Löytyykö suomesta -67 buickkeja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja custom, 7.5.2006.

  1. custom

    custom 1st gear

    mitä malleja vaan ja kuinka paljon kun ei liiemmälti ole tullut vastaan edes tapahtumissa
     
  2. Rüsselsheim

    Rüsselsheim 1st gear

    Electraa ainakin löytyy, kyseisenä vuotena suomesta.
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mullon kuusenjuuressa korinvaihto avo-Skylark, jonka nuoruudessa rakensin kahdesta korinvaihtoprojektista. Odottaa uutta lattiaa kokonaisuudessaan ja aikaa/kärsivällisyyttä/rahaa tehdä homma huolella. Niin ja odottaa vielä '67 430cid konetta ja TH400 (Jukka mites kävi???)

    Helsingissä oli aikanaan liikenteessä tuon oman kanssa samaan aikaan maahantuotu erittäin siisti punainen Skylark korinvaihto-avo. Tämä taisi kyllä olla '66 papereilla.

    Kerran soitteli kaveri että sillä oli työnalla '67 GS400 avo jossainpäin suomea, en tiedä tilannetta nykyään.

    Jyväskylässä on lilan värinen '67 Special 4d liikenteessä.
     
  4. Buick Special

    Buick Special 1st gear

    Pari vuotta sitten tallissa ja ajossa kävi -67 Special Deluxe 4D sedan. Orgis Suomiauto, ajettu vain 115tkm. Tekniikkana 225cid V6 + 3-vaihteinen rattiputkesta hämmennettävä. Siirtyi Porvooseen. Mikä korimalli customin oma -67 Buick on, monta ovea?

    PauliP: Muistan itse nähneeni ehkä samasta -67 GS400 avosta myynti-ilmoituksen markka-aikaan.(voi v...tu, onko sitä jo näin wanha pappa?!?) Taisi vaihtaa omistajaa varsin pikaisesti. Missä mahtaa luurata?
     
  5. rauta ja romu

    rauta ja romu 3rd gear

    Itsellä oli 67 special de luxe, 4d. 350/350.
    Majailee Herttoniemessä nykyään.
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    PauliP: Muistan itse nähneeni ehkä samasta -67 GS400 avosta myynti-ilmoituksen markka-aikaan.(voi v...tu, onko sitä jo näin wanha pappa?!?) Taisi vaihtaa omistajaa varsin pikaisesti. Missä mahtaa luurata?[/quote]

    Se tosiaan oli jotain markka-aikaa kun juttelin tuon GS400 omistajan kanssa, onkohan se vielä suomessa ja oikein halvalla myynnissä. Saa tuoda meille jos on ylimääräinen. 8)

    Harva muuten ymmärtääkään kuinka kohtuullisen harvinaisia nämä tämänikäiset Buickit on. Eikös V8-lehdessä ollut jokin aika sitten juttu orkkiksesta 4D:stä.
     
  7. Buick Special

    Buick Special 1st gear

    Harva muuten ymmärtääkään kuinka kohtuullisen harvinaisia nämä tämänikäiset Buickit on. Eikös V8-lehdessä ollut jokin aika sitten juttu orkkiksesta 4D:stä.[/quote]

    - Taisi olla sama 4D, joka käväisi mulla. Valkoinen sinisellä sisustalla, kotimaisen GM-myyjän vuonna -67 asentama lisävaloarsenaali keulilla.
     
  8. buicksuper

    buicksuper Gearhead

    kuukausi sitten tuli -67 avo skylark Alavieskaan.
     
  9. custom

    custom 1st gear

    minulla itselläni on elektra 225 custom 4d 430cid th 400 pohjamaalit niskassa ja tarkoitus saada edes forssaan kuntoon syksyksi
     
