vakuutusyhtiöiden hintaerot!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja exo, 19.5.2006.

  1. exo

    exo 1st gear

    joo tuli tos joku aika sit tapiolasta vakuutusmaksut buickkiini...920€ vuosi!! ja pelkkä liikenne :mad: :mad:
    -lapuissa samalla luki et:hyvä asiakasomista vakuutusten hinnat ovat laskeneet :eek: ja paskat mulla nous 120€..siinä samalla otin sit puhelimen käteen ja soitin muualle vakuutusyhtiöihin... ja tulos oli tää
    -tapiola 920€ vuosi
    -pohjola 520€ vuosi
    -if 550€ vuosi
    -veritas 848€ vuosi
    - turvasta en saanut hintaa ku eivät tunne koko autoa :eek:
    osakaskon hinnat oli aikalailla samaa luokkaa

    ja autohan oli buick riviera -63

    et semmosta yritystä täällä oulussa tällä kertaa[/b]
     
  2. WTF

    WTF Gearhead

    Joskus kilpailutin autoihin halvat vakuutukset ja yllätten pikkuhiljaa kaikki erikoisalennukset on haihtunut taivaan tuuliin autojen vaihtojen myötä.

    Pitää taas aloittaa sama rumba alusta. :argue:
     
  3. tha022

    tha022 Gearhead

    Mitä juttuja?
    Mulla on Chevy If:llä ja 670€ vuosi :mad:
    Täytynee ruveta puhelinta kaivelemaan ja panna tarjous kierros kans.
     
  4. Bitch

    Bitch Gearhead

    Itse tein saman kilpailutusrumban viime kuussa. Kalliimman ja halvimman liikennevakuutuksen ero oli n. 300€. Pyysin myös tarjoukset erilaisista kaskoista ja kirjavuutta riitti niissäkin. Tosin kallistuin aika kalliin liikennevakuutuksen puolelle, koska laskin, että saan erittäin hyvän kaskon. Eroa bonuksineen liikennevakuutuksessa ajoajalle tuli vain 5€/kk, eikä se paljoa paina.

    Vertailu kannattaa!
     
  5. kingsway

    kingsway Gearhead

    Mun liikennevakuutuksessa Tappiola teki aikamoisen mokan.
    Aiemmin perusvuosimaksu oli 629 euroa. Pari kuukautta sitten tuli uusi vakuutuskirja ja hinta olikin 654 ekee ja maksua perittiin takautuvasti vakuutuskauden alusta saakka.

    Toki soitin ja valitin asiasta ja asia luvattiinkin korjata. Ja hyvin korjattiinkin: vakuutuskauden perusmaksu 212,62€... :eek:

    Siitä en sitten enää viitsinyt soitella...
    Todennäkösesti syksyllä huomaavat virheensä kun uusi vakuutuskausi alkaa, mutta nautiskellaan nyt vielä hetki. :D
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tapiolassa Oldsi 504€/vuosi ja carina 506€/vuosi, perusmaksu siis.

    Pohjolassa olisi ollut toista vuotta sitten halvimmat mutta kun eivät tee osakaskoa yli 20vuotta vanhaan muuten kuin vakuutustarkastajan tutkimuksen jälkeen, joten ei otettu sieltä. Eihän sen pitäisi olla kuin rutiinitarkastus mutta kuitenkin.
     
  7. newport73

    newport73 1st gear

    aikas jännä homma,kun ite just hain tarjouksen harraste- ja käyttisautoon pohjolasta nii sieltä sain yli 300 halvemmalla kuin tapsalta ja newporttiin sain viel osakaskon ja jopa hinausturvan.ihmetyttää :eek:
     
  8. Gunnar

    Gunnar 1st gear

    Joo meillä kanssa Tapiolassa Cadillaciin perusvuosimaksu nousi 707 €:n(korotusta tuli n. 70€) :soosoo: ,kilpailutin vakuutukset ja huomasin että Tapiolassa kalleimmat vaikka omistin osan siitä :lol: (asiakasomistaja).Ja vakuutukset vaihtu toissa päivänä Ifiin.
     
