SBC alukannet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hyde, 5.5.2006.

  1. hyde

    hyde Gearhead

    Kuinkahan paljon SBC alukannet säästää painossa vakio rautakansiin
    verrattuna.Näitähän saa nykyään tarvikkeena ja otaksuen 64cc
    palotiloilla ja seeteillä jotka kestää 'vihreää' bensaa.Näillä kun
    vois saada kerralla kaiken,eli nokkapainoa pois ja lisää tehoa.
    Jos jollain on kokemuksia eritoten hinta/laatu suhteesta olis mukava
    kuulla.
     
  2. Chevellecoupe64

    Chevellecoupe64 1st gear

    Painot

    28kg tulee kevennystä,sit ku siirrät akun vielä konttiin poistuu etu akselilta n.40 kg=sahaa sit jousia lyhkäsemmiks.
     
  3. A.McBill

    A.McBill Gearhead

    :D no ainakin puolet vähemmän ne painaa kun rautakannet :D
    nimittäin kun ostin itse alukannet niin jaksoin kantaa kummatkin kannet paketteineen kerralla kotia 8) ja muistaakseni yhdessä rautakannessa oli ihan tarpeeksi kannettavaa toisesta puhumattakaan :oops:
    tarkoista kiloista ei oo kyllä tietoo kun en ole punninnut kumpiakaan kansia :odroll:
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Muistaakseni 11kg/kpl ovat nuo edelin rpm:t kevyemmät kuin nuo rautakannet. Noissa edeleissä mitkä meille tuli oli seuraavanlaiset viat: Kahden venttiilinjousen alta puuttui shimmilevyt,ohjarit oli liian tiukat,kanavissa melko runsaasti valupurseita ja ny eilen havaitsin et työntötangot ottaa joihinkin imukanavien ulkoseiniin ja käytettäessä arp:n kansipultteja keskimmäisen pultin prikasta joutuu viilaamaan ainetta pois muuten ottaa jousien alla oleviin lautasmaisiin aluslevyjen reunoihin. Paljon vikaa,mutta halvathan ne on ja mitään "peruuttamatonta" vikaa en havainnut niissä! Tuo alukansien hintakin on vähän suhteellinen,kun vaativat pidemmät työntötangot ja oikeastaan rullakeinutkin...
     
  5. A.McBill

    A.McBill Gearhead

    tuo oli hyvä tietää että osaa katella ne kannet läpi ennen ku rupee asentelemaan tuosta prikan viilauksesta onkin siinä asennus ohjeessa mikä tuli siinä mukana ja rullakeinut mulla onkin jo 8)
    KIITOS! kime2 :wink:
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Tönärit säädetään niillä guide plateilla, etteivät osu kanaviin. Lukee myös ohjeissa. 8)
    Keskimmäisen prikan viilausohje on myös paketissa. Eli "kuuluu kauppaan".
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Mulla on tainnut jäädä se ohje lukematta johtuen armottomasta opiskelu innostani aikanaan :oops: Jos tätä lukee nämä nykyiset koululaiset niin ottakaapa se englannin kirja esille ihan rohkeasti vaan :wink: Mulla on vielä asentamatta nuo kannet paikoilleen,et täytyy kait kääntää se ohjelappunen tai jos eräs henkilö lukee tämän niin hänhän vois tulla käymään,ni ei tarvi niin usein soitella ja häiritä hänen laatuaikaa :D Osaishan joku muukin varmaan ne ohjeet täällä suomentaa... Katselinkin noita ohjainlevyjä et jospa niitä vähän liikuttelis niin ei osuis alumiiniin,koska paljostahan se ei ole kiinni ja kaipa noissakin on pikkasen "pelivaraa" pulttiin nähden,vai täytyykö sitäkin tehdä? Tuon prikan viilauksen havaitsin kun koekasasin ja kyllä jotenkin huvitti tuokin vielä peijakas :D
     

Kerro tästä muillekin!