350 stumppaa kuumana - onko leikkaamassa kiinni???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja camaro70, 29.6.2006.

  1. camaro70

    camaro70 1st gear

    Eli kuten amatööri vain osaa, vaihdoin talvella vanhan Camaron imusarjan ja kaasarin ja samalla tietysti tyhjäsin jäähdytysnesteet... mutta en täyttänyt riittävästi uutta (enkä tarkastanut flektin sulaketta joka oli palanut) ja niinpä ekan koeajon jälkeen seistyään pari minuuttia tallin edessä tyhjäkäyntiä kone keitti ja stumppasi kun yritin siirtää talliin.

    Kun yritin käyntiin niin startti ei oikein jaksanut pyörittää konetta! Täytettiin syylari kunnolla, odoteltiin ja uusi yritys - kylmänä käynnistyi taas kauniisti, termostaatti aukeaa ja flekti käynnistyy oikealla hetkellä... mutta silti sammuu kuumana kun laittaa vaihteen D:lle ja yrittää liikuttaa lähellä tyhjäkäyntiä. Eikä taaskaan haluaisi pyörittää startilla.

    Antakaa tuomio! Onko koneeseen voinut tulla jokin lämpöleikkauma tms isompi vaurio vai missä lie vika? Muuten auto käy hienosti tyhjää ja vetää hyvin, mitään lisä-ääniä ei ajossa kuulunut! Vai voiko olla jokin laatikkovika (TH 350, vuotaa öljyä mutta on sitä lisättykin)?
     
  2. jublomb

    jublomb 1st gear

    Lähtisimpä sinuna ettimään syy-yhteyttä ton imarin vaihdon ja "tumppaamisen" väliltä,josko vaikka sopat lämpee liikaa tän uuden paketin kanssa.

    Nii,ja se lämpimänä huonosti pyöriminen voi johtuu myös liian aikasella olevasta sytkästä.

    Itte en jaksa uskoo,että lämpö olis noin nopeesti tehny mitään peruttamatonta vahinkoo itte koneelle.
     
  3. Flea

    Flea 1st gear

    Itelläni epäilen vikaa puolassa. Lähtee hyvin käyntiin kylmänä, mutta kun kone ja puola lämpiää niin sammuu ihan varoittamatta. Voiko tota puolan toimivuutta testata millään, muuten kun kokeilemalla uutta puolaa?
     
  4. VooDoo_

    VooDoo_ 1st gear

    pitää puolaa kylmänä jollain? :)


    Kylmäspreitä vaikka puolaan ja sit koittaa josko pääsis lämpöselläkin koneella liikkeelle.

    Tosin Epäilen ite jotain leikkaantumaa, kerta lämpösenä ei pyöri herkästi.
     
  5. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Mitkäs pakosarjat sulla on? Tekikö ennen remonttia tota samaa ettei lämpösenä pyöriny?
     
  6. camaro70

    camaro70 1st gear

    ennen remppaa ei ollut mitään vastaavia ongelmia :( virranjakajan kansi, tulpat ja tulpanjohdot vaihdoin samalla kun bensapuolen.

    Kone kävisi tyhjää vaikka maailman loppuun asti mutta heti kun sammuttaa niin eipä jaksaisi pyöriä yhtään... ikään kuin startti ei jaksaisi pyörittää. Vai voiko startti käyttäytyä lämmetessään noin? Startin ja headersin välissä oli näet lämpösuojalevy joka oli rempan aikana irti ja unohtui asentaa...
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    "Vai voiko startti käyttäytyä lämmetessään noin? Startin ja headersin välissä oli näet lämpösuojalevy joka oli rempan aikana irti ja unohtui asentaa..."

    BINGO!

    Siinä se vika on.
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kuumetessaan startti ottaa aika herkästi itteensä,
    nimimerkillä "noita(kin) on menny" :odroll:
     
  9. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Joo ainakin chevyn vakio startti,välitettyä tilalle.
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Näin on opittu, kantapään kautta tietenkin :wink:
     
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jep. Se "rallistartti" kannattaa hommata. Ei edes maksa kauhiasti.

    Se on myös helposti shimmattavissa oikeaan hammaskosketukseen myös pitkittäis-suunnassa, huomasin kun sen asensin.
     
  12. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Oiskohan mulla sitte kans mahdollisesti sama vika et startti on kuumentunu Olds 307:ssa. Parikertaa vaati lisävirtaa et lähti käyntiin, viimesellä kerralla kuullosti siltä ku ois joutunu pyörittää koko maapalloo, sit mykisty iäks. Siin on kyl suoja levy paikalla mut voisko se silti on kärähtäny? :eek: Tarvissaada vaan äkkiä kuntoon ku vaimo kaipailee autoonsa.
     

Kerro tästä muillekin!