  9. sampop

    sampop 1st gear

    Sillon kun ottaa asuntolainen (siis jos ottaa) niin kannattaa samalla kilpailuttaa myös vakuutukset.
     
  10. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    http://www.pohjola.fi/YKY/Vakuutus/Ajon ... efault.htm

    Nimenomaan pohjolasta saat haluamasti osakaskon, mä otin 40 vuotta vanhaan palo-varkaus-hirvi-ilkivaltavakuutuksen ja vuosimaksu oli vajaat 100e/vuosi. Pohjolan autovakuutukset muuttui tässä männäkeväänä, suosittelen pyytämään tarjouksen. Mä säästin käyttisjenkissä yli 300e/vuosi ja tuohon harrasteeseen sain osakaskon.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead


    Vaan yritäpä saada sieltä lafkasta rahaa ulos vahingon satuttua :mad: Itellä vaihtui putiikki iffiin viimeisen taistelun jälkeen, kun joutui jo käräjillä uhkailemaan... :argue:
     
  12. WLDHRT

    WLDHRT 1st gear

    Tämähän on mielenkiintoinen keskustelu! Itse kun olen vakuutusalalla töissä. Jostain kumman syystä juuri amerikkalaisten autojen hinnoittelussa on suuriakin hinta eroja. Viime viikolla tein vakuutuksen v8 darttiin ja hintaeroa tuli yli 100€ pelkästä liikennevakuutuksesta. Jos haluutte tarjouksen omasta autostanne niin yv:llä vaan auton tiedot mulle niin lasken teille tarjouksen missä alennukset on pysyviä eikä yhden vuoden määräaikaisia.
     
  13. make_110

    make_110 3rd gear

    Tosiaan kummastuttaa noi vakuutusten erot, mä just pariviikkoo sitten kilpailutin kaikki vakuutusyhtiöt mitä löysin/keksin. Hinnoissa oli todellakin suuria eroja. Yllätyksellistä oli että mitkään näistä isommista yhtiöistä kuten pohjola,tapiola tai lähivakuutus ei päässyt samaan hinta tasoon kuin vakuutusyhtiö turva joka tarjosi huomattavasti halvimman vakuutuksen. Liikennevakuutuksen ja osa-kaskon yhteissummissa oli halvimman ja kalliimman yhtiön tarjouksissa oli jopa 300€ ero, ja vakuutukset olivat suhteellisen samanlaisia.
    Ja kysäisimpä samalla huvikseni tarjoukset kotivakuutukselle/tapaturmavakuutukselle ja käyttö auton vakuutukselle. Käyttiksen vakuutus olisi 100€ halvempi kuin yhtiössä jossa vakuutukseni ovat tällä hetkellä ja koti/tapaturma vakuutus oli vähän reilut 100€ vuodessa yhteensä minulle ja emännällleni. :-?
     
  14. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Parasta aikaa riitelen vakuutusyhtiöni- (Pohjantähti) kanssa autovakuutusasioissa kun yritin sieltä saada museorekisteristeröityyn Chrysleriin jonkinlaista kaskovakuutusta. Sanoivat että ei sellaista vakuutusta olekaan! Kun sitten sanoin että esim. tapiolassa on tälläisiä vakuutuksia tarjolla vanhoihin autoihin ja annoin vielä tapiolan prosyyrinkin ja ilmoitin että joudun sitten kai vaihtamaan vakuutukseni sinne ( 4 autoa, kotivak., lastenvak., firman vakuutukset, ym.), niin sanoivat että eivät ainakaan tunne sellaista tuotetta mutta vakuutusmyyjä lupasi soittaa pääkonttoriin Hämeenlinnaan ja tiedustella josko sellainen saataisiin sieltä.

    Sitten seuraavalla käynnillä pyysivät autosta valokuvia ja joitakin dokumentteja auton arvosta, ym. jotka lähetettiin pääkonttoriin "raadin" arviointiin ja lähetettäisiin sitten minulle takaisin vakuutuspäätöksen kera. Tästä on nyt kulunut lähes vuosi ja joka kerta kun olen käynyt yhtiössä olen asiaa kysellyt.