  10. möökjuri

    möökjuri 1st gear

    Kaverilla ja mulla oli suomi electra 4d joskus 90-luvun alkupuolella.Oli muistaakseni ollut jonkun vakuutusyhtiön edustusautona? 430 oli hukattu ja 455 hullunkurisesti asennettuna keulilla ku se ostettiin,laitettiin siihen olssin 350 joka sopi vähemmällä voimistelulla paikoilleen.Auto oli hyvillä varusteilla,ilman ilmastointia tosin.Tosta johtuen mukavaa puuhaa oli auton sähköjen setviminen,kun yhtä piuhaa vaille koko johtonippu oli katkaistu konehuoneen puolelta.Siinä piuhassa oli nätisti teippi ympärillä,ja tekstinä flekti.Tosin sekin oli lämpömittarin johto.Port holeja oli vain 3,neljännen reijät oli kitattu umpeen.Meni keravan kautta jyväskylään?Onkohan hengissä vielä.
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jos on Jyväskylässä, niin ei ainakaan kovin aktiivisesti liiku kaupungilla eikä harrastajaporukoissa nykyään. Kaverit kyllä on kertoneet tarinoita vanhoja muistellessaan paikallisesta Electrasta.
     
  12. möökjuri

    möökjuri 1st gear

    Tulihan se rekisterinumerokin mieleen tosta mikä meillä käväs ja rekisteröitiin. JYS-63.Oli ollu NHX-29?,ja sitä aikaisemmin varmaankin alkuperäisissä kilvissään,jotka muistaakseni päättyivät 8:iin.
     
  13. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Eikös kasissa ole ollut juttua valkoisesta -67 Electra-korinvaihto-avosta? Eräs kaveri sitä kävi katsomassakin monta vuotta jutun ilmestymisen jälkeen ja oli kuulemma ennättänyt reissussa nuhjaantua.
     
  14. Woitto

    Woitto Gearhead

    Toi Kimmo Yllön rakentama korinvaihto-AVO myytiin 1998 jonnekin Forssan/Alastaron seudulle J.S. nimikirjaimet omaavalle henkilölle.
    Tuon jälkeen autosta ei tietääkseni ole havaintoja, liekö rakenteilla?!
     
  15. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

  16. Woitto

    Woitto Gearhead

    Voiskohan toi olla se Munkkiniemen Tebarilla -80/-90 luvulla vaikuttanut yksilö. Mahdollisesti esitelty joskus veekasissakin?
     
  17. custom

    custom 1st gear

    mahtoiko yllö myydä kaikki osat siitä 4d.stä mukaan joka oli alkuperäisauto meinaan joitain osia kaivattais
     
  18. ZipZap

    ZipZap 1st gear

    Viime maanantaina hommasin Buick Electra 225 vm:-67 moottorina Wildcat 430. Auto löytyy uudeltamaalta.

    Ihan on ollut mukava ja leppoisa ajettava.
     
  19. Kimi-oz

    Kimi-oz Gearhead

    Eli ostit tuon, sorry pitkä linkki: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =800917&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=11829401@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?id=11829401@tb=tmp_find_agent

    Mööjkurin auto ei lähtenyt Jyskälään, mutta ei isukki lonkalta muistanut mihin se meni. Luovarin kopio on jossain, täytyy kaivaa se esille joskus ja infota lisää määränpäästä. Eteenpäin meni Keravalta kuitenkin joskus vuonna 1994 keväällä just ennen kuin itse kortin sain, pikkasen harmitti silloin!! :-? Jos oikein muistan, niin se auto oli joskus ollut mällissä ja siihen oli toiselle puolelle vaihdettu Yllön kv-aihion vanhat valkoiset ovet toiselle puolelle (en vanno että ovet olivat just siitä kopasta, mutta valkoiset ne olivat joskus olleet, sen paljasti painepesurilla suoritettu pesu... =), ja vaikka auto oli päällisin puolin suht siistissä edustuskunnossa niin takaluukunpohja oli jommalta kummalta puolelta maalattu joskus kunnon 70´s tyyliin USA-lipuksi... Kirkas musta auto ja toisella puolella vuotta nuoremman kapselit, oikeita kuusseiskoja oli kolme joista yksi ilman keskiön merkkiä mutta puuttuvaa/merkkejä ei löytynyt mistään.

    Ei välttämättä mikään miljoonaa ajettu auto, etujalkatilan kangasmaton päällä ollut läpikuultavansininen kumimattokin taisi olla ihmeen hyvässä kunnossa.
     
  20. ZipZap

    ZipZap 1st gear

    Jep. Tuo linkin takana olevan auton ostin.
     

Kerro tästä muillekin!