Käynti hieman pätkii...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Galaxie, 3.7.2006.

  1. Galaxie

    Galaxie Gearhead

    Juuri kun tuore leima otteessa kuivui, alkoi käyntiongelmat.
    Koneena Pontiacin 400, kaasarina uus Edelbrockin 600, Cranen XR-i kärjetön sytkä, MSD:n Blaster2 -puola ja Accelin 8.8mm piuhat.
    Ongelmana on siis tuo jotta pätkii. Kylmänä käy hyvin(no, hyvin ja hyvin), mutta kun lämpenee niin alaa pätkiminen ja siitä johtuva rykiminen ja nykiminen.
    Kaikki tulpanjohdot jo tsekkasin, tulpat, pyörijä ja kansi ovatten myös uusia. Kaasari tosin on suoraam imusarjassa(performer) kiinni pelkällä tiivisteellä, lieneekö tarvista ostaa tuohon joku spaceri?
    Lähtee kuumana myös aika huonosti käyntiiin... Kone on muutenkin jotenkin tukkoisen oloinen ottamaan kierroksia.

    Mistähän sitä lähtis vikaa setvimään? alkaa ideat loppumaan...
     
  2. Ylli

    Ylli Gearhead

    Ite ostaisin uudet tulpat, ei ole ensimmäinen kerta jos suoraan paketista otetuista tulpista joku olisi valmiiksi jo paskana! Itellä sattu kerran semmoset tulpat (2kpl) samaan (8kpl)pakettiin, että tyhjäkäynnillä rokkas hyvin, mut kun antoi kierroksia niin alkoi pätkimään. Korjaantui tulpan (2*) vaihdolla!
     
  3. bläki

    bläki 1st gear

    No tuossahan jo tulikin vinkkejä jonkin verran, ja joista itsekin mainitsit

    1. Bensa kaasuuntuu kohokammioissa (kuumat ilmat, ei kunnon eristystä
    imarin ja kaasarin välissä). tarkista imu-ilma, että saa viileetä.

    2. sytkäboxi viallinen, eli pätkii lämmetessään. Kokeile jäähdyttää
    kylmäsprayllä varovasti, josko auttais mitään
     
  4. Galaxie

    Galaxie Gearhead

    No tuota bensan kaasuuntumista itsekin eniten epäilen. Täytyypä hakea huomenissa spaceri tuohon väliin ja kokeilla uusiks.
    Tuossa sytkämodulissa ei jäähdyttelytestin mukaan näyttäis olevan vikaa, eikä se ole päässyt siirtymäänkään paikoiltaan. Ja piitahnaa on välissä joten lämmön pitäisi johtua poiskin.

    Huomasin muuten että kone ei röpäjä ollenkaan kun antaa jengaa kunnolla, eli kunnon kiihdytykset sujuu vallan mainiosti... Ei pätki eikä potki.
    Mutta taas kun kierrokset laskee niin sama pätkiminen alkaa.

    Kone ei paukuta kaasariin eikä putkiin joten seokset ja sytkä lienevät ainakin "sinnepäin".
    Ikäänkuin vaan kipinä jäis välissä pois...
     
  5. Galaxie

    Galaxie Gearhead

    Noniin, hain tänään uuden sytkämodulin ja kaasarin spacerin.
    Nyt on taas tasainen tyhjäkäynti :)
    Kaasarikaan ei kuumene enää yhtä paljon, kone starttaa paljon paremmin ja vetää tasaisemmin.
    Jotain tuossa vanhassa modulissa oli vikana kun se pätki tietyillä kierroksilla, ken tietää mitä..

    Seuraava ostos lieneekin sitten jo uus jakaja jos tuo ongelma tulee takaisin.
     
  6. camaro70

    camaro70 1st gear

    ...ja kuulostaa kovin tutulta! Mulla Chevy 350, Edelbrock 600 myös ja Mallory HyWire sytkäboksi. Samat oireet, käynnistyy kylmänä mutta alkaa pätkiä lämmettyään ja käynnistyy kuumana erittäin huonosti. Olen epäillytkin kaasarin kuumenemista mutta mulla on kyllä spaceri kaasarin alla, onko sulla muuten blokattu vesikanavat imusarjaan? Toisaalta tuo sytytysboksin vika saattaa olla myös mahdollinen...
     