    Nyt viimein tänä keväänä tuli mitta täyteen ja pyysin kuvat ym. paperit takaisin, niin mitäkö oli tapahtunut? Olivat hukanneet kaikki kuvat ym. eikä niitä löydy enää mistään. Sanottakoon että nipussa oli parikymmentä valokuvaa autosta, ebayn myyntitulosteita, autolehti jossa esittely autostani, ym. esitteitä paksu A-4 kirjekuorellinen. :mad:

    Eikä tarina pääty tähän mutta ens kerralla kirjoitan lisää kun on enempi aikaa...
     
  15. Turnn

    Turnn Gearhead

    Nordean (joo nekin myy vakuutuksia) tarjouksessa luvattiin hinauspalvelu yli 15v.autoille,mitä Iffistä ei saa.Vakuutusehtoja tutkiessani huomasin että:"hinauspalvelu ei voimassa yli 15v autoille jos auto jää välille teknisen vian takia".Ei tullu kauppoja vaikka muutaman kympin halvempi olisi ollutkin.
     
  16. tammercity

    tammercity Gearhead

    Pohjolassa ollut myös vakuutukset joka autolla viimeset 4 vuotta.
    Sen verran kyseisen firman toiminnasta tarttee näpäyttää että jos myyt autosi ja toimitat postitse heille luovarin että autosi olet myynyt niin eipä mene asia siellä ns. jakeluun.
    Tänään sain postitse uudet vakuutus laput ja ovat sitten laskeneet vaihteeksi taas mukaan vakuutusmaksut autolle jonka myin tammikuussa.
    Mikäli jätän kyseisen vakuutuksen maksamatta niin jaksavat kyllä lähettää karhukirjeitä ja "uhkauksia" perintään menosta kunnes ilmoitan asiasta puhelimitse tai menen paikan päällä käymään että auto on myyty jo vuonna 1 ja 2.
    En tiedä muista yhtiöistä mutta Pohjola tätä kyseistä kiukuttelua kyllä jaksaa harrastaa eivätkä vaivaudu ilman eri mainintaa koneeltaan katsomaan että autohan on jo myyty.
     
  17. No minä sain kyllä pohjolasta Impalaan normaalin liikennevakuutuksesn lisäksi osakaskon ja hinausturvan. Liikennevakuutus oli 50% bonuksilla vähän vaille kolmesataa vusoi ja tuo osakasko vähän päälle satasen. Just tännään hain.
    Viime syksynä tappiolan edustaja otti minuun yhteyttä ja tarjosi vakuutuksia. En tiedä mikä meni pieleen, mutta minusta loppusumma oli niin paljon kalliimpi, että ei päästy kauppoihin. Semminkään kun en ymmärtänyt sopimusehdoista tasan yhtään mitään (...en kyllä ymmärrä pohjolan ehdoistakaan :mad: )
     
  18. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Tää tuntuu heittelevän pahasti, merkistä ja mallista riippuen. Laskin tosa nettilaskurein, että nykyisen käyttiksen Tappiolan liikenne + hirvi- palo- ja varkaus (eikö tän pitäs olla lain mukaan luvattoman käyttöönoton -vakuutus, kun ei autoa edes voi enää nykyään varastaa? ;) )...niin anyway, niin toi Tappiola tuntuu olevan noin 20-25€ Pohjolaa kalliimpi.

    Tosin Tappiolasta vielä ropisee tota S-bonusta, niin ei taida maksaa vaivaa vaihdella tässä tapauksessa.

    -JJ-
     
  19. herrakani

    herrakani 1st gear

    20-25e eroa vuosimaksussa on aika vähän käyttiksessä. Mulla on 200 euroa eroa tapiola-if-välillä. Harrasteautot itseasiassa kaikki ollu sen 650 +/-50, mutta käyttis yli 900...
     
  20. vpoint

    vpoint Gearhead

    ....mutta muistakaa, jos POHJOLA joutuu teille jotain joskus korvaamaan, niin homma on pakoputkesta ja syvältä!! Ja kokemusta löytyy. Siinä firmassa tehdään rehellisestäkin ihmisestä sutki!
     

Kerro tästä muillekin!