Suomen E-bodyille omat webbisivut?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja SG480, 3.8.2006.

  1. SG480

    SG480 1st gear

    Tervehdys, keväällä heräsi ajatus herra F.S:n kanssa, että hänen ansiokkaasti keräämänsä Suomen E-body rekisteri siirrettäisiin verkkoon.

    Olen alustavasti ideoinut sivut ja hankkinut tekijän. Kustannuksien osalta homma on vielä selvityksen alla ja tuossahan ratkaisee sekin mitä toimintoja sivuille halutaan. Ainakin autojen / omistajien perustiedot kuvineen, kenties jonkinlainen foorumikin?

    Olen itse lupautunut päivittämään/ylläpitämään sivuja ainakin alkuvaiheessa.

    Mielipiteenä kysyisin, että laitetaanko sivuille salasana jonka saa vain ja ainoastaan autojen omistajat vai pannaanko sivut yleiseen jakoon?

    Toisaalta, onko tälle asialle yleensä olemassa edes kannatusta?

    Tässä vaiheessa ollaan siis vielä avoimia kaikille ehdotuksille. Heitä asiasta yv tai e-mail hemicuda@luukku.com tai soita 050-4103 426.

    Olen tulossa viikonloppuna myös Forssaan jos haluat jutella asiasta henkilökohtaisesti.

    PP
     
  2. äRTee Haastaja

    äRTee Haastaja Gearhead

    Salasana.
     
  3. always bb

    always bb Gearhead

    Ilman muuta teillä kandee laittaa salasana omille sivuille saatte ainakin keskenänne harrastaa "sisäpiirissä" :lol:
     
  4. 4D -38

    4D -38 1st gear

    Itsekin mietin miksi täytyis olla niin top secret :eek: Eihän ne e-bodyt ole sen ihmeellisempiä kuin muutkaan autot :-?
     
  5. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Se on hienoa että jokainen voi mennä omaan pieneen piiriinsä pyörimään, mullakin on oma kerho, mutta sinne ei huolita muita kuin minut.
     
  6. Anselmi

    Anselmi Gearhead

    Henkilörekisterilaki, yksilön oikeusturva ja yksityisyyden suoja. Nämä kun pidetään mielessä/kunnossa, niin asia on ok. Näin ei taida tällä hetkellä olla asian laita?

    Mutta kannatettava asia kaiken kaikkiaan. Auton kuvat, ainakin VINin alkuosa ja fender tagin tiedot riittäisivät "suurenkin yleisön" mielenkiinnon vangitsemiseksi. Loput tiedot olisivat "salaisia" ja niitä luovutettaisiin vain mikäli omistaja on siihen antanut kirjallisen luvan tms...
     
  7. 4D -38

    4D -38 1st gear

    Kun asiaa mietin oiskohan olemassa pelko että jos kaikki tarkat tiedot on näkyvillä, jossain vaiheessa voi tulla yllätyksenä että joku muu auto on samoilla tiedoilla rekisterissä jenkeissä tai muualla maailmassa, mahdollisesti vaikkapa venäjällä missä kaikki taitanee vielä olla mahdollista?. Silloin voi tulla ongelmia todistaa kumpi on se aito peli. Eli siinä mielessä jonkinlainen tietojen panttaus vois olla paikallaan. Muuten kaikkea kuppikuntaisuutta ja salailua tulisi välttää, koska se ei ainakaan harrastuksen eikä varsinkaan e-body harrastajien mainetta kohenna.
     
  8. Make2

    Make2 3rd gear

    Tuo F.S:n listan siirtäminen suoraan nettiin voi olla aika arveluttavaa eteenkin ilman autojen omistajien suostumusta. Osahan näistä e-body autojen omistajista pitää tietoisestikin aika matalaa profilia omistuksestansa.

    Muutoin idea omille e-body sivuille on erinomainen. Se voisi olla vaikka sellainen kun Porsche klubilla on. Osa sivustosta on kaikille vapaa ja osa taas salasanan takana.
     
  9. niklas_

    niklas_ 1st gear

    hieno idea.
    tosin varmaan aika moni haluisi että rekkari/omistajan nimi näkyisi vain salasanalla. ja vin loppuosa myös
     
  10. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    kuppikuntaisuudessa ei ole mitään pahaa. idea omista webbisivuista on kannatettava idea.

