Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. VM.79

    VM.79 Gearhead

    Tänään sai lintta (ja kuski) kehuja ku auto toimi systerin kaverille hääautona. Keski-ikäiset naisetkin katteli ja kyseli kirkon pihalla: että onko tää sun oma? Ja Onpa komea auto kommentteja tuli aivan riittävästi tälle kesