Kaikkein tyhmimmät ideat.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja GRA-55, 1.8.2006.

  1. Chevellecoupe64

    Chevellecoupe64 1st gear

    Kaveri raahas potkukelkan ja moottorisahan lumettomalle järven jäälle,istu kelkan penkille ja veti huskin käyntiin,paino terälaipan kärjen jäätä vasten ja pisti hanaa sahalle....Veti muuten hyvin, tosin ajo asento ei ollu niitä parhaimpia ja railo perässä oli melkein läpi jään.
     
  2. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    Eihän toi ole hullu ajatus. Sitikkahan on toimivaksi todettua tekniikkaa. :rotfl:
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Aika osuva tuo hymiö...
     
  4. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Hinata mopolla sellasta pientä kolmipyörästä polkupyörää samalla kun toinen (=ensin minä) seisoo sen taka-akselin päällä (joka sekin tietysti pyörii). Asvaltilla mäkeä alas, vauhtia varmaan joku 30 km/h, alko jalat lipsumaan sen akselin päällä, alko suoraan sanottuna hirvittämään kun oli vielä mutkakin tulossa, päätin hypätä kyydistä. Mikä olikin helpommin ajateltu ku tehty. Jalat luisti kyllä akselin päältä ihan itekseen pois, mutta kädet ei suostunu siinä vauhdissa irrottamaan ohjaustangosta; siispä roikuin 30 km/h:n vauhdissa polvillani pitkin asvalttia kymmenisen metriä ennen kuin kaveri huomas. Jalassa vielä verkkarit että suojauskin oli kohillaan.

    Verta oli ympäriinsä enemmän kuin teurastamossa ja vieläkin on polvissa arvet.

    Eikä sitä toista kertaa (kuskin vaihtoakaan) koskaan tullu.

    :rotfl:
     
  5. GMCman

    GMCman 1st gear

    Keksittiin tehdä parivuotta sitten (eli isot miehet hölmöilee) kaverin Uralista nopeasti traikki jolla voi vetää maastossakin. Eli hitsattiin Anglian taka-akseli Uralin takahaarukkaan suoraa pyörän tilalle ja "vahvistettiin" muutamalla latan ja harjateräksen pätkällä ammattitaitoisesti, kardaani synty hitsailemalla välikoppaescortin kartaanin nivelistä. Ainoa moka oli kun nuijat ei älynny tehä mistään liukuholkkia siihen akseliin ni piti hitsata jousitus jäykäksi ku ois varmaan ekan hypyn jälkeen pyöriny vaihdelootan kuoret ilosesti pitkin mäkiä :poff: MUTTA TULI KOMEE TRAIKKI :rotfl: ja kellekkään ei käyny pahasti vaikka vähän ajeltiinki.
     
  6. julmajari

    julmajari Gearhead

    mun 1 tyhmimpiä ideoita omasta mielestä näin jälkeenpäin aatellen oli dieselöidä s-10 blazer (toyo 3,4 /2,8 orig). projekti oli pitkä ja hankala ja kun lopulta valmistu ei ollu mitään tarvetta halpakulkuselle käyttöautolle,
    seuraava kuningasajatus oli laittaa tilalle 305 kasi, no kulkupuoli ja äänet parantu mut auto lähti tarpeettomana luiskaan, taisin ajaa 5 vuoden aikana sillä kahtena vuonna muuten seiso projektina.

    Elämä on pitkä vastoinkäymisten sarja.
     
  7. studio57

    studio57 Gearhead

    joskus 90-luvun alussa testimielessä yritin tehä sähköturboa flektinmoottorista chevyn pikkulohkoon ..noh homma loppu siihen kun kaverilla jäi sormet täysiä pyörivän ropellin väliin.heheheheh..... nyt sille voipi jo nauraa avoimesti...
     
  8. Multatultasaa

    Multatultasaa Gearhead

    Kokeilin joskus aikoinaan Honda Monkeyn turbottamista rikkaimurin avulla. Vakioputsarin tilalle sovituskappale ja rikkaimurin moottori puhaltamaan ilmaa . Turbo boost nappi ei oikein toiminut kunnolla. Moottori kävi huonosti, yski ja savutti vain.
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    juu ja samoihin aikoihin tein ite th-350 rempan ja eka kertaa otin tomaattia pois moottorin perästä,kattelin kirjasta että turbiini ei ole kiinni laatikossa ja vedin sen pois niin että turbiini jäi kiinni vetolevyyn....heheh eipä ollu helppo homma :) sidoin taljan puun ympärille ja auto pukeille ja laatikon alle tiili pino... tulihan se sieltä mutta ei tosiaankaan ilman väkivaltaa........laitoin sen samalla menetelmällä takaisinkin ja ajelin sillä vuoden päivät... tuskin kukaan muu on tota onnistunut tekemään :poff:
     
  10. kime2

    kime2 Gearhead

    Varmasti on pois kiskonut,mut tuskin takaisin laittanut :rotfl:
     
  11. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Kaikkee pitää kokeilla...

    Mut kuinkas moni on kokeillu kielellä jotain metalliesinettä pakkasella? :odroll:
    Kaveri ei vissiin uskonu mitä siinä tapahtuu, joten armeijassa viime talvena laitto kielen rynkyn piippuun kiinni, olipahan hilpeetä porukkaa ympärillä :poff: :rotfl:
     
  12. studio57

    studio57 Gearhead

    nää jää aina mieleen mut kuka muistaa hyviä ideoita..... ei kukaan !!!
     
  13. Flea

    Flea 1st gear

    Onkos semmosia? :eek:
     
  14. minkkinen

    minkkinen 1st gear

    tämä ei nyt varsinaisesti liity rakenteluun, mutta muuten järjettömän typerää kun tarkemmin ajattelee.

    Meillä oli velipojan kanssa mökillä bmx-crossi pyörä ja oltiin jotain 12-13 vuotiaita. Mökille vie pitkä kapea hiekkatie, josta viimeiset puolikilometriä on paikoittain helvetin jyrkkää. Saatiin siinä sitten velipojan kanssa mestari-idea, että minä istun siinä ohjaustangon päällä ja veli on puikoissa - ja ruvettiin siinä sitten laskemaan tätä jyrkkää mäkeä.

    Parin kerran jälkeen vauhtikin rupesi kasvamaan jo melkosiin nopeuksiin, kunnes sitten seuraavalla kerralla juuri kun oltiin jyrkimmässä kohdassa kiitämässä, niin vastaan tulee joku mökkiläinen karina-kakkosellaan. Tie oli sen verran kapea ettei jäänyt muuta vaihtoehtoja kuin tiukka väistöliike metsän puolelle missä matka jatkui ehkä noin kolme metriä kunnes bmx pysähtyi petäjään ja minä lensin stongalta kuin tykin suusta.

    Onni onnettomuudessa ja rytäkästä selvittiin mustelmilla. Mutta vastaan tulevan ukon ilme olisi kyllä ollut näkemisen arvoinen, jos se liero olisi viittinyt edes pysähtyä ja kysyä onko neropatit kunnossa..
     
  15. mie

    mie Gearhead

    Ei helevetti :rotfl: Meinas lentää aamukahvit näppäimistölle.
     
  16. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Vain vanhimmat kehtaa tunnustaa, uusimmista ei ole vielä kulunut tarpeeksi aikaa...


    Kokeilin onko ketjut löysässä polkupyörässä samalla kun poljin... 2 sormea jäi jumiin eturattaan ja ketjujen väliin ja kaaduin...

    Kokeiltiin kaverin kanssa kumpi uskaltaa kiilata toista lähempää polkupyörällä. Se voitti kun sen poljin meni mun etupinnojen väliin...

    Kairasin PV:n vakiopyttyyn reijät ja otin läppärungon ja läpät perämoottorista... Kulki ainakin 55...

    http://www.mojoflix.com/Video/Our-New-Fridge.html
    http://www.mojoflix.com/Video/Tribute-To-Idiots.html
     
  17. hara64

    hara64 1st gear

    kaveri kerto tehneensä juniorina "ilokaasut" mopoon eli happipullo selkäreppuun sieltä letku ilmanputsariin tehtyyn reikään. potki mopon ensin käyntiin ja sen jälkeen aukas pullosta hanan. oli kone kiertäny ainakin toistakymmentä tuhatta (äänestä päätellen),kunnes oli kilahtanut ja huolella.
     
  18. paimen poikaan kuseminen tuntu muutaman oluen jälkeen hyvältä idealta.... ei sitten enää seuraavana aamuna
     
  19. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    :rotfl: :rotfl: Ei helvetti...!
     
  20. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Starttipilotti aiheutti vähän samoja oireita PV suzukissa :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!