Vanhoilla autoilla ajaminen on kivaa ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja GM-Cruiser, 24.5.2006.

  1. garagektc

    garagektc Gearhead

    joo onhan siinä kesässäkin enempi odottamista kun vanhus odottaa tallissa että pääsee laitumelle. vaikka ei kilometrejä tuu hirveesti niin ovatpa sitten sen arvoisia.
    toki aina kun pääsee kokeilemaan muutaman vuoden vanhaa autoa, ei nyt ehkä jotain corsaa, mutta isompia, niin oma -90 käyttis riisipaahdin tuntuu pahalta... on ne autot kuitenkin aika paljon kehittyneet viime vuosina, etenkin dieselit.

    täytyy vähän koittaa miettiä että jokainen tyylillään. joillekkin se focus voi olla just oikea, joillekkin taas 50-lukuinen.
    nopeusrajoitusten puolesta ei täällä kuitenkaan ihmeellistä rakkinetta tarvitse ja onhan se hyvä jos auton koko ja ominaisuudet kannustavat rauhalliseen ajotapaan...
     
  2. V6-65-6V

    V6-65-6V 1st gear

    60-luvun ajonvakautusjärjestelmä:
    -rattivaihde
    -liukas sohvapenkki
    -simpukkaohjaus (tehostamaton)
    -tehostamattomat jarrut
    -matalapuristeinen moottori
    -2-nopeuksiset pyyhkijät (hidas ja vielä hitaampi)

    Nämä tekijät yhdessä varmistavat sen että kyyti on vakaata ja erittäin mukavaa, sekä myöskin kuljettajalla on mukavasti puuhaa, jotta pysyy hereillä ja valppaana. 8)
     
  3. *Telvis*

    *Telvis* 1st gear

    Tosta capricen kolariturvallisuudesta sen verran että ei oo ihan niin yksiselitteinen asia että massa suojaisi kolarissa. Uusien autojen turvallisuus kolarissa perustuu osittain siihen että kori antaa periksi, hidastaen törmäystä niin ettei matkustajille tule vammoja liiallisesta hidastuvuudesta. Capricen tapauksessa kori/runko tuskin antaa periksi ja lopun voi jokainen miettiä itse.

    ainii itsekin ajan caprisella ympärivuoden ja kivaa on!
    ja kyllä menee offtop...
     
  4. karra

    karra Double Gearhead

    Noihin lisäyksenä vielä:
    - pumpattava pissapoika
    - ajan henkinen lämmitys- ja tuuletuslaite (lämmitys kuin lehmän henkäys ja tuuletus mallia "ei-läpivirtaus"
    - manuaalinen radion kanavanvalitsin (jo siis soitinta ylipäätänsä oli)
    - kesärenkaat talvellakin :lol:

    Saattoipa olla että ennen liikkeellelähtöä kuski voimisteli ja venytteli kampikäynnistyksen kanssa myös. Ajeluiden välillä puuhastelua antoi noista aiemmin edellä mainituista mm. rumpujarrujen säätö sekä aina silloin tällöin kansiremontti tai ainakin venttilityöt :rotfl: .
     
  5. MoodyBlue

    MoodyBlue 3rd gear

    Joo kyllä haba kasvaa, kun tehostamatonta 60-lukusta full-sizea tuolla kaupungin keskustan parkkipaikoilla ja sivukaduilla vääntää! :D

    Ja meillä taas on pyyhkijöissä vaihtoehdot:
    1. liian nopea ja
    2. vielä nopeampi
     
  6. H6

    H6 1st gear

     
  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Vähän samoin kävi minullekin Esterin kanssa... Noin 80-100 vauhtia kun aurinko häiritsi tutun mutkan muistamista... Vaurioina vähäinen ruttu lokasuojaan, etupuskurin muovisen täytelistan katkeaminen, takalokasuojasta pyöränkaaren lista irtosi ja ruosteinen takapuskurin mutka vääntyi... Niin ja sisällä kyydissä olleet 3,7 mtrin tikkaat iski tuulilasiin pienet säröt. Eli hinauksen jälkeen normaalisti töihin jne... Ei vieläkään korjattu koska noin 3kk myöhemmin moottori lopetti yhteistyön.

    Ja Pocahontasilla mottoritieltä ojan toiselle puolelle penkkaan äkllisen liukkauden yllättämänä... Vauhtia en ehtinyt tarkistaa, mutta etulokasuoja vääntyi ja lyhyet ajovalot pimeni (polttimot hajosi)...
    Eli pimeään aikaan oli jännää ajaa toistasataa kilometriä kotiin isoilla teillä pelkillä parkki-valoilla...
    Eikä sitäkään ihan tajuttoman nätisti ole ollut tarvetta korjailla...
     

Kerro tästä muillekin!