Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. Hankimme jenkin taas (14 vuoden tauon jälkeen). Ennätin pitää autoa rivitalomme vierasruudussa tasan kolme päivää, kun naapurin täti tuli valittamaan, että tuo auto pitää viedä pois, että vieraat pääsee kylään. Tallipaikan sain vasta kesäkuun alussa, joten jouduin tuota vieraspaikkaa käyttämään.

    Hauskinta asiassa on se, että talossamme on useampia asukkaita, joilla on kaksi autoa ympärivuotisessa käytössä, ja heillä on auto jopa lämmityksessä vieraspaikalla talvisin. Tällä hetkellä naapuri parkkeeraa "tenavatähteään" samaisessa ruudussa jo kolmatta viikkoa...Kysyin tuolta "poliisitädiltä", että onko hän huomauttanut asiasta mersumiehelle, en saanut tyydyttävää vastausta

    Vaan kaikesta huolimatta väkisin tunkee hymyä suupieleen, kun ajaa tallilta kellarin ramppia ylös ja vaikka on vain pikkulohko, niin kuulostaa ihan hyvälle
     
  2. Tuukka

    Tuukka 1st gear


    Ihme! Mulla kävi samanlainen juttu ku mulla ei ollu ollenkaan autopaikkaa ku asuin kerrostalossa niin pidin mun jenkkifarmaria vieraspaikalla niin kateelliset naapurit kirjotti aina kaikkia lappuja sinne tuulilasille. Ei semmosessa typerässä valittamisessa ole muuta syytä ku KATEUS! Valittaville kusipäänaapureille semmosia terveisiä että HANKKIKAA OMA ELÄMÄ VITUN MULKUT!!
     
  3. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    luin kahvipöydässä ääneen jutun kauppalehdestä kun vw oli hommannu maksullisia :pinup: ay-pomoille

    ex-työkaveri sitikkamies alkoi ttuilemaan että hän ei vaan kehtais ajella nitisevällä jenkkiromulla ja että niitä saa 1-200e

    sanoin vaan että niin saa.

    jokkisharrastaja-extyökaveri tuli kahvipöytään ja tää toinen huomautti että meinaatko alihankkijan suunnittelijan viereen istua

    tulee toisten puoluekanta esille kun ajelee leppäjeepillä :argue: :poff:
     
  4. niklas_

    niklas_ 1st gear

    olin ad autotarvikkeen pihalla espoossa sport car centerin vieressä.
    sport car centerin myyjä tuli ehdottaa että pistetään toi vaihtoon, sanoin ettei kiinnosta. rupesi kysymään et millä koneella. sanoin et 383 magnum. jaa, mut ei nää jenkkiautot edes sudi. hyvä jos niissä on edes 200hv :eek:

    sillä on kuulemma ollut niitä monta
     
  5. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Juu nää on aina hyviä nää mullon ollu tommonen... Kerran joku perkeleen herra tuli katteleen mun silloista Capricea-94, rupes kiven kovaan väittään että velipojalla on ollu tämmönen taksina kuuskymmentäluvulla. :eek: Onhan sitä sämpylämallia valmistettu sillon jo. :rotfl:
     
  6. ´71 formula

    ´71 formula Gearhead

    Tästä on aikaa kohta varmaan 17-18v. Olin paikallisella huoltamolla vaihtamassa hyväkuntoiseen -59 2d ht Pontiac Catalinaani öljyjä, paikalle tuli luun harmaalla ,kauhtuneella Ladalla ,50v metsäkulmien aikamiespoika ,katteli hermostuneen näköisenä ,koska saan operaation tehtyä. Sitten kun mulla alko homma oleen valmis, kysyi että, minkä ikainen toi auto on? sanoin että, -59 vuosimalli, se oli pitkään hiljaa ja sano sitte vakavana säälivästi, no kyllä tollakin varmaan vielä ajelee, kun se on noinkin hyväkuntoinen, luuli varmaan että, olin saanut perintönä pappan vanhan auton, jolla kuitenkin kehtasin juuri ja juuri ajaa. Teki mieli sanoo että, tän hinnalla sais 15 tollasta Ladaa, kun sulla on, mutta totesin että ,jooo... ja päästin äijän vaihtaan Ladaansa öljyjä.
     
  7. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Big Wheelsissä tuli isäntä ihmettelemään Norjasta tullutta tylppänokkaista ameriikanrekkaa. Äijä tavas maskista Kenworth. Joo... amerikan kempsu, näitä tuli 50-luvulla Suomeen jonkun verran, puutavaraahan niillä ajettiin. Päätin poistua takavasemmalle ennenkuin minua sivistetään enempiä.

