pyllyä ylös

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja 111fury, 11.6.2006.

  1. 111fury

    111fury 1st gear

    kertoisko joku mikä on helpoin/ei halvin tapa nostaa 69 fury3 perää vähän ylöspäin, vähän osa tietoa ja mistä saa kunnon emmeet ettei tartte rikkoo kuutiotuumia jollain biltema osilla.[/b][/i]
     
  2. Elevator

    Elevator 1st gear

    voiskos noi jouset olla vähäsen jäykemmät? lisälehtee jousiin ehdotan
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ilmaiskarit vois olla halpa ratkaisu?
     
  4. Elevator

    Elevator 1st gear

    minähän en mistää mitää tiiä, mut mielummin matala ku korkee, laske siis keulaa :rotfl: tietenkin jos toi perse matelee jo kentässä nii olis ainakin hyvä tarkistaa et löytyykö korinpohjasta kumiset iskunvaimentimet....

    No joo eipäs fabuloida enempää. Jos kerranei oo nii tarkoitus tehdä halvalla nii mukavimman ajettavan taidat saada kun teetät jousitakomossa jousipakat uusiksi ja ruuvaat säädettävät iskarit alle
     
  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Aikojen saatossa lehtijousien lehtien väliin kertyy ruostemoskaa ja lehtien päiden liukuosatkin on kulunut ja hävinnyt. Nämä vaikuttaa lehtien päiden kiinni ottamiseen (kuorman kantamiseen) yläpuolella olevaan lehteen niitä kuormitettaessa. Eli hanuri putoaa kun lehdet eivät kannakaan vuorollaan kuormaansa. Tähän tietysti auttaa kun putsaa lehtien välit ja käyttää uusia liukukappaleita lehtin päissä.
     
  6. hansa

    hansa 1st gear

    Ilmaiskarit on kyllä vähän kyseenalainen juttu. Niillähän ei sinänsä oo tarkotus nostaa perää vaan tilapäisen kuormituksen tasaamiseen tarkoitettu asia. Paras olis asentaa vaikka yks lisälehti jousipakkaan. Koko jousien (kaikki irtolehdet) takomisesta on tuttavapirissä suht huonoja kokemuksia. Toinen vaihtoehto on , että vie koko auton jousitakomoon ja sanoo, kuin paljon haluaa ylöspäin.
     
  7. isolipponen

    isolipponen 1st gear

    Laske keulaa, vääntösauvoja vaan isolla avaimella (muista kumpaakin saman verran)..
     
  8. Micky

    Micky Gearhead

    vanha kikka...saxitunkki perän ja korin väliin...pling pling :rotfl:
     
  9. surma erkki

    surma erkki 3rd gear

    Mulla ainakin toimii ilmaiskareitten kans hyvin, auto on Vyry kolmonen kans.Matkustajiakin on harvase viikonloppu 10-30 hlö ja hyvin kestää.

    Siinä etujousien löysäämisessä on se paska puoli, että ne on sit tosissaa löysät sen jälkee sekä ohjauskulmat ja ajettavuus kärsii :soosoo:
     
  10. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Ilmaiskarit mullakin on '76 gran furys, saa vähän ryhdikkäämmän asennon pulkkaan ja ei putket kolise katukiviin niin herkästi jos takapenkki on täynä läskiä.
     
  11. Turnn

    Turnn Gearhead

    Eikö "ne" joskus jatkanut lehtijousen takakiinnikkeitä perän nostamiseksi :D
     
  12. spinout

    spinout Gearhead

    Mä installoin Superiorin (CA, USA) madeoimat extra-heavy-duty helper springsit full size Mopariin eli stuffimmat 33" full-length spesiaalimuotoiset lehdet jousipakkojen alle, 2000-lbs kapasiteetti.. Ne liftasi perää jonkun verran ylös up, restauroi lehtijouset originaaliformiin, ajo on smoothimpaa, kurvit menee flät etc..
    _______________
    On niin hikikin..
     
  13. Dr.Kustom

    Dr.Kustom 1st gear

    Lehtijousipakat purkuun ja mahdollisesti katkenneet lehdet pois, sekä uutta (tai käytettyä) tilalle. Pientä taontaa lehtiin ja taas on Fury (I-III) ryhdissään. Vaihtoehto 2. Teetä uudet pakat mallin mukaan jousitakomolla. Laittavat samalla vähän kaarta lisää, niin perä nousee ja onpahan sitten uudet jouset, jotka kestää taas seuraavat kolmekymmentä vuotta.
     
  14. Stone

    Stone 3rd gear

    Nylonia, teflonia ym? Mistä saa "metritavarana"?
     
  15. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Kulutuslevy olisi ollut oikea valinta, mutta sitä ei 5 vuotta sitten saanut kuin vihreänä eikä riittävän ohuena. Jotain mustaa ohutta levyä tuli ostettua, en enään muista mitä. Piti kiinnittää niittaamalla (liimat ei tahdo pysyä "rasvaisissa" muovipinnoissa). Alunperinhän liukukappaleissa on itsessään kiinnitysnastat.
    Muovi löyty ihan paikallisesta teollisuustarvikeliikkeestä. Heillä taisi olla Etolan edustus? Vink on myös tunnettu muovitoimittaja.

    Muovimyyjä varmaan osaa suositella sopivaa muovilaatua.

    http://www.etola.fi/teknkumu.php

    Vinkin sivuilta löytyy enemmän muovien ominaisuuksista
    http://www.vink.fi/Default.aspx?ID=1549
     
  16. Elevator

    Elevator 1st gear

  17. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Mitenkäs kallistuksenvaimennin liittyy pyllyn nostamiseen?
     
  18. Elevator

    Elevator 1st gear

    onpas se tuokin jäykistävä tekiä nimenomaan... Mullakun sitä ei tommosta hienoutta kolomesatasessa ookkaan :D Tosin tällä ajotyylillä ei tekis ainakaan haittaa. Jos tuon säätää riittävän jäykäksi niin kyllähän tuollakin on selkeesti "pyllyä nostava" vaikutus!
     
  19. Elevator

    Elevator 1st gear

    katonko mää tuota kuvaa väärin vai onko tuo tanko kiinni tuolla auton pohjassa ikäänkuin vääntövarsi jousitus meiningillä?
     
  20. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Ei oo, kyllä kallistuksenvakain on vain kallistuksenvakain.
     

Kerro tästä muillekin!