Löytyipä taas patentti.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja PA-LA, 27.2.2006.

  1. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Tulipa vaihdettua perheen kakkosautoks tollanen chevyn astro toisen letukan kaveriks. Aikansa ajeltuaan sitä sitten huomaa yleensä paremmin näitä mitä olis ollu mukavaa kysyä jo kauppaa tehdessä. Eli pimeässä autokatoksessa lämmitys roikkaa laittaessa tuli huomattua että kun on parkit tai ajovalot päällä niin aina pyörii flekti. En ole asiaan vielä kerenny perehtyä muttä ei tämä tehtaalta ainakaan näin ole lähtenyt on se johto sen verran tökerösti sinne vedetty.Kun en jaksa vielä tosta ruveta hirveetä tressiä repimään niin ajattelin kysästä taas viisaanmilta eli onko tollasesta hätäpatentista mitään varsinaista haittaa???. Ainakin se lämpenee reilusti hitaammin kun se flekti "jäähdyttää" heti kun lähdet liikenteeseen ja laittaa valot päälle...
     
  2. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Jos bensa loppuisi pahassa paikassa ja jätät parkit päälle, niin 2 tuntia on pitkä aika, nyt olis bensaa, mut ei lähde enää käyntiin.
    Flektin anturi tullut tiensä päähän tai voi olla jopa ehjä, mutta maadotus hapettunut. Kustannusarvio max. 30 e + vähän töitä => laita kuntoon. Kerro sitte paljonko heitti?
     
  3. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Jos flektin virta menee virtalukon pohjan eikä releen kärkien kautta, niin ongelmia on luvassa.
     
  4. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    No tollasta mäkin olen kelannu sen mitä tota on tullu pohdittua. Kiitos hintaarviosta ja tiedosta että se ei ainakaan kustannuksiin kaadu, mistä sen anturin mahtaa löytää?.
     
  5. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Jos nyt oikein ymmärsin mitä tarkoitit lordmrford niin tuskin se virtalukon kautta menee kun se flekti pyörii siis vaikka auto ei ole käynnissä eikä avaimet virtalukossa.
     
  6. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Korjatkaa jos olen väärässä :) mutta onkohan siinä edes ollut sähköflektiä alunperin... Jos on jälkiasennus niin eihän sitä tiedä mistä virta on otettu , niin tai tässä tapauksessa tietää :rotfl: , valoista.
     
  7. Toitsu

    Toitsu 3rd gear

    Kyllä mulla ainakin oli Astrossa sähköflekti, vuosimalli oli 1990 ja efi malli digimittareilla. 8)
     
  8. T604

    T604 1st gear

    Oikeassa olet,jälkiasennus viritys.Alunperin normaali mek.viskoflekti vesipumpun päässä kiinni.Kytkentä selvästikin tehty väärin,onkohan anturia ollenkaan jos aina pyörii.Kannattaa uusia ainakin kytkentä.Toisekseen sähköflektillä jäähdytysteho saattaa olla riittämätön kesällä jos autossa ilmastointi.Alkuperänen mekaaninen tunnelilla takaa ilmastoinnin ja jäähdytyksen riittävän toiminnan helteellä.Miksi aina laitetaan sähköflekti toimivan mekaanisen tilalle? Nou jummarra :eek:
     
  9. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    :eek: Onhan se hieno kun toimii jos toimii sähköllä. :lol:
     
  10. WTF

    WTF Gearhead

    Onpahan enemmän sähkövikoja, kun niiden etsiminen on niin kivaa.

    Lämpenee nuo masiinat aika paljon nopeammin talvella, kun sen mekaanisen ottaa pois.
     
  11. etna

    etna 1st gear

    Ei ainakaan viime talvena ollu kylmä buickissa vaikka visko onkin, ja lämpes ihan riittävän nopiaan.Enämpi viskoon luotan kuin (yleensä) halpoihin flekti virityksiin :-?
     
  12. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Jep tarkennetaan vielä astro on vm.-90 stargraft(just ne digimittarit ja ilmastointi) malli ja on ollut alunperinkin sähköflektillä eli mitään "uusia" sähköflekti virityksiä ei tähän ole mielestäni tehty eikä vesipumpussa ole kiinni mitää. Ainoastaan kytkentä on syystä tai toisesta muutettu toimimaan valojen kautta jonka kestävyyttä tässä rupesin selvittämään. tota aiemmin mainittua kesällä jäähdyttämisen tehon epäilyä en jotenkin ny krapulassa ymmärtäny jos toi nyt on tehtaalta lähteny sähköflektillä ja ilmastoinnilla niin onhan se silloinkin toiminut??? :eek:
     
  13. slantti

    slantti 1st gear

    Ensimmäinen koeajamani Aspen oli "varustettu" sähköisellä bensapumpulla joka sai käyttövirtansa kun kytki parkkivalot päälle ja sitten startattiin . Jostain syystä ei oikeen vakuuttanut . :eek:
     
  14. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Viime kesänä törmäsin vastaavaan viritelmään kuplassa
     
  15. jyha

    jyha 1st gear

    tarkennetaan vielä! malli on alunperin viskoflektillä!
    omani on -90 stargraft SL, ja humisee hienosti mekaaninen ilmansiirtäjä syylarin ja koneen välissä!
     
  16. Ck

    Ck Gearhead

    Mistä te revitte noita stargraftejanne, en mä oo ainakaan yleensä nähny muutakun starcrafteja... :poff:
     

Kerro tästä muillekin!