Chevy 350 mystinen käyntihäiriö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja camaro70, 6.3.2006.

  1. camaro70

    camaro70 1st gear

    Nyt alkaa keinot loppua 2nd gen Camaron 350:n käyntihäiriön kanssa!

    Kone käynnistyy kyllä ja käy suht kauniisti tyhjää mutta alkaa rykiä ja sammuu heti kun antaa vähänkin kaasua. Tuntuu että kaikkea on kokeiltu:

    -kaasari (nyt Edelbrock 600), bensapumppu (mek. Carter)vaihdettu, ei vaikutusta... ja bensaa tuntuu tulevan. Bensapumppua ennen on suodatinkin. tankin korkkia avattu käydessä mutta ei alipainetta
    -tulpat vaihdettu, kipinää tulee, ei vaikutusta
    -jakajan (Malloryn HEI jossa puola kannessa) sytytysmoduuli vaihdettiin ensin, sitten kokeiltiin Mallory HyWire VI boksia, ei vaikutusta
    -jakajan vakuumiennakko oli jumissa mutta nyt herkistelty, ei vaikutusta...mek. ennakon vastapainojen jouset aika löysät mutta ehjät
    -jakajaa kääntämällä tyhjäkäynti saatiin paremmaksi mutta edelleenkään ei ota kierroksia vaan sammuu heti
    -vakuumiletku jarrutehostimelle tukittu kun epäiltiin vakuumivikaa mutta ei vaikutusta
    -kaikki johdot ja letkut näyttäis olevan kiinni

    Eli MISSÄ voi olla vika? Voiko olla esim. venttiili- tai nokkavika jos se kuitenkin käy tyhjää aivan kauniisti ja jaksoi liikuttaa autoa tallissa tyhjäkäynnillä automaatti D- ja R-asennoissa??? Onko kellään tietoa voiko esim jakajassa olla jokin vielä havaitsematon vika?
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kaasarissa.

    Ei saa bensaa muuten kuin tyhjäkäyntipiirin kautta.
     
  3. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Onko sytkä laitettu korvalla vai strobolla.
     
  4. kapa

    kapa 3rd gear

    jos vika ei oo tullu osien vaihdon aikana vaan joskus aikasemmin niin itse tarkistaisin pyörijän ja jakajan kannen kunnon voi olla esim. hiushalkeama kopassa (kipinä sekoo) ja eipä nokka-akseliviatkaan silti kovin harvinaisia oo
     
  5. Arskasuuri

    Arskasuuri Gearhead

    Samantapaiset oireet oon saanut joskus aikaseks kun on pari tulpanjohtoa vaihtaneet paikkaa. Eli oletko tarkistanut että sytkäjärjestys on oikea ? (Silkkaa arvailua...)
     
  6. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    Liian kovat öljynpaineet, liian tiukka venttiilinvälyksen perussäätö, kuoleentuneet, tai liian löysät venttiilinjouset ainakin aiheuttaa kyseisenlaista ongelmaa.
    Kokeile löysätä venttilien säätöjä, nuo kaikki edellämainitut viat selviää sillä.
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Hai:n kanssa samaa mieltä! Itellä kerran kauan sitten(15v) pyörrin aiheutti todella paljon harmia kun en heti sitä huomannut ja täältä kun ei silloin uusia osia ihan joka paikasta saanut! Kaasari oli muutaman kerran palasina ja vikaa ei löytynyt bensapumppua vaihdettiin,tulppia pari sarjaa,johtoja vaihdoin samaten toista puolaa kokeilin,sytytystä suuntaan ja toiseen korvakuulolla ja strobolla,kansi,kärjet ja konkka vaihtui mut vikaa ei löytynyt,venttiilit säädin muutaman kerran,mittailin öljynpainetta ettei ole liikaa nostajille kun aina koneen lämmettyä ongelmat alkoi kone kävi tosi epätasaisesti ja vetoja ei paljoa(melkein menetin jäsenten välisen mestarin viitan) tallissa kävi aina hyvin,mutta kun antoi kierroksia ni röpötys alkoi ja monenlaista autoista tietävää kävi katsomassa ja ihmettelemässä,mut kukaan ei löytänyt vikaa. Sitten yx arvostettu jenkkiautomies sanoi että voiko mulla olla löysät venttiilin jouset koneessa? Siihen aikaan kun ei täällä ollut kellään jousipainemittaria,tilasin us-partsilta uudet jouset ja vaihdettiin ne saman kaverin kanssa joka vaihtoa ehdottikin,no taas kävi kone paremmin ja vaan hetken aikaa(tässä vaiheessa kaveri poistui tallilta vähin äänin) ohivuodotkin mitattiin samalla ja ihan ok oli! Tässä vaiheessa kun verenpainetta ei ollut juurikaan yhtään ja konepellin poissa ollessa aukaisin jakajan vielä kerran ja kappas vaan nyt oli pyörrin hieman vinossa kun niistä "koskettimen" pidikkeistä oli lohjennut ja niin siististi ettei sitä huomannut! Siltä paikalta soitto super partsiin nykvistille ja leksalta löytyi 1kpl letukan kelvollisia pyörijöitä ja se paikalle ja voi ELIN niitä tunnelmia kun kone kävi ja kehräs ja löysätessäkin kävi vielä hyvin ja heti vastas kaasuun kun parempikin katukone :D Tuona iltana lähti varmaan puolet takarenkaiden kulutuspinnasta ja tämä kaverikin oli kuunnellut että taitaapa camino toimia,kun ilman konepeltiä kylällä kiusasin! Tässähän tuli jo melkein hiki kun muisteli ja näpytteli :lol: Tästä rempasta opin paljon ja ennen kaikkea sen että aina pitäis katsoa kaikkia vielä eri päivänä uudestaan ja ilman hermoiluita ja mielellään vielä lampun kanssa! Tulihan tuossa vian haussa myös jakopää aukaistua ja tarkistettua,kuten myös nokan kunto jousten vaihdon yhteydessä! Empä nyt sitten tiedä oliko tästä muuta kun harmia alkuperäiselle kysyjälle?
     
