Syöttöpumpun korjaus 5,7D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sebeteus, 10.4.2006.

  1. sebeteus

    sebeteus 1st gear

    Syöttöpumppu täynnä paskaa, sieltä on kai se joku osa hajonnu, tiiviste välipalikka vai mikä ny onkaa. Mitähän tommosen korjaus maksaa? Kauno Koskinen ei vastaa. (kato tuohan rimmaa)!! Tekeekö korjauksia muut ku Kauno, tai varmaan tekee mutta hyviä muita vaihtoehtoja, mitä muuten uus maksaa? Nii joo pumppu on Oldsin 80-81 5,7D koneesta.
     
  2. suurhattula

    suurhattula Gearhead

    350d pumppu

    tervehdys! soitappa mannisen tarmolle keski-uudenmaan dieseliin(keravalla).ei ole halvin paikka,mutta jos haluat että pumppus tulee kuntoon.NO NIIN! nyt tulee sitten vastauksia tähän mun antamaan lausuntoon,"mä käytin pumpun siellä ja maksoi maltaita eikä toiminu kunnolla".MUTTA asialle ei mahda mitään,kirjoitat tänne mitä tahansa,niin aina saa varautua moiseen....
     
  3. Arskasuuri

    Arskasuuri Gearhead

    Mä en käyttänyt siellä eikä siis maksanut maltaita ja kuitenkin toimi kunnolla... :rotfl:


    Asiaan: vaihtoehdoksi voisin heittää Diesel-Laite Oy, Espoon Järvenperässä (Kehä III varrella). Tuntee hyvin juuri nämä laitteet. :)
     
  4. hentar

    hentar 1st gear

    Mul taitais olla viel pari varapumppua jemmassa, ja korjaussarjakin.
    Meilaa jos viel tarvetta
    ari.henttonen@luukku.com
     
  5. Scotty

    Scotty 1st gear

    Diesel Laitteen hemmo osti kaikki viimeiset osat Atoylta noihin vanhoihin Roosamasterin pumppuihin. Suuttimia saa amerikasta 100 egee kappale, pelkän suutin neulan vaihtaminen vanhaan suutinrunkoon ei aina auta koska rungossa voi olla syöpymiä yms ja tiivistys ei enää toimi., silloin suutin kusee ja aukeaa miten sattuu.
     
  6. sebeteus

    sebeteus 1st gear

    Mikä WITTU tuos on. Pumppu korjattu. Vaihdoin itte tiivisteet jne. Perjantaina kokeilin nii kävi n.15 min, totteli kaasuaki, kunnes jäi pikku hiljaa pyttyjä pois ja sammu, käynnistin ja kävi hetken huonosti ja sammu. Sen jälkeen ei oo lähteny käyntiin. Äsken siirtelin pumppua pikkusen suuntaan ja toiseen, eikä autam, pikkusen lupailee,mutta ei lähde.
    Ilmattu on ja paluuputken venttiili toimii ja vitun pumppu pitäs olla kunnos ku kerran kävi hetken. Onko nuos suuttimis sitte jotaki tullu tällävälin etteivät päästä tavaraa läpi. Haluaako joku ostaa projektin!!! Wituttaa, lähimmät 2 korjaamoa ei kerkiä kattomaan, toinen ensviikolla ehkä toinen ei ollenkaa! Neuvot ja hermot loppuu tuollaasten paskojen kans!!
     
  7. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    moi

    ootko vaihtanu alkuperäisen, soppaputken ja siirtopumpun välisen kangaspunosletkun uuteen kumiseen?

    itellä vastaava vika korjaantu sillä.

    vanha kangaspunos letku vuotaa sisäänpäin, eli se päästää ilmaa sopan mukana syöttöpumpulle ja se ei kunnolla ilmaannu.

    tää ko. letkunpätkä ei vuotanu soppaa ulos.

    kokeile ees..

    t. r-r
     
  8. sebeteus

    sebeteus 1st gear

    Juu letku on irti ja haen huomenna siihen uuden. Ongelma löytyi myös, tulopuolella akselin sisällä oleva jousi oli poikki, Diesel Laitteen mukaan sen yhteydessä olevat palaset kannattaa uusia myös. No pumppu lähtee nyt Diesel Laitteelle, laittavat jousen ja säätävät pumpun samalla, kun ei tiedä onko se kuinka säädöissäkään niin nyt kun se on irti niin laitetaan kunnolla kuntoon.
    Mites kauan tuo ny pitäs toimia, kun laittaa pumpun ja putket kuntoon?
    Suuttimet putsautan kans.
    Mitäs sanotte kun kuulin että noihin 5,7:hin on laitettu myös toyotan suuttimia, toimivat kuulemma paljon paremmin, tosin kierteet pitää kai tehdä uusiksi, että ei mikää kovin kätevä homma?!
     
  9. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Mikäs oli Diesel Laitteen hinta-arvio?
     
  10. sebeteus

    sebeteus 1st gear

    100-200eur noin, kerron tarkemmin kun pumppu tulee, joskus parin viikon päästä. Kunnostetun hinta on kait jotain 400-500eur. Ja uus jos enää mistää saa niin 600eur.
     
  11. JPA

    JPA 3rd gear

    479€ missä on pumpun remppaus varmaan kaikki osta sisälle vaihdettu kun pelkät osat makso 200€ lisäksi tuossa on ruiskusuuttimien tarkistus/korjaus + hehkujen mittaus.
     