    Dodge Challenger SE 1970
     
  11. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    :eek:

    muuten kannatan, mutta jos foorumin pykäätte niin että edes sinne saisi e-bodyttomat katsella :D
     
  12. ds340

    ds340 Gearhead

    Kannatan ajatusta, mutta tarkemmien tietojen täydentämisen antaisin omistajille itselleen laitettavaksi. Olisi hyvä kun näkisi netistä suomen E-body autokannan ja jonkin näköistä kuva pankkia autoista.

    esimerkki jenkki foorumista:
    http://www.cuda-challenger.com/
     
  13. SG480

    SG480 1st gear

    Moikka Kimmeli, tästä ei todellakaan ole kysy. Asia nousi vain ensimmäisenä esille kun eräät huolestuivat vin -koodi/fender tagi kauppiaista jotka sekoittivat Suomessa pakkaa 1990 -luvulla. Näitä wanhoja ilmoituksia löytyy esim. V8 -Magazineista.
     
  14. SG480

    SG480 1st gear

    Moikka Make, asia on keskusteltu F.S:n kanssa ja vain suostumuksensa antavien tiedot siirrettäisiin kuvineen.
     
  15. rbask

    rbask Gearhead

    hyvä idea, kannatan

    rb
    barracuda-72
     
  16. SG480

    SG480 1st gear

    Kiitos palautteista e-mailiin ja yv. Myös tälläista vaihtoehtoa on esitetty.

    "Ennenkun keksitte pyörää kauheasti uudestaan, kannattaa jutella Ronkaisen
    kanssa http://www.challenger.mpoli.fi joka on kielestä huolimatta ihan
    suomalaisvoimin pystyssä."

    Nuo sivut ovat jääneet itselle vähän tuntemattomiksi kun on tullut pyörittyä enemmän Cuda-Challenger foorumilla mutta varsin asiallisilta näyttävät. Tosin olin ajatellut itse niin, että homma pidettäisiin vähemmän globaalimpana juttuna.
     
  17. Anselmi

    Anselmi Gearhead


    "The Dodge Challenger Message Board" on nimensä mukaisesti lähinnä Dodgen E-koppaan keskittyvä foorumi. Niinköhän Plymouthin rumempi serkkutyttö toivotettaisiin tervetulleeksi? :poff:
     
  18. sixpack

    sixpack Gearhead

    joo mukana ollaan. tätä on odotettu et jollain riittäisi aikaa ja intoa ylläpitää sivustoa.
     
  19. Mutku

    Mutku Gearhead

    Hyvä Pepe ja Fredi !!!!

    Juuri noin. Sivut ylös ja jakoon. Ja Fredin lista ja VINien loppuosa salasanan taakse. Ei kuppikuntaisuuden tms. egon-nostatteluyritysten takia, vaan just tommosten ihme Fender Tag- ja muitten kloonikikkailujen takia.

    Terveisin, - mustakilpi-AMBi -
     
  20. Mutku

    Mutku Gearhead

    "The Dodge Challenger Message Board" on nimensä mukaisesti lähinnä Dodgen E-koppaan keskittyvä foorumi. Niinköhän Plymouthin rumempi serkkutyttö toivotettaisiin tervetulleeksi? :poff:[/quote]

    HAH ;-) Bensaa liekkeihin, tai ainakin lievää tönimistä nakkikopin jonossa.... Makuasiat on niiiiiin hauskoja, että ollako Challenkeri vai Cuda nätimpiparempi. Hahaa, eipä saada tohon ratkaisua ikinä. Eikä ole tietty väliskään.

    ´70-´71 Cudien hinnat eli arvostus on korkeampia USAssa verrattuna vastaaviin Challengereihin. Että revitään siitä.

    Ja Hemi-Cudahan ON käsite muskeliautojen parissa. Normiharrastaja rapakon takana kai vouhottaa LS-6 Chevellestä ja Hemi-Cudasta, ja kaikki muut autot on sitten statisteja?

    Ja tavisihminen sitten vähät välittää mistään näistä wanhoista raudoista. Niinkun yks trendikäs hyvätuloinen kaveri näki mun ´70 Challengerin ekaa kertaa, ja typertyneenä lausahti: "sehän on ihan niinkun joku Taunus"....

    :rotfl: :eek:

    ...niin. Kun se oli hänen totuus ja mielipide, niin se sitten siitä. Ko. herra ajaa uudenkarheaa BMW-farmaria, dieseli joka on "ihan tajuttoman hyvin vääntävä, maailman parasta moottoriteknologiaa, kato nääs rivikuutonen ON paras mahdollinen moottori, sun pitäs ajaa uudella dieselillä että käsittäisit...."

    8)
     

Kerro tästä muillekin!