jenkeissä olevat nissanin dieselit on paljon huonompia kuin nissaneissa olevat.




















    Anteeksi.. Oli pakko. Suomi hävis.
     
  6. spad

    spad Gearhead

    Cedric on kyllä ihan kiva ajaa ja tilaakin on, sen takia minäkään en ymmärrä miksi niitä koneita pitää jenkkeihin laittaa. Samaa pehmeää kyytiä se alkuperäisessä korissakin tarjoaa. Cedricin varaosia tahtoo kyllä olla paljon hankalampi saada ja hinta on sitten sen mukainen...

    Jokainen tehköön ratkaisunsa omalla tahollaan.
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    No kun se on Nissani :) Mielummin minä ainakin ajaisin tuolla 2,8dsl Valiantilla mitä Cedricillä :rotfl:
    Jokatapauksessa tuli kiskottua kaikki Nissanin hilut ja johdot pois keulalta ja istutettua takaisin koppaan oikea moottori, eli 170 slant. :wink:
     
  8. raggar

    raggar Gearhead

    Mitä helevettiä?

    Valiantissa tatsunin tiiseli?

    Kaikkee sitä kuulee...
     
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Oli, ei ole enää.
    Olis mulle se konekin kelvannut mutta oli laittanut sen jo 242 Volvoon :-? Olis virittänyt siitä sen 300+hv, samalla vaivalla sen olisi siitä saanut mitä 170:stäkin :lol:
     
  10. kossupatteri

    kossupatteri 1st gear

    Muutehan mä ostaisin tommosella V8 olevan capricen mut se vie nii paljon bensaa, niin jos meinaan opiskella nii ei oikee oo varaa pitää semmosta. Ja jotkut sanoo et noi V8 ei kestä vaan 4.3 on kestävä kone. Onko tuo totta et V8 ei kestä?
     
  11. C-mies

    C-mies Gearhead

    Kyllä se kone kestää, enemmänkin murhetta tuo ainakin tuo nisunasun automaattilaatikko, mikäli perävälitys on joku järjetön, kuten 2,4:1. Tiheemmällä kulkee kivemmin.

    Näin ainakin mulla, tiä mitä muilla :eek:

    Joo ja oishan se bensakasi kivempi, mut edelleen se bensa on sen 25centtii kalliimpaa.

    Joo ja sviddu hei, suomi hävis!!!! :wc: :wc: :wc: :poff: :poff: :poff:
     
  12. kossupatteri

    kossupatteri 1st gear

    No mikäs se olis semmonen hyvä perävälitys jos saan kysyä?
     
  13. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Capriceen nissanin diiselillä voisi olla lähemmäs neljää tai yli, kun cedricissä ja laurelissa on välitykset olleet luokkaa 3,7-3.9. kun ei nuo cedut jne missä nyt alunperin ld28-pannua on ollut ole raketteja niin ei kummoista suorituskykyä voi odottaa vielä painavammalta autolta :odroll:
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    kyllä se kovalla laatikolla jaksaa varmasti mennä alle 4 perävälityksellä, ihan normiperälläkin th200r4 kanssa ollutta, ei ehkä kuitenkaan sitä th350:ssa ollutta.

    Mulla oli caminossa 2.73 välitys ja täys kuorma päällä jaksoi lähteä tyhjäkäynnillä ja taisin jätättää sillä yhen 520 bemarin.

    cedriciin ei saa mistään uusia niveliä ja 500e dsl vero ei naurata jos tuon veron hinnalla saa osat usa-gm 2.8dsl farmarin tekemiseen, työtähän siinä hiukan on.

    gm-dealerilla suonenjoella ois cutlass paku odottamassa että joku nostaa 2.8d:n konehuoneeseen :wink:


    kone kestää ilman täysremppaa 1,2 miljoonaa km

    pistäkääs 6,2 ukot paremmaks.

    nimim: ajanut 350dx:llä 9kk 16tkm
     
  15. kossupatteri

    kossupatteri 1st gear

    No mitenkäs noita perävälityksiä saa vaihettua, ku mä en oikeen vielä tiedä autoista mitään.
     
  16. karjalai

    karjalai Gearhead

    Ilmeisesti puhut bensavehkeistä. Kyllä sekä nuo kasit että kutoset ovat erittäin kestäviä moottoreita.
     
  17. kossupatteri

    kossupatteri 1st gear

    Paljonkohan esimerkiksi tommonen 5.0 l bensa V8 305 + TH350 vie bensaa, ku minä en oikeen tiedä ja kaikki sanoo eri lukemia, joten haluaisin vastauksia kokemuksien perusteella. Ja minkä verran se vie maantieajossa ja minkä verran kaupunkiajossa???
     
  18. nixu85

    nixu85 1st gear

    nätisti ajamalla pääsee ihan kohtuullisiin lukemiin. just sattu olemaan tässä ikivanha tm:n koeajo kyseisestä koneesta :rotfl: tosin th2004r lootalla. maantiellä tasaisella nopeudella 80 km/h 9,6 litraa 100 km/h 11,6 litraa mutta kaupungissa ei näyttäs päsevän alle 20 litran... nämä siis nätisti ajamalla luultavasti. minun ajotyylillä tuplaten :odroll: :rotfl: :rotfl:
     
  19. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    kannattaa ajella sillä bensafarmarilla jos on n.20v ja itsetuntoa ei ole vielä (pätemisentarvetta) kyllä se alkuperäinen on ihan hyvä vaihtoehto. Ajelee sitten kukkaron paksuuden mukaan, tai hommaa jonkun fiatunon ja siihen rebelslipun takaikkunaan savolaistyyliin :p

    dsl varsinkin japsitekniikka soveltuu paremmin tällaiselle (KajS:n lanseeraama nimitys) nassukka-ukkomiehelle jonka harrastaminen on toisien halveksimien mallien koossapitämistä ja työmatkailua

    nurkka-ajossa dsl on paras, maantiellä tasottuu
     
  20. *Telvis*

    *Telvis* 1st gear

    no itsellä on jokapäiväisessä ajossa -80 caprice stw 305 ja nelivaihteinen autom.laatikko (th-700??) niin kesällä laskettu kulutus oli 15 litraa ja tää oli noin 1500 km matkalla. talvella menee tietenkin enempi mut sekin tasoittuu kun ajelee rauhallisemmin (eli antaa emännän ajaa) oma ajotapa ei oo todellakaan mikään rauhallinen vaan lumpio suorana mennään välillä kun toi mun on henkilöauto.
    nyt tietysti joku sanoo et kun moottori on kunnossa ja säädöissään niin se menis vähemmällä niin tottahan se on mut ei nää aina voi olla kunnossa.
    sitten kun oot aikas ajellu ja alkaa työkalut pysymään käsissä niin sittenhän sä voit ruuvata ja kokeilla miten pienellä saat sen menemään.
    mun mielestä kun varautuu siihen 15 niin ei tuu pettymyksiä. ainahan nää voi viedä enemmänkin.
     

Kerro tästä muillekin!