  7. Galaxie

    Galaxie Gearhead

    Noniin, päivitystä tähänkin ongelmaan.
    Eli, ongelma palasi powerin reissulla jä äityi niin pahaksi että tyhjäkäynti katosi melkein kokonaan ja ainoa mikä toimi kunnolla oli täyskaasu.
    Hermot meni kun kotio päästiin ja nyt on otettu lomaa ongelmasta vajaan viikon. Ahh. :)
    Huomenna takaisin sorvin ääreen, vika saattaakin löytyä bensapumpun ja tukkoisen filtterin puolelta.
    Tuli ajettua reissussa tankki aivan tyhjäksi niin että kone sammui ja ilmeisesti filtteri(ja ehkä pumppukin) meni tukkoon.
    Eli siis, uutta sähköistä bensapumppua kehiin ja testaamaan...
     
  8. Galaxie

    Galaxie Gearhead

    Hitaasti etenee motivaation puutteesa tämäkin ongelmanratkonta.
    Nyt on uusi bensapumppu paikallaan, filtterit vaihdettu ja kaasari tarkastettu roskista.
    Ja sama ongelma vaan jatkuu, prkle!

    Lotja käy melkein nättiä tyhjäkäyntiä, mitä nyt muutama kipinä jää sieltätäältä väliin.
    Normaalilla "cruising"-kaasulla rötää ja pätkii niin prkeleesti ja täyskaasulla toimii kunnolla.
    Tyhjäkäynniltä kun laittaa D:n päälle, pätkiminen alkaa ja pahenee koko ajan, saattaa jopa sammua keskenkaiken.

    Välillä saattaa jopa paukauttaa kaasariin joka tietty viittaisi laihalla olemiseen mutta kun tuo puskee mustaa putkestä niin en jaksa uskoa siihenkään...

    Lienee meikäläisen tuuria vain että taitaa olla taasen Cranen sytkämodulissa tuo vika. Ainakin sitä on helppo syyttää kun edellisen modulin hajotessa käynti oli samanlaista.

    Alkaa hermot taas menemään tuon vehkeen kanssa... Auttajalle mäyris kaljaa :)
     
  9. rokkaaja

    rokkaaja 1st gear

    En oo guru mut kova kokeilemaa :oops: jos sulla on jossain ilmavuoto...eli sekottaa alipaineet koneesta...imusarjan tiivisteet,jokin alipaineletku...tjsp?
     
  10. Galaxie

    Galaxie Gearhead

    Niinjuu, unohdinkin mainita, kaikki alipaineletkut on vaihdettu eikä ainakaan imusarjassa ollut vuotoa starttispray-kokeilun perusteella.
     
  11. camaro70

    camaro70 1st gear

    Camaron käyntihäiriöihin ainakin löytyi vihdoin apu sytkän KUNNOLLISESTA säädöstä... kyllästyin ja vein ammattimiehille Konalaan jossa selvisi mm. että lohkon ajoitusmerkki ja damperin asteikko eivät olleet millään lailla kohdallaan toisiinsa nähden! Olimme kaverin kanssa laittaneet tyhjäkäyntiennakon lampun kanssa kohdilleen mutta koska asteikko oli harakoilla, oli sitä myös ennakko! Siitä käyntiongelmat, koneessa oli niin paljon ennakkoa että vaikka kylmänä kävi ok, kuumana alkoi prötäys. Samoin oli selvinnyt että uudehkossa jakajassa pyörijän kiinnityksen sovite oli pielessä ja se painoi epäkeskopainoja estäen niitä liikkumasta! Ammattilaiset epäilivät myös että ed. omistajan asentama virinokka saattaisi olla pykälän väärässä asennossa ja sen seurauksena kone hyvin herkkä ajoituksen vaihteluille.

    en tiedä onko mitään apua sun tapauksessa mutta suosittelen tutkimista tai ammattikorjaamolle vientiä, Itse en ainakaan olisi IKINÄ löytänyt noita turauksia... ja edellisten omistajien asennuksia kannattaa aina epäillä!
     
  12. uazmies

    uazmies Gearhead

    Siis löysitkö pk-seudulta pajan josta jenkkiautoa ei käännytetä ja jopa osataan se säätää??? Kerro heti ja jos mainostaa ei saa laita privaa. :lol:

    Itsellä uusien putkien ja saastepömpelien poiston jälkeen ajatuksena säätää koko kottero, pitäiskö sitten mennä rullille johonkin, mene ja tiedä. Ei taida jenkkikaasareiden tuntijoita dynofirmoissa olevan. 8)
     
  13. Galaxie

    Galaxie Gearhead

    Noni, nyt tulin ostaneeksi hetken mielijohteesta hei-jakajan, joskohan tuo lintta lähtis vloppuna jo tulille...
    Löytyykö hyviä vinkkejä ponun hei-jakajan virityksiin?
     

Kerro tästä muillekin!