mistä hyvä autoteltta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja niklas_, 25.5.2006.

  1. niklas_

    niklas_ 1st gear

  2. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Vantaan Motonetissä oli vastaavanlainen pressutalli myynnissä, oli oikein koottu mallikappalekin. Tais olla halvempi?!
     
  3. Bullit

    Bullit 1st gear

    mulla on tollainen harmaa..syksyllä kun tuuli aika rajusti taittu noi runko putket silleen et nojasivat autoon..
     
  4. Mikkofin

    Mikkofin 1st gear

  5. markos

    markos Gearhead

    Mulla on myös tollanen Joretuotteen teltta, oisko just 3x6M.
    On hyvälaatuinen ja kestävä, ei oo tarvinnu puotella katolta lumiakaan (vaikka niin suositellaankin), kestää ainakin sen puolmetriä mikä viime talvena oli.
    Tosin hintakaan ei oo halvimmasta päästä.
    Eikä sinne mahdu meidän auto :rotfl:

    Edit: ei se ollukkaan ku 2.7x5m
     
  6. niklas_

    niklas_ 1st gear

    kuinka korkea tommonen jore autoteltta on?
    siinä luki vain pakettiautoteltan korkeus 2,10m ja se oli reilusti kalliimpi vaikka muuten samat mitat
     
  7. niklas_

    niklas_ 1st gear

    ja onko siinä ovi mukana vai onko lisävaruste :D
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tässä vain yksi idea; teet ite puukehikon vaikka kakkoskakkosesta ja päälle pressu. Saat ite päättää mitat ja tulee painoakin sen verran ettei lennä ekassa myräkässä naapurin kasvimaalle :oops: ........
     
  9. niklas_

    niklas_ 1st gear

    ei saisi viedä niin paljon tilaa kun sen ottaa osiksi.
    kyllähän sen rungon sais tehtyä putkesta mutta kunnon pressu maksaa jo aika paljon
     
  10. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Tahtoo tosiaan nuo kunnolliset pressut maksaa jonkunverran, jos tekee ite rungon. Omaan pihaankin täytys jonkinmoinen autoteltta saada, ja sais kyllä olla 4 metriä leveä, ja sen 6m pitkä. Eihän noissa mahdu edes jenkin ovet auki jos on 3,5 metriä leveä, ja sekin alaosasta.
     
  11. vpoint

    vpoint Gearhead

    Ostin 6x3m:n JORE teltan viime syksynä ja on muuten ihan hyvä, mutta ainaski mulla tuli kosteudesta hometta auton sisustaan, vaikka aina sillon tällön lauhoilla keleillä tuulettelin teltan oviaukko aukastuna. Pohjana mulla on kivimurskaa ja liepeet on alhaalta auki, että ilma pääsis kiertään. Ens talvena täytyy varmaan hommata joku kosteuden poistaja pallo auton sisälle (semmonen mitä venemiehet käyttää).
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    No kympillä saa suht hyvän 6x10 metrisen pressun starkilta (itellä on niitä neljä) ja kakkosnelkku maksaa vajaat euron metriltä. Ei tuu kovin kallista vaikka tekis sataneliöisen pressukatoksen :rotfl:
     
  13. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Siis ihan "pressua" kympillä 6*10m? Muistaakseni tohon hintaan saa täälläpäin halpahallista jotain perus suojapeitettä, jota on tullut ostettuakin muutamia kappaleita. Ei sillä kyllä mitään tee katoksessa...
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ja tekemisen ilo tulee kaupanpäälle! :D
     
  15. niklas_

    niklas_ 1st gear

    mitä semmonen kunnon pressu maksaa? ostin motonetistä "raskas" peite ja sekin meni vuodessa paskaksi, maksoi n30e. en tiedä mistä ootte kunnon pressua ostanu 10 eurolla??

    onko tämän teltan pressu kestävä?
    http://www.savenmaa.fi/tuotteet/163/aut199s.phtml

    saahan ne putket jäykistettyä.
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead


    No määrittele pressun ja suojapeitteen ero. Onko siinä jotain muuta kuin että tämä sinun "pressu" maksaa satasen neliö?

    Tuommoinen "suojapeite" kestää hyvin sen muutaman vuoden ja sitten kun alkaa repeillä, niin vaihtaa toisen kympin "pressun" tilalle. Reunoilla on nämä kiinnikkeet, joista napsii paikoilleen ja muutamalla huopanaulalla kiinni keskeltä. Kestää metrin verran lunta ja miehen seistä päällä.

    No, mutta jos on laittaa siihen pressuun se tonni, niin mikäs siinä :odroll:
     
  17. kickdown

    kickdown Gearhead

    Mulla on tollanen Joretuotteen 6x3m talli ja siinä on mun mielestä suht vahva pressu, kesti 8 vuotta ja varmaan suurin syy ettei kestäny pidempää on se että siihen paistaa aurinko koko päivän mikä haurastuttaa sitä.

    Jos noitten tekemän telttatallin hommaa niin kannattaa porata pystyputkien alapäihin reijät ettei niihin päässyt kosteus halkaise niitä niinkuin mulla kävi.
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jos jostain kuljetusliikkeen romukasasta sais käytöstä poistetun kapellinpressun niin se on kestävä. Uudet maksaakin maltaita..
     
  19. COSSUHENKKA

    COSSUHENKKA 1st gear

    Teen työkseni mm. oikeita pressuja. Vaikkei ne olekkaan halvimmasta päästä, niin tulevat kyllä loppupeleissä kevytpaskapeitteitä halvemmiksi. Oikean pressun kestoikä +10v. ja kevytpeitteen hyvällä säkällä 1kk.
     
  20. Coronet440

    Coronet440 1st gear

    Ostin toissa syksynä telttatallin 6m x 3m x 2,1m Ala-Peite nimisestä firmasta. www.ala-peite.com Hintaa oli 640€. Hinta oli melko kallis, mutta vaikutti tosi laadukkaalta. Kehikko on ferriittistä terästä eli ei ruostu helposti ja itse pressun myyjä kehui kestävän 20 vuotta. En muista pressun neliöpainoa, mutta tosi vankalta vaikutti. Kehikon sai yksistään "helposti" pystytettyä, mutta pressun veto kehikon päälle olikin se hankalin homma. Kaksistaan siihen meni reilu tuntinen... ja sormenpäät paloi ja paidan selkämys kastui. Tuossa huomasi kuinka tukeva tuo pressu oli. Ei voi edes verrata kevyt/kesto-peitteisiin. Ei paljoa lepata edes kovassakaan tuulessa.
     

Kerro tästä muillekin!