v6 tiedot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tomi, 2.4.2002.

  1. tomi

    tomi 1st gear

    te kaikki joilla on foordn v6 (2.0-2.:cool: paljoako tuollainen pannu imee menovettä ja paljoako löytyy tehoja, vääntöä? kuluttaiskohan vakio 2.6 enempi vaiko vähempi kuin 2.0 ohc neloskone?! 1.6 taunus ei oo muuten mikään pensapihi auto, ajoin pääsiäisenä ouluun ja takas ja kulutus oli 10-11 l/100km voorttin älynväläys kaasutin kun kerta on...
     
  2. tomi

    tomi 1st gear

    "2.0-2.8" vakiot...
    neloskone olis lievästi piristetty...
     
  3. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Oma 2.8i kuluttaa 13 l/100km kaupungissa. Pikatiellä varmaan litran, kaksi vähemmän. Tehoa ja vääntöähän Caprille luvataan 160 ja 220, mutta todelliset arvothan ovat paljon pienempiä.
     
  4. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    aivan,vakiona. mutta kelle riittää alle 200heppaa? eipähän tarvi aina olla lappu lattias kun on vähän reippaammin tehoa ja vääntöä saatu alemmillekin kierroksille kuin 4000rpm.
     
  5. pete78

    pete78 Gearhead

    mulla 2.3V6 vie about samanverran kun tuo Moutinen 2.8iV6 ja tehopuoli jää 108 heppaan, no ne on näitä kaasarikoneen vitsauksia. itsellänikin olisi tarkoitus vaihtaa 2.8i.
     
  6. Riku123

    Riku123 1st gear

    Itselläni 2.8i kulutti nelivedon kera sierrassa 9-15l/100km. Tuo 9 litraa on täyttä maantieajoa kesällä, keskinopeus noin 90km/h. 15l taas talvella kaupunkipyörityksessä... Ajotavasta riippuen skaalan olisi saanut laajemmaksikin kummastakin päästä... Tehoa siis olisi pitänyt löytyä 150hv ja vääntöä 220Nm.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oma v6 2.0 vie 8-13litraa. Taisinpa kerran pidemmän maantieajon jälkeen laskea semmoiset 7 litraa. Tehot taitavat olla 90hp.
     
  8. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Scorpiossa 2.8EFi:llä päästiin maantiellä 7-8 litraan ja ohittessa 30 litraan, ainaki ajotietokoneen mukaan.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos kuitenkin alle about 20L/100km niin so?
    Ja suuremmalla syyllä; Vaihtaako joku harrasteautoon moottoria miettien kulutusta?
    Siis ihan oikeesti jätkät, ketä kiinnostaa??

    enkä ole rikas
    olen köyhä
     
  10. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    jos mulle tarjottas autoa joka kuluttaa 7L/100 ja samanlaista autoa muuten mutta joka kuluttaa 9L/100 niin ottaisin sen joka vie 7L/100

    se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
     
  11. v_valtteri

    v_valtteri 1st gear

    Itselläni Caprissa tuo 2.0 v6 vie maantiellä 9litraa ja kaupunkipyörityksessä perjantai-iltaisin 14litraa satasela. Tehoahan siinä ei ole kuin se 90 heppaa ja siksi minulla seisookin tuossa tallinlattialla 2.8i odottamassa vaihtoa. Tuohon kulutukseen vaikuttaa hyvinpaljon myöskin perän välityssuhde ja tietenkin jos on 5-lovinen loota.
     
  12. v_valtteri

    v_valtteri 1st gear

    Itselläni Caprissa tuo 2.0 v6 vie maantiellä 9litraa ja kaupunkipyörityksessä perjantai-iltaisin 14litraa satasela. Tehoahan siinä ei ole kuin se 90 heppaa ja siksi minulla seisookin tuossa tallinlattialla 2.8i odottamassa vaihtoa. Tuohon kulutukseen vaikuttaa hyvinpaljon myöskin perän välityssuhde ja tietenkin jos on 5-lovinen loota.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    v6 2.0 -81 tehot vissiin 90hp Tanari maantiellä 7-8litraa (johtuu tuulen suunnasta) ja kaupungissa ~13litraa.
     
  14. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    3.2l v6,(essex),12l rauhallisessa maantienopeudessa, kaupungissa 15-20l.
     
  15. Sumu

    Sumu Gearhead

    Taunuksessa aikoinaan putos kulutus kesällä toista litraa ku nakkas putsarin maata kiertävälle radalle ja hieman siveli vaseliinia ilmanputsarin imutorven sisäpinnalle,ettei ihan kaikki paskat ryykää ineen...
    kone muuten oli 1.6 urmuutes
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei se isompi moottori aina vie enemmän bensaa. Mulla mustangissa 289 + C4 + 3.2 perä niin vie maantiellä n. 60 mph keskinopeudella 11 l/100 km. 4000 km keskikulutus sekalaisessa kaupunki/maantieajossa 14 l.
     
  17. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Jeps..vähällä menee ..14l neljälletonnille:D
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    2.8 nokkavaihdettu ja kansien virtauksia parannettu + peltisatsi ja 2 x 2,5putket tehoa ainakin 180hp 13-17litraan riipuu ihan kaasun asennosta...
     
  19. jallu

    jallu 1st gear

    Sierrassa toi 2.8i (150hv) 300tkm mittarissa ilman koneremppaa. Keskikulutus n.11-12l/100km. Maantieajossa pääsee kymppiin ja ehkä jopa alle jos kierrokset pitää <3000rpm.
     
  20. CapCos

    CapCos 1st gear

    2.9 24v caprissa ja kulutus 8-20 litraa...tosin mun ajolla kerran matka ajossa oli tasan kaheksan..:smile:
     

Kerro tästä muillekin!