    Meillä on autopaikat kerrostalon päädyssä ja taloyhtiön pj pyysi vaimoltani, että vaihtaisimme autojen (Caprice ja Fiesta) paikkoja, jotta autotalleilta sopii paremmin kulkemaan. Teimme työtä käskettyä, vaikka ihmettelinkin, onko joku naapureista ostanut Hummerin tms, kun ei reilun 3 metrin välistä sovi. Ei mennyt montaa päivää, kun äijä tulee kotiin maanantai-iltana tyrät täynnä ja vieläkään ei sovi kuulemma kulkemaan nyt neljämetriseksi kasvaneesta raosta, kun se saatanan iso lotja vie koko perkeleen pihan. Eikä meillä kuulemma ole mitään oikeutta kahteen autopaikkaan. Kummasti on taloyhtiölle rahat kelvannut ja avainpanteissakin on kymppi kiinni. No, kehotin äijää pitämään turpansa kiinni ja palaamaan asiaan selvinpäin isännöitsijän allekirjoituksella varustettujen dokumenttien kanssa. Kehotin myös hankkimaan ajokortin, silmälasit, pienemmän auton ja laskemaan ajonopeutta piha-alueella, josko siitä sitten sopisi. Ei oo mitään kuulunut, mikä sinänsä on hyvä. Ens kerralla käytän äijää rullamittana ja katsotaan yhdessä sopiiko siitä vai ei.

    Positiivisempaa juttua oli aikanaan, kun vaimo kävi kavereillaan ensin Mercuryllä ja myöhemmin Ramblerilla. Kaverit taivasteli autojen kokoa ja vertasi laivaan. Polttareissa sitten veivät vaimon veneretkelle, niin olivat tehneet hienon nimikilven veneeseen: American Chevy :wink:
     
  8. Flea

    Flea 1st gear

    Kaverit oli jokunen vuosi sitten ajelemassa coronetilla.Parkissa viereen sattui käpöttelemään kaks "puistokemistiä". Tavailivat hetken aikaa kaunolla kirjailtua Coronet merkkiä auton kupeessa, sitte toinen tokas " Vittu että on jätkil siisti CORVETTE!" :rotfl:
     
  9. pikkupoika

    pikkupoika 1st gear

    isä-ukko on aina naljaillu tosta penssin kulutuksesta,kuulemma sen mielestä ämpäri ja paukaus kun vähän rivakammin lähtee...muutama kaveri samasta aiheesta kun v8 käy tyhjäkäyntiä:"litra,litra,litra,litra..."
     
  10. Elevator

    Elevator 1st gear

    itte pääsin tänää yhtä muoviautoilijaa herjaamaan, ku vouhotti uudella lastulla ja ohjelmalla, et mullekkin tulee autoon tetris :poff:
     
  11. slantSixPower

    slantSixPower 1st gear

    Jotkut taas yrittää peitellä suhtautumistaan jenkkiautoihin... työkaveri oli suunnittelemassa auton vaihtoa ja perusteli hienosti kantansa, miksei osta jenkkiä. "Kun joutuu ostamaan sitten kaikki työkalut tuumaisina."

    Jep, kyseessä on humanisti-nörtti, joka keskusteluamme edeltäneellä viikolla maksoi Wetterille 70 euroa, kun ei itse saanut Volvostaan jumittunutta tuhkakuppia auki... :odroll: (Eikä antanu mun yrittää tuhkakupin aukaisua 50 e:llä .. prkl)
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mä olen taas törmännyt näihin mukamas hienovaraisiin vittuilijoihin. Yksi katsoi minua, sitten autoa ja alkoi selittämään että kuinka tyhmiä ne jenkit ovat... No mitäs siihen voi sanoa, kuin että tyhmiä ovat juu, mutta kuin sä viittit moisten idioottien keksintöihin pukeutua (farkut jalassa ja reiskat päässä). :rotfl:
     
  13. roy kääppä

    roy kääppä 1st gear

    sitä vaan

    Joskus kasikyt luvulla toin 57 letukkani maalarilta ja kaveri hinas chevy novalla.Pysähdyttiin liikennevaloihin,jossa vanha mummo sanoi papalle että onpa ihmeen näkönen auto ku ei oo ikkunoita eikä muitakaan osia paikalla!No mä huikkasin mummolle että tää on vr.n uusi veturi mikä tulee maalarilta.En kuullut mitä mummeli sano ku taas mentiin narun päässä ja kovaa.
     