  8. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Mulla oli sama vaiva joskus omassa letukassa ja vika oli yksinkertaisesti venttillikoppien vaihdon yhteydessä tapahtunut huohotinventtiilin jumittuminen aukiasentoon!Imi imusarjan alipaineella huohotinputkea pitkin kampikammiohöyryjä koneeseen!Aina kun anto kierrosta,röpötys alkoi ja sammahti.
     
  9. sibe70

    sibe70 Gearhead

    todennäköisesti kaasarissa vika,ei muutakuin auki ja kanavat puhtaaks.
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Helpointa on lainata jostain varmasti toimivaa kaasaria ja kokeilla sillä.

    Jos ei vaikutusta, niin lainaa jostain varmasti ehjä jakaja,
    ja tarkista tulpanjohtojen järjestys ja ennakko lampulla.

    Jos ei edelleenkään toimi, niin seuraavaksi tulpanjohdot, tulpat, bensapumppu, ja jopa bensa voi olla pilaantunutta.
     
  11. camaro70

    camaro70 1st gear

     
  12. camaro70

    camaro70 1st gear

    Ja kyllähän vihdoin ONNISTUI!!! Tosiaan voi ELIN mikä helpotus kun auto alkoi taas käydä hienosti! Eli opetuksena kaikille, lähes uusi virranjakaja oli mutta sieltähän se vika löytyi... vaihdettiin Malloryyn sekä pyörijä että kansi ja johan alkoi 350 taas käydä ja kiertää!! GM:n vakiokansi ja -pyörijä käyvät heittämällä, kokonaishinta vaivaiset 21e (malloryn osien hinta n. kolminkertainen).

    Kiitokset Kimelle neuvosta - halvalla korjautui lopulta! Huh...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hyvä homma!
    Joskus ja muutaman kerran on tullut vastaan tilanne että vaikka on uusi jakaja tai sen kansi niin kovasti nopeasti on kannen tai pyörijän kontaktit hapettuneet. Yllätys minulle (mutta sinänsä erittäin looginen selitys) on että jos jakajan kannen kontaktinastat sisäpuolella on kirkaat (alumiini pinta) niin elinikä saattaa olla yllättävän lyhyt ellei auto seiso talvea ihan kuivassa-kuivassa tallissa. Sen sijaan wanhemman aikainen messinkinen kontaktinen jakajan kansi kestää huomattavasti kauemmin meikäläistä "kesät ajataan -talvet telakalla" -käyttöä.
    Oliko se WBBC jolla oli sama juttu isolohkon kanssa pari vuotta sitten vai pätkiikö muistini tässä(kin) kohden?
    br;
    /jarit
     
  14. Ylli

    Ylli Gearhead

    Työ tekijän palkitsee (vai työnantaja?)
    Ite törmänny uudessa jakajassa siihen, että pyörijässä oli vielä suojalakka päällä, jolloin sähköä ei siirtynyt virranjakajankanteen :eek:
     

Kerro tästä muillekin!