Performer vs. RPM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja HT, 27.2.2006.

  1. HT

    HT Gearhead

    Mikä ero näissä kansissa on? Molemmissa samankokoiset pakoventtiilit, molempia saa sekä 1.90 että 2.02 imuventtiileillä, molemissa 170 cc intake runner, 60 cc palotilat. Mikä ero näissä siis on? :eek:
     
  2. Sain itse sellaisen käsityksen,että ne rpm-versiot olisi paremmat virtausominaisuuksiltaan ja kiertäis pidemmälle.Nämä performer kannet olisi enempi vääntävämmät versiot.Ne performerit täyttää vissiinkin nuo ameriikan päästömääräyksetkin.Itse ostin sellaiset rpm-versiot omaan 350 koneeseen.Mitä niitä itse katselin,niin kyllä niitä kanavia tulee varmaankin itse vähän paranneltua.Mullekin sanottiin,että ne olis cnc-koneistetut kanavat,mut minusta näyttävät kyllä ettei olisi.Eihän siellä silloin valujälkeä olisi.Kyl niitä on ihan toimiviksi sanottu.
     
  3. Niissä on muuten 64cc palotilat ja sai niitä isommillakin.Olisko ollut 70cc.
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Erona taitaa olla ianoastaan se, että performer kansissa on porattu imusarjan lämmityskanava imutasoon pakokanavasta, rpm kansissa ei. Toi piirre tekee sitten noista performer kansista saastemääräykset täyttäviä.
     
  5. sbc350

    sbc350 Gearhead

    juu ero on just toi imusarjan lämmityskanava.
    performer:
    Designed for 302, 327, 350, and 400 c.i.d. engines up to 1986, these heads have the same powerful design and combustion chambers as the straight plug Performer RPM heads plus an exhaust crossover passage for emissions equipment compatibility
     
  6. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    Kyse taisi kuitenkin olla Fordsonin kansista, tiiä sitte vaikuttaako itse asiaan.
     
  7. sbc350

    sbc350 Gearhead

    ohho kappas joo..
    tuossa kuvat, esimmäisenä Performer ja toisena RPM

    [​IMG]

    [​IMG]

    näyttäs keskeltä puuttuvan yks reikä 8)

    rpm:
    Designed for non-emissions 289, 302, and 351-Windsor Ford engines, these direct bolt-on heads deliver maximum performance in the 1500-6500 rpm range for high performance street. 1.90" intake valves are for use with stock pistons and high-flow 2.02" intake valves are for aftermarket pistons notched for valve clearance. Will not accept rail rockers. Ford 289-302 V8s require Head Bolt Bushings #9680 and either Edelbrock Head Bolt Kit #8552 (7/16") or stock head bolts.
     
  8. HT

    HT Gearhead

    No niin, sieltähän se selvisi ja vielä kuvien kanssa. :D Se kun meinaa tuo lontoon kieli vaikeuttaa asian ymmärtämistä niin joutuu välillä kysymään.

    Nyt valinta on helppo. RPM. 8)
     

Kerro tästä muillekin!