mitä nesteitä käytätte?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Trash, 1.8.2006.

  1. Trash

    Trash 1st gear

    Tuli tuossa mieleen että mitä öljyjä käytätte omien "kasien" normikäytössä, mitkä tuntuu pysyvän parhaitten koneessa/kestävän parhaiten?
    oletteko huomanneet omissa kärryissä käyttäytymis eroja 95 tai 98 ajettaessa?
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Perus rally formulat koneessa. Ei oo ikinä tarttenut lisätä ja hyvin pelittää. Shellin 98:lla näyttäs menevän vähän pienemmällä sopalla :eek: Muutakaan selitystä kulutuseroille en oo keksinyt edellisen 2000 kilsan testirupeaman jälkeen.

    Jos mosa on siis perinteinen nuhainen letukan 305 Tbi.
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Nesteen(köhänsenytoli) 1-aste 3-kymppiset 303 Rocketissa. Pinta ei ole juuri laskenut 2000 km aikana ja paineet on hyvät kylmänä sekä kuumana. En ole huomannut mainittavaa eroa penziinilaatujen välillä.
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Täyssynteettinen 5w-40w sieltä mistä satun ostamaan käyttökasissa..

    95 tottakai, kun tuota konetta ei ole ainakaan puristusten perusteella suunniteltu hyötymään paremmasta.. Siis kyseessä ympärivuotinen ajoauto.
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    98E ja pennzoilin 20w-50 kisamineraali.
    Pysyy sisällä ja on hyvät paineet. 70 luvun motti.
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Moottorissa Mobil 5W-50 Rally Formula,laatikossa Gulf Dexron III,perässä Gulf LS,ohjaustehostimessa Pennzoil PSF ja syylärissä Aspon ethyleneglykolia.

    Tankissa yleensä aina JET 98E,joskus sitten jotakin muuta 98E:a.

    Nesteen 98-sotkua en ole vielä tankannut ja Shell 99+ on myös kokeilematta...

    Käyttöautossa suunilleen samat sotkut,paitsi tankissa JET 95E.
     
  7. Granaatu

    Granaatu Gearhead

  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    5w40 koneessa, dextron III askissa, dr pepper ratissa. Paitti jos kone syö öljyä tai vuotaa, sit mä ostan jotain halpis-10w30-kuraa niin kauan et vuoto on paikattu.
     
  9. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Mitäs öljyä sinne koneeseen nykyään kannattaa työntää, ku toi mineraaliöljyjen saatavuus on tippunu aika olemattomalle tasolle. Kone kun tuntu juovan ton puolsynteettisen 10w-40 mobilin. Kone on vakio 305.
     
  10. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Mä käytin jeepissä menetykselliseti kendallin öljyjä. Sitä kannattanee kokeilla.
     
  11. rokkaaja

    rokkaaja 1st gear


    Yhdyn edelliseen...ainaskii ne pysyy sisällä (Olikohan 10W40 Eurosyn...joku puolsynteettinen kuiteskii...)
     
  12. garagektc

    garagektc Gearhead

    vanhassa kesämoottorissa valvoline 20w-50 racing. löytyy minimanista :D
    tankkiin lyijynkorviketta ja 99+ kiisua, molemmat shelliltä.

    vähän uudempi nauttii rally formulan liukkaudesta mutta on saanut tyytyä 95 oktaaniseen.

    ja rakvaattori nielee tietysti naftaa ja olikohan se delvac sitten voiteena.

    vaihteistot pyörii mobililla samoin perät.

    jarruneste on dot merkittyä :poff: ja gummit kans...ne joissa ei lue RFSU.
     
  13. Stance

    Stance Gearhead

    Täyssynteettinen 10w-40 moparin pikkulohkoon ja 95 tankkiin. Oma mylly käynnistetään mustalla kahvilla (lisäannoksia päivän mittaan tarpeen mukaan), tankataan maidolla ja silloin tällöin piristetään huurteisella oluella.
     
  14. Chevellecoupe64

    Chevellecoupe64 1st gear

    Jännäjuttuu..Viilatussa vinkkelissä kadulla oon käyttäny Valvoline VR1=5w50 synteetttistä.
    Veneen myllyssä(4.3l V6)kokeilin 20w-50 ylämäki öljyy..ja sehän söi sitä(1l/5h)vaihdoin takas Valvoline 5w50syn poweriin eikä tarvinnu lisäillä.
     
  15. FLEETSIDE 454SS

    FLEETSIDE 454SS 3rd gear

    Valvoline 20w-50 racing.abc:n 95e/98e sekotusta.
     
  16. tpl2

    tpl2 1st gear

    Oon kanssa näitä ihmetellyt,saman valimistajan ohuemmat litkut pysyy välillä paremmin sisällä :eek:
    Nyt Penzoil 20w-50 racing,joka pitäisi vaihtaa johonkin toiseen synteettiseen...Tätä kun tuntuu kuluvan.
     
  17. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    Mielenkiintoista miten monella viestiketjuun osallistuneilla on koneet niin loppu, että joutuvat käyttämään öljyä, jossa ylempi viskolukema 40, tai 50. Eri asia sitten jos moottori olisi rakennettu suuremmilla välyksillä pelkästään kisakäyttöön.
    Ehjässä katumoottorissahan moinen aiheuttaa vain ennenaikaista kulumista ja lämpenemistä.
     
  18. ChevyGirl

    ChevyGirl 1st gear

    Tiisseliä tankissa, Shellin/Tebbarin 10w-30 mineraaliöljyä koneessa, Gulf PSF:ää tehostajassa ja Eurol (tai joku) ATF kakkosta lootassa. Ja hyvin toimii.
     
  19. garagektc

    garagektc Gearhead

    se kone mihin ite laitan 20w-50 valvolinea on kieltämättä hiukan tunattu ja vanhaan malliin...
     
  20. kime2

    kime2 Gearhead

    Kiva havaita kaverinkin tutkivan noita merkintöjä :poff:
     

Kerro tästä muillekin!