  14. 280471

    280471 1st gear

    ihan itellä meni akku tyhjäks,jumiin jääneen sähköantennin takia,ja töissä laitoin patterin latinkiin. (roikka meni pihan poikki pellin alle).ohi käveli firman erikois turbo mies krister. (ajaa pösöllä), joka kuuluvaan ääneen tokaisi :ei noita jenkkejä kannata hommata,kun pitää olla lämmityksessä kesälläkin ! (kysessä oli bensa kone) ?
     
  15. FuzzyDice

    FuzzyDice Gearhead

    Sama täällä kun hommasin Chevyn pari vuotta sitten marraskuussa, ei ehtinyt olla pihassa kuin pari päivää, kun soittaa kaupungin insinööri ( :eek: :rotfl: ) että meinaakos se kauan seistä siinä, pitäs saada kadut aurattua. Oli kuulemma tullut huolestunut soitto... :poff: Vieressä sai silti seistä yksi Uno ja joku matkailuauto, molemmat olleet siinä jo kuukausia. Sanoin vaan että kyllä se siitä lähtee, mutta kesällä tulee takasin. Eipä oo kuulunu enää mitään... :lol:
     
  16. jaketin

    jaketin Gearhead


    juuh, noita dorkia riittää. itse lähdin aikoinaan dartillamme tallilta kotiin. jäin valoihin jonkun seatin taakse. seatin takapenkillä oleva heppu kääntyi mun suuntaan ja osoitteli darttia ja sitten käänsi peukalon alaspäin ja näytti kieltä :x mistähän moinen mielen purkaus?? :wc: :wc:
     
  17. 2103jm

    2103jm 3rd gear

    Kauhajoen ABC:lle kaarsi keväällä läpeensä pintaruosteessa oleva 50 luvun sämpylä, Caddy tai jokin muu. Aamu kahvilla olevat isännät oikaisivat ryhtiään je venyttivät kaulaansa nähdäkseen paremmin kummajaisen, oli pääkallokin hattuhyllä. Yksi tokaisi että "tota ei tarvi sitten vahata". Porukka hörähti nauramaan ja kahaveen hörppääminen ja tupakan vetäminen jatkui pienen hämmingin jälkeen. Itsellekkin tuli hyvä mieli kun sivusta seurasi tapahtumaa. :lol:
     
  18. 2103jm

    2103jm 3rd gear

    Kauhajoen ABC:lle kaarsi keväällä läpeensä pintaruosteessa oleva 50 luvun sämpylä, Caddy tai jokin muu. Aamu kahvilla olevat isännät oikaisivat ryhtiään je venyttivät kaulaansa nähdäkseen paremmin kummajaisen, oli pääkallokin hattuhyllä. Yksi tokaisi että "tota ei tarvi sitten vahata". Porukka hörähti nauramaan ja kahaveen hörppääminen ja tupakan vetäminen jatkui pienen hämmingin jälkeen. Itsellekkin tuli hyvä mieli kun sivusta seurasi tapahtumaa. :lol:
     
  19. eeko

    eeko Gearhead

    lisää

    lisää kommentteja: ostin harrikan noin 15 v. brittipyöräilyn jälkeen.
    työkaveri tuumasi: eikös ne oo sellaisia jälkeenjääneitä, noin teknisesti.
    kaveri ajaa ite 750 viragolla, hohhoijaa...
    toinen kommentti meidän mp-kerholta. rahamies tulee kylään,
    paljonko täällä maksaa pyöräpaikka? me sanotaan, ei voi
    ostaa, jäsenet valitaan. seuraava kysymys, paljonko tää
    koko talli maksaa, mä ostan tämän....... :rotfl: :rotfl:
    -eeko
     
  20. Maria

    Maria 1st gear

    Eilen siinä, ööh, Pitäjänmäen (?) Mäkkärillä, niin tyttäret oli odottaneet näkevänsä, että mikäs kiesi sieltä tulee kun mikistä oli kuulunut kunnon jylinä.. (Yleensä pyydetään sammuttamaan moottori)

    No, tällänen kuvan kaunis neiti kaikkea siinä tenttaili ja kehui mun autoa kivan näköiseksi. :eek:
    Ja mun mielestä mun auto ei nyt niin kaunis ole kuin vertaa vaikka johonkin Caddyyn tai johonkin muuhun kunnon jenkkiin..


    Menkääs Hesalaiset _miehet_ sinne vaikka ostaan kahvia jos sattuis sama tytsä olemaan duunissa.. :wink:
     

Kerro tästä muillekin!