Hydraulit & Kiruna-systeemit ja Ilmajousitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 26.10.2001.

  1. zilu

    zilu Gearhead

    Painekytkin?
    Mulla on tossa purkuun menevä mitsu sapporo jossa toimiva ilmastointi kiinni, siitä varmaan saa kaikki osat, paitsi painekytkintä
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Isot pojat sanos, et tommonen 230v malli biltema/tarjoustalo-kompurasta toimii ihan hienosti 12 volttisena.
     
  3. 348

    348 1st gear

    Tämmönen jako blokki tuli värkkäiltyä. Seuraavaan versioon sitte mittarin paikka ja upotukset kiinnitys pulteille. Ja ehkä ylipaine venttiilin paikka.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  4. BBC

    BBC Guest

    Air Ride

    On tullut muutama Air Ride kitti ja semmoinen on omassa Pick Upissanikin ollut useamman vuoden.

    Niistä mulla on suht. hyvä alennus, joten katso niiden sivuilta ja
    kysy tarjous!

    aulis.hameenkorpi@luukku.com
    0500-563 165
     
  5. wildchild

    wildchild 1st gear

    Oon itekkin ajatellu joskus tulevaisuudessa väsätä lowriderin joko ilmajousilla tai hydrauleilla. Mielenkiinnolla lukenut tätä keskustelua, ja muutenkin netistä ja lehdistä hakenut tietoa.. veekasin numerossa 1/2006 on Caddy hydrauleilla, ja kyselisinkin että onko muka leimattu vatkaimilla? vai onko mallia "otan pois katsastuksen ajaksi"? Ja playerin pinnavanteista kyselisin,että kestävätkö hypytystä,vai onko siihen tarkoitukseen ihan omat vanteensa? eli ovatko enemmänkin show?
     
  6. zilu

    zilu Gearhead

    Nyt tuli kauan odotettu paketti. Kuplaan eteen iskarit jossa palje "sisällä". Mittailin tuota liikerajaa, ja summasummarum, 15 senttiä liikkuu, kuplassa ainakin riittää hyvin.


    [​IMG]


    Hyvin toimii kuplassa, ois varmaankin helposti soviteltavissa muuhun merkkiin. Lenkki alapää, ja tappi ylhäällä, noita saa myös lenkki/lenkki tsydeemillä. Hintakaan ei ollut paha 225.-/pari tulleineen ja rahteineen.

    Tuolla lisätietoa: http://www.airkewld.com/parts/products.php?id=5&pg=2
     
  7. Vilu_86

    Vilu_86 3rd gear

    Ei taida ihan kantavuus riittää mun isuzu sport cabiin :( Siinäki joku vääntö sauva viritys edes ja iskarit ihan vääräs paikas et sais pussit helposti kii
     
  8. jirka

    jirka 1st gear

    Onhan tästä jo keskusteltu että leiman saat oli sitten ilma tai hydropeli.
    Playerin vanteet kestää hypytyksen siinä missä muutkin pinnavanteet,
    erot tulee lähinnä kromauksen/kultauksen kestävyydessä. Meidän cädin vanhat vanteet on ainakin hyvässä kuosissa vaikka keula metristä alas tippuukin :poff: pellit tosin tuppaa vääntymään :(

    Pääsiäiseen mennessä pitäis katsastaa vielä ainakin kaksi hydrovermettä
    joista toinen maltillinen kahdella pumpulla oleva 100" limusiini 8)
     
  9. wildchild

    wildchild 1st gear

    laitahan sitten laitteista kuvia! kuulostaa todella mielenkiintoiselta!
     
  10. jirka

    jirka 1st gear

    Ne on nähtävissä meidän(rs-customs) osastolla pääsiäisenä.
     
  11. sami-v

    sami-v 1st gear

    Dr.Rai

    Onko kenellekkään tuttu? on espanjalainen ilmajousitus valmistaja www.doctor-rai.com
     
  12. kuutio440

    kuutio440 1st gear

    www.lowtoys.com

    Tuoltahan löytyy jotain kamaa.. vielä nyt kun pojat ovat päivittäneet sivut.
    Aika lupaavan näköinen toi 454SS projekti... Yllättävän hyvin istuu toi Escalade maski tohon SS:sän keulalle.. :)
     
  13. sami-v

    sami-v 1st gear

    Toi lowtoysin

    tomi on entinen koulukaveri :) niihin aikoihin ajo vihreällä peugeutilla
     
  14. 348

    348 1st gear

    Mitenkäs ilmajousissa rajoitetaan "iskun" pituus. Alas päin tietenkin kumityynyt ettei jouset "pohjaa" kovin rajusti mutta mites toisin päin? Iskarit tietenkin mutta ne kun ei periaatteessa saa olla jouston rajoittajana. Ainakaan insin mukaan mitä nyt kyselin. Että onko niin että kuhan ei nosta liian ylös vai miten? Ei taia ne pussit oikein tykätä jos akseli niiden varassa roikkuu? tai jos laittaa liikaa painetta..
     
  15. B-66

    B-66 Gearhead

    Kyllä ne iskunvaimentimet valtaosassa jousitusrakenteista toimivat rajoittajina ulosjouston suuntaan.
     
  16. MH

    MH 3rd gear

    Olen ainakin nähnyt ketjun pätkää käytettävän ko. hommassa.
    Tietenkin jollain teipattuna/muuten päällystettynä ettei kolise.
     
  17. 348

    348 1st gear

    Tätä tossa pohdittiin kaverin kanssa ja tultiin siihen tulokseen että vaijerikin tuossa vois olla hyvä toppari, joko akseliin tai alatukivarteen kiinni. Niin pussit ei pääse missään vaiheessa yli ojentautuun tai akseli pääse roikkumaan pussien varassa.
     
  18. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Eikös se taka-akseli ole tukivarsien/ lehtijousien varassa. Minkä takia ylöspäin pitää liikettä rajoittaa muulla tavalla ku iskarin iskun pituudella, eihän niitä ole kierrejousitetuissa malleissakaan millään tavalla rajoitettu?
     
  19. toivaja

    toivaja Gearhead

    Eikös ne pohjaanlyönti kumit ole siellä rajoittamassa?
     
  20. 348

    348 1st gear

    Ylös päin liikettä pitää rajoittaa sen takia ettei taka-akseli missään vaiheessa roiku pelkkien pussien varassa. Pussit ei kestä varmaankaan semmosta. Iskarit ei saa toimia rajoittajana inssin mukaan. Ja yleensä iskarit ei ota vastaan tarpeeksi ajoissa, ainakaan mulla.

    Ja asiasta toiseen, nyt on pussit alla ja kohdistettu silleen että ala ja yläpää on kohti suorassa kun pussi on läjässä. Ja pussi jonkin verran mutkalla ajo asennossa. Ja aivan ylä asennossa pussi on aika lailla s muodossa. Mites pussit kestää semmosta? Mites onko kokemuksia? missä muodossa pussit pitäs olla? Eihän noita saa oikein speksienmukaan asennettua että kokoajan ois ylä ja alapuoli linjassa heittoa ois vaan se 10 astetta mitä speksit sanoo..

    sivu 47.
    pdf, http://www.snoy.fi/teollisuus/kumipalke ... _esite.pdf
     

Kerro tästä muillekin!