  12. ´71 formula

    ´71 formula Gearhead

    Pumppu tosiaan tarvii remontin yhteydessä sen penkkiajon ja säädön, muuten se remontti on vaan vähän sinne päin. Täyden pumppuremontin jälkeen ajelet pumpun puolesta huoleti normikilometreillä väh. 10 vuotta.Vanha 5,7 Roosamaster on itsessään laadultaan erittäin hyvä pumppu (uudemmat Stanadynet ei niinkään). En ymmärrä minkä takia pitäs pistää 5,7:kaan Toyotan suuttimet, kynäsuuttimethan on kestävät ja muutenkin hyvät, CAV -kierresuuttimet olikin sitten huomattavasti heikommat mutta ei niitäkän kannata muunmerkkisiin vaihtaa.
     
  13. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    itselläkin tais tulla syöttöpumppuremppa eteen sillä suuttimien korjauksen jälkeen moottorin tyhjäkäynti muuttui todella vaikeaksi, ottaa kyllä kierroksia mutta liikkeelle ei pääse kun motti käyttäytyy aivan kuin kävisi laihoilla. mutta missähän olisi halvin teettää pumppuremppa? koskisella, keski-uudenmaan dieselissä vai tuossa jonkun mainitsemassa diesel-laitteessa? suuttimet rempattiin keski-uudenmaan dieselissä ja tuli kohtuu tyyriiksi, uusien tiivisteiden kanssa noin 400€ :mad: :mad:

    olen ite purkanut pumpun jo kerran ja silloin siivosin räjähtäneen pakeliittilevyn kokonaan pois ja laitoin sen painokorin kiinni pistehitsillä, samalla vaihdoin uuden takaiskuventtiilin siihen pumpun päälle.
     
  14. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Katoppa siinä suuttimilta tulevan paluuputken päässä oleva messinkinen kulmaliitin.
    Sen sisällä on semmonen lasikuulaventtiili. (eli näyttää että on vaan reikä, mutta todellisuudessa jousikuormitteinen kuula)

    Ittellä joskus ongelma oli tuo venttiili, eli jousen "kierteet" oli täynnä pas..aa ja ventiili ei auennut.
    Vehje ei välillä lähtenyt käyntiin kirveelläkään, joskus sammu tien päällä kesken ajon; venttiili pois hitsauslangan pätkä ja naftakuppi penkin takaa ja vähän rassausta ja taas mentiin....
     
  15. rrauta

    rrauta 3rd gear

    makkepuu, koita säätää tankoa, joka tulee keskipakosäätimeltä.
    on tarkka säädöstään ja jos pidennät sitä liikaa koneen tyhjäkäynti nousee liian suureksi.
     
  16. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    pumppu lähti keski-uudenmaan dieseliin, ongelma oli se että ei käynyt tyhjäkäyntiä suutinrempan jälkeen ellei kaasuvaijerista säätänyt niinpaljon että pumpun kyljessä linkku kääntyi 1cm, ei ruuvi riittänyt alkuunkaan :eek: otti kierroksia paikallaan mutta pykälän laittaminen silmään sai koneen "tukehtumaan" aivan kuin laihoilla käyvä bensavehje. ilmeisesti ei jaksanut kehittää tarpeeksi painetta uusille suuttimille. uusi nestepää maksaa kuulemma 800€ ja perus pumppuremppa kaikkine hilkkeineen ja säätöineen 600€. vielä kun kaikki nämä maksetaan työttömuuskorvauksista :(
     
  17. sebeteus

    sebeteus 1st gear

    Semmosta se on. Mä kans irrotin rahaa yhden soittimen myymällä että saa tuon syöttöpumpun kuntoon, no ei tarvinnu kajota sentäs vielä tärkeimpiin kitara vehkeisiin.
    Ei oo pumppua vain vielä näkyny pitäs tulla ensviikon alusta.
     
  18. sebeteus

    sebeteus 1st gear

    No niin. Kone käy tullu jopa jo 200 kilsaaki ajeltua. Pumpun korjaus säätö 342eur ja uudet hehkut 60G 160eur, sen makso tuo hupi MUTTA:

    Nyt kone savuttaa vitusti lämmöt n.60asteen paikkeilla, mikäs neuvoksi???
     
  19. sebeteus

    sebeteus 1st gear

    Kone tärisee ja käy huonosti tyhjäkäyntiä kylmänä, lämpösenä ei niinkään. Ja kun laittaa kylmänä käymään niin auttaa kun antaa kierroksia hieman nii ei tärise läheskään niin pahoin, savuttaa vain kovasti. Lämpösenä kone tärähtää aina silloin tällöin, ei käy aivan täysin kunnolla, suuttimet varmaan pitäs kattella läpi,en oo niitä vielä kattonu?!
    Vaihdoin just termostaatin, sielä oli 160F termari ja laitoin 195F termarin tilalle.
     
  20. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    suuttimet kannattaa kyllä tarkastaa, ainakin omassa vehkeessä oli avautumispaineet mitäsattuu ja sehän ei kylmänä meinannu lähtee käyntiin ollenkaan. vakio termostaatti taitaa olla 180F tuossa koneessa jos en muista väärin, ja se kannattaa vaihtaa melkein kerran vuodessa ettei vaan pääse jumiin ja polttaan kansipahveja
     

Kerro tästä muillekin!