Hautaus/erikoisajoneuvojen harrastus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Dontomaso_61, 9.5.2003.

  1. Dontomaso_61

    Dontomaso_61 1st gear

    Kuulin Heikiltä että näissä sivuissa cruisailevat muita ruumisautoa omistavia henkilöitä. Olisi kiva olla yhteydessä teihin, miksi ei silloin tällöin yhteistä toiminta viritellä. Big Wheels heinäkuussa olisi hyvä alkuu. Olen harrastanut tätä aihetta jo vuodesta -96 mutta Suomessa olen kokenut olevana melko yksin. Minulla on löysät yhteydet Saksaan ja sikäläiset harrastajat olen jopa tavannut vuonna 2001, jolloin ajoin 10000 kilometrin lenkin läpi Eurooppa.
    Mualla mailmassa meitä jopa suvaitaan tai osataan edes hymyn antaa. Täällä mobilistit suurilta osiltaan huutavat miksi ei kuka säästä erikoisautot,- mutta annapa olla jos tuot sellaisen johonkin kokoontumisajoihin johan on piru merassa!
    Voisin luvatta olla vähän niin kun epävirallisen kerhon isäntänä mikäli vain kiinnostusta löytyy.
    Ei kun kaikki hauturit,ambulanssit,poliisiautot,ym.erikoista liikelle! Terveisiä Pieksämäeltä
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tässä joku aika sitten kyselin Suomessa olevista koripajojen hearseista. Jonnekkin ne on kadonneet,kun ei kovin monesta autosta ole viime aikoina tullut havaintoja. Allekirjoittanutkin saattaisi olla kiinnostunut omasta pienestä raatovankkurista... :grin:
     
  3. Sumu

    Sumu Gearhead

    Rabb:in hajottamolla Vaasan naapurissa Mustasaren Voitbyssä oli ainakin muutama vuosi sitten vm~70 20m taunus ambulanssimalli eli korotettu. Jos jotain sattuis kiinnostamaan...
     
  4. Timmo

    Timmo 1st gear

  5. fisu

    fisu Gearhead

    nuo volvo ja mersu lanssit on kaikki rakennusmiesten ajossa, tuolla raksoilla niitä pyörii lähes vaivaksi asti :smile:
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ja se Kuopion Mekliinihän teki niistä 123W ambulansseista limusiinejä arabeille. Mulla on ollu haaveena semmonen 30-luvun ruumisauto. Semmosen kun löytäis, niin vois olla ammatinvaihto edessä.
     
  7. Sittana

    Sittana 1st gear

    Virroilla olis myynnissä ruumisauto cadillac. 8m pitkä ja koneena 7.8 litranen V8. Eli onkos työ nyt se 500cid kone? Vuosimallista ei ole tietoo, kun en ole sitä itse nähnyt vaan kaveri tällästä kertoili tällä viikolla.
     
  8. hätäkatkaisin

    hätäkatkaisin 1st gear

    Se kone taitaa olla 472cid (7.7l) 500cid on 8.2l
     
  9. Sittana

    Sittana 1st gear

    OK!
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    kaikki hearset alle 6.5m!
     
  11. Dontomaso_61

    Dontomaso_61 1st gear

    Hautausliittolla on oma lehti, muistaakseni jopa www sivut, sieltä saattaa löytyy tuollainen auto. Joskus myyntilehdet kun pörssi tai palsta saattaa tuoda tulosta. Ei Hauturit kovin usein yleisessä myynnissä ovat. Odotin oman vuosia ennen se oli myytävänä.
     
  12. vet77

    vet77 Gearhead

    Täällä Huittisissa majailee ainakin
    yksi Hearse Caddy, olisiko joku 60-luvun
    puolivälistä, en tiedä tarkaan.
    Omistaja taitaa olla nykyään enemmän
    HD miehiä, mutta ajelee Caddyllä kyllä
    tuon tuostakin.
    On se juhlallisen kokoinen laite!
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Huomenna huutokaupassa Tervossa vanha caprice manalantaksi.. Katsokaa Savon Sanomista. Konkurssipesän huutokauppa..
     
  14. RuHo

    RuHo 1st gear

    Pisin tehdastekonen raatokäkkylä on tasan 6,5m pitkä vm.75-76 fleetwood limousine alustalla.. tää on faktaa, meinaan omistajana voin sen taata. ..siitä ruumisvankkurikerhosta, mielenkiintoo vois ehkä löytyy.....?
     
  15. herrakani

    herrakani 1st gear

    Jos Huittisten härveli on hopeahko, ja mopokerho liittyy enkeleihin ja semmosiin, niin oon tavannut auton omistajan provinssirockissa joskus. Mukavaa seurue, nautittiin kesän kauneudesta ja grillimakkaroista. Pöytäviinaa ei juotu.(toisin sanoen muuta en muista)
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vähän on vanha topicci, mutta täältä löytyy yksi kappale koripajan tekeleitä. Vm. 1976 Rapplodin tekemä W114 230 Mersuhauturi pitkällä akselinvälillä. Piti tuoda Saksasta.
     
  17. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Arabeille? Ainut rättipää joka saattanut päästä Demec Mersujen kyytiin on Nilsiän öljysheikki, jos sekään? ja tiettävästi hän vain muutti tehtaan limoja vähän paremman näköisiksi. Esim sen kuusiovisen mallin hän muuti neli oviseksi. katso lisää http://www.demec.fi
    ps. tämä Oy Pacecar Ltd sijaitsee nykyään vaajakoskella.
     
  18. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Ajelin tuossa kerran Loimaalle ja takaisin yksiin häihin tällaisella Demecin limo mersulla. Ilmeistä päätellen eivät olleet ihmiset tottuneet näkemään tällaisia siellä päin.
     
  19. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    meikäläisen 123 normifarkku on ollut kuulemma hauturiautona, tosin seppeleen kuljetuksessa :poff: ts arkkumanun siviilikäytössä

    jos duunit alkaa vähenemään päin olemaan niin hiukan kiinnostaisi ruveta työkseen osapäiväsesti ajamaan jotain hearsea toiminimellä. pitääpä alkaa keräämään gm farkkuja nurkkiin...

    pitääpä kysellä yheltä jäteöljysheikiltä miten niitä lupia saa

    pikkarifirebirdistähän saisi hyvän hauturin. :odroll:
     
  20. juko7

    juko7 Double Gearhead

    hauturi

    kysyin joskus ajokortin saaneena, voisiko Monoselle päästä hommiin kun olisi ollut hienoa ajella tyylikkäällä autolla ja saada siitä vielä palkkaakin. Sanoivat etsivänsä hieman kypsempää henkilöä (olin 19v, vasta paljon myöhemmin sain tietää että toimenkuvaan kuuluu ainakin paikasta riippuen myös asiakkaiden pukeminen viimeistä matkaa varten. ) Kai ne pelkäsi että olis tullu suditeltua poka päällä.. :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!