muutoskatsatus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja zacce, 31.1.2006.

  1. zacce

    zacce 1st gear

    auttakaahan miestä mäessä

    eli haalisin itselleni tuollaisen ford falcon -69
    jossa on gm 350+350

    nyt sitten tarvitsisi muutoskatsastaa.... mitäs kaikkea tarvis tehdä että leiman oikein saisi?

    isommat jarrut on paikassa, mustangin jarrut.
    punnitus on tehty.
    kone on vakio, että teho ylitystäkään ei pääse tulemaan, vielä :lol:

    mitä kaikkia lipusia ja lappusia tarvii kantaa mukana konttorille?
    ja mistä saa tarvittavat laput?

    ja isot pojat jutteli että tuohon sopisi heittämällä granadan jarrulevyt??

    ja ne samat isot pojat jutteli että falconia olisi saanut 351 koneella, että ei kai se sitten mahdottomuus ole saada leimaa 350 koneella
     
  2. zacce

    zacce 1st gear

    nyt sitten tuli käytyä katsastuskonttorilla..

    joten nyt tarvis nettilinkkejä että mistä löytää
    tenisiä tietoja ford falconista ja sitten 350 kaksi kurkkusen vakio koneen tekniset tiedot
     
  3. VesaR

    VesaR 1st gear

    ford falcon tech data

    tuolla haulla löytyi vaikka mitä
     
  4. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    älä hyvämies sano sinne että kone o jostai muusta. kerrot että siellä o fordin joku 351cid kone ja siitä tiedot, voi helpottaa hommaa huomattavasti ?
     
  5. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    Onkos tuo laillisen muutoskatsastuksen suorittaminen joku tabu? Tuntuu yllättävän usein tällä foorumilla tulevan tuollaisia äärimmäisen rakentavia kommentteja tyyliin "elä sitä perkule katsasta, saattas olla vaikka ihan laillinen sen jälkeen". Hae vaan zacce ihan rauhassa ne tekniikan tiedot ja muutoskatsasta kunnolla.
     
  6. ripo

    ripo 1st gear

    Olettaen että tuo gm 350 tarkoittaa chevyn konetta niin tuolta http://www.nastyz28.com/ löytyy ainakin jotain camaron koneiden teholukemia. Samassa osoitteessa myös ohjeita moottorin koodien purkuun, kannattaisi ensin tutkia että minkä vuoden/auton moottorista on kyse koska noissa lukemissa on kuitenkin jonkin verran eroja.
     
  7. pikkupoika

    pikkupoika 1st gear

    ja tuosta "älä sano et siellä on joku muu kone kuin mikä otteeseen on merkitty" niin ei varmaan kannata täällä suureen ääneen rupatella... aiheuttaa vaan ylim. närää...(tämä vaan tosin minun mielipide,voin tietty olla väärässä :oops: )
     
  8. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

  9. rrauta

    rrauta 3rd gear

    todella viisasta neuvoa toista jos ei itse tiedä asiasta mitään.
    on aivan se ja sama minkä merkkisestä autosta kone on peräisin. oli se foordista, chevystä, nissanista, tai vaikka mossesta niin ihan samat selvitykset tarvitaan. (koneesta)
    -koneen koko
    -teho
    -paino
    -ostokuitti
    -uudemmissa päästöistä selvitys
    ainoa ero on koneen kiinnikkeet (jos on riittävän huonosti tehty saatetaan niistäkin vaatia joku selvitys).
     
  10. zacce

    zacce 1st gear

    tuossa olen pientä selvitys työtä tehnyt.
    paino, teho ja kuutiotilavuus. ne ei saa ylittyä 20% enempää paitsi paino 25%, mallisarjan tehokkain on verailu kohteena. ja jarrut tarvii olla saman kokoset ja sellasta.
    kiinikkeet tarkistetaan silmämääräisesti.
    koneen merkillä ei tosiaan ole mitään merkitystä, samat selvitykset on tehtävä.

    kone on gm 350 ja 350 loota. kone 60-70 luvulta
    kaksikurkkunen kaasutin ja tehot muistaakseni jotain 160 hp vai oisko ollu vähemmän.

    falconin tiedot on kasassa, nyt tarvii vielä koneen painon tiedot
     
  11. valiantti65

    valiantti65 1st gear

    Vaatiiko konttori aina ostokuitin koneesta?
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ostokuitti pitää olla mut se on sama vaikka sen olis kirjoittanut naapurin Ville tai joku torilla pysäytetty mummo :wink:
     
  13. zacce

    zacce 1st gear

    eivät ainakaan maininneet mitään osto kuitista
     
  14. B 50

    B 50 Gearhead

    Olisko se ollu niin, että laki vaati selvityksen moottorin(tai miksei muidenkin osien) alkuperästä. Jossain se sitten tulkitaan ostokuitiksi, toisaalla riittää tieto mistä autosta kone on otettu.
     
  15. zacce

    zacce 1st gear

    no kyllä se tästä sitten selviää ajan mittaan kun auton saan siihen kuntoon että sen voi kiikuttaa konttorille. voin sitten kertoa tarkemmin mitä on tarvinnut ja mitä ei
     
  16. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Juuei. Tilavuus saa ylittyä 25%, teho 20% ja paino 10% tai 20% jos vastaava paino siirtetään pois etuakselilta. Nuo prosentit voi laskea sitten eri koneista, esim. Sierrassa teho Cossusta, paino diesselistä ja tilavuus V6:sta. Mutta mikä silloin on vertailuauto, jonka mukaan pitää päivitää jarrut ja jousitus on ainakin mulle epäselvää.
     
  17. zacce

    zacce 1st gear

    tiedoista minulta puuttuu nuo koneen painot vielä..
     
  18. zacce

    zacce 1st gear

    20, 20 jA 25 % ne oli mutta en muista tarkkaan mikä oli mikäkin
     

Kerro tästä muillekin!