Homeen haju pois

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 5.8.2005.

  1. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Ihmeellistä, mulla oli Suomi-auto ja kalmavankkuri samassa yksilössä! Todellakin, lähes kahdenkymmenen vuoden vanhana autossa oli uuden auton tuoksu!

    Mutta homeeseen auttaa kuulemma natriumkloridi. Tosin se valkaisee tekstiilit, mutta tappaa se homeen ainakin... :D
     
  2. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    Eikös natriumkloridi ole ihan tavallista ruokasuolaa ?
     
  3. mhahto

    mhahto 1st gear

    Lisä-ääni tälle, laita useita omenoita halkaistuna ja anna muhia aikansa.
     
  4. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Niinpä niin, mulla on 25 vuotta vanha Suomi-auto ja ex-kirstunkuljetin ja siinä on uuden auton tuoksu tallella edelleen. Monella taitaa kuolleiden kuljetuksista hieman puutteellisia tietoja?
     
  5. Chevellecoupe64

    Chevellecoupe64 1st gear

    Röökin hajun saa pikaisesti pois bracecleanerilla,lämppärin motti pyörimään,ikkunat kii,suihkuta reilusti cleaneria lämmityslaitteen ilmanotto ritilästä sisään,ai niin ilman suuntaus sisällä mielummin ei lasille,sit pikaisesti virrat pois,puoltuntii ku annat olla ovet kiinni on vaunu raikastettu ja lämppärin +ilmastoinnin kennotkin desinfioitu.
     
  6. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Perskeles niin onki, se täytyy siis olla natriumkloriittia, mutta ei ainakan natriumhydroksidia, sehä on lipeetä. Yks maalari mulle sano että homeet talon räystäistä saa sillä hyvin pois. Vitsi ku sekoilee vanha...



    Aivan, mullakin ois siinä, mut kun se auto on nyt mun yhdellä tuttavalla. Se uuden auton tuoksu siirty hänen omistukseensa... :D
     
  7. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Homeen voi pestä piimällä (lantraat sen veteen tai kurripiimällä), hajukin lähtee sillä. Eikä home tuu takaskaan ku piimällä pesee. Ja sitte pesee piimän pois normaali pesuaineella.
    Noilla muilla aineilla ei home poistu kokonaan, kun sisätilat kostuu uudelleen, ni taas haisee, vaan ei piimä pesun jälkeen.
     

Kerro tästä muillekin!