Service Engine Soon - varoitusvalo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja samli, 14.4.2006.

  1. samli

    samli 1st gear

    Terve! mitä tarkoitetaan chevrolet corsican mittaristossa syttyvällä service engine soon varoitusvalolla?
     
  2. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Vapaasti käännettynä "Huolla kone pian",jotain häikkäähän siellä on kun se palaa,Huoltoon.
     
  3. skiko

    skiko 1st gear

    NO minä taasen

    Se valo kertoo että ECM tieto poikkeaa oleellisesti rajaarvoista
    esim suodatin tukossa niin alipaine anturi antaa ECM lle väärää infoa
    no sen ilmoituksen voi tulkita purkamalla vikamuisti sille löytyy
    ohjeita ja vikakoodit beretta ja corsika sivuilta tosin lontoon murteella
    Ecom myöskin tarkistaa anturien toiminnan sisäisesti , joten jos sulla herjaa service valo jotain ja auto alkaa käymään kummasti niin niillä voi olla syy yhteys ja olis hyvä purkaa se vikamuisti mutta sullahan oli uus ECM ja puhdas muisti, ja sitten vielä mulla on beretta lastuviritettynä
    mutta näihin se tuo noin 7& lisää eli noin 15 heppaa ( lastu oli jo valmiina)
    Joku sulle jo kertoikin sen vapaanahengittävän koneen lastuttaminen ei hirveesti potkua lisää.
     
  4. samli

    samli 1st gear

    joo

    kyllä niinhän kerrottiin eipä siitä tehot kovin paljoa nouse. Kyselin vaa vähän malliksi tosta service engine soon valosta. Minulla se ei onneksi ole palanut vielä kertaakan
     

Kerro tästä muillekin!