bensiinin kulutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja hanekki, 5.5.2006.

  1. hanekki

    hanekki 3rd gear

    onko tämä harhaa vai ei?vaihdoin chevyyn välityksen 2,73-4,10:een ku tuntuu että kulutus ei ole kasvanut ollenkaan melkeinpä päinvastoin pienentynyt.pellin alla 350 piristetty pytty ja th350.se että risteyksestä lähdettäessä ei tarvii ajaa ku 100m niin on jo kolmonen silmässä,siitä johtue mietin että ku ei tarvii "venyttää" vaihteita niin voisiko tämä olla yksi syy?harhaa vai ei? kertokaa humalaiselle miehelle
    :D
     
  2. Chevellecoupe64

    Chevellecoupe64 1st gear

    Välläri

    Suataapi olla et käy näinkin....Pienellä myllyllä raskas koppa kuskattavana,vääntö alue sattuu paremmin lyhkäselle välitykselle??Sit ku lähdet pitemmälle reissulle varaa mukaan kaikille Peltorit miel.radio versiot. Sulla kävi vähän ku mun kamraatille joka vaihto veneeseen alakynnessä olleen pikkulohkon tilalle isojenpoikien neljäviisnelosen,kyyti parani ja kulutus tunnissa putosi ku ei tarvii vetää enää kahva kaakossa.
     
  3. kojo

    kojo Gearhead

    Lasketko sitä kulutusta matkamittarin mukaan? nythän on niin että jos et tehny mittareille mitään niin ne näyttää sun kulkeneen pidemmän matkan kovemmalla vauhdilla kuin todellisuudessa on tapahtunu...
     
  4. marko-oskari

    marko-oskari 1st gear

    Mun oldsissa kulutus ainakin pysyi samana kun välitys muutettiin viime kesänä 3,08:sasta 3,55:teen... edelleen se syö kaiken mitä antaa.
     
  5. hanekki

    hanekki 3rd gear

    en oo mittarin mukaan laskenu ku ei pelaa mittari ollenkaan.aikalailla ihan pers tuntumalla,viimekesänä ajoin täydellä tankilla 10päivää,ja nyt vielä senkin jälkeen bensaa tankissa vaikka kuinka paljon,ja ajo ihan samanlaista kuin viimekesänäkin,eli aika reilulla kaasulla koko ajan :D
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Heh, jokohan kohta eurokulutukset ilmoitetaan l/päivä. Kyllä minun autoissa vaikuttaa päiväkohtaiseen kulutukseen jalan raskauden lisäksi myös ajetut kilometrit. Hittolainen kun tuo oma uudehko nuhapumppu-käyttiskin vie enemmän kuin sinun autosi, aina ei pääse edes 10 pv tankillisella. ;-) Ja harrastepelit menee joskus 6 kk tankkaamatta.
     
  7. hanekki

    hanekki 3rd gear

    Kyllä minun autoissa vaikuttaa päiväkohtaiseen kulutukseen jalan raskauden lisäksi myös ajetut kilometrit.


    no nuo kilometrit mulla on melkolailla koko ajan samat per päivä.samat ringit joka päivä :lol: [/quote]
     
  8. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Just... Mullakin harraste Corollan kulutus tippu aivan hemmetisti ku siitä loppu leima. :poff:

    Tosissaan jos nyt ollaan ni olen kyllä sitä mieltä että kulutus, ainakin kaupunkiajossa, voi hyvinkin tippua.
    Huomasin joskus Taunuksella ajellessani että kun vaihdoin RS-2000 välityksen vakioon (eli pidempään) ni kulutus nousi. Matka jota aijoin oli aina sama, eli valehtelevaa matkamittaria ei tullut laskelmissa huomioitua.
     
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mittarivirheet saattaa vääristää kulutuslukemia suuntaan taikka toiseen melkoisesti. Pickupin nopeusmittari näyttää "just eikä melkein", eli jos sillä ajaa mittarin mukaan tasan 90km/h (suljetulla alueella tietysti :lol: ) niin GPS näyttää myöskin 90km/h. Matkamittari heittääkin sitten ihan toiseen malliin. Tämän auton maili onkin 1,80km, eli aikalailla pidempi mitä se todellisuudessa on. Kulutuslukemista häipyi reilu litra, kun käytin auton omia mittareita tarkempia laitteita.
     
  10. thomaso

    thomaso Gearhead

    Mä olen mitannut kulutusta ottamalla esim keltaisten sivujen reittihausta lähtö ja kohdeosoitteen välisen matkan ylös ja verrannut sitä kulutukseen. Siis tyyliin läh osoite Helsingissä - läh osoite Tampereella.
     
  11. juhe72

    juhe72 1st gear

    kun tankkaa aina satkulla, kun pensa on kaikki, niin ei se maksa, eikä syö yhtään enempää, kuin ennenkään.
     

Kerro tästä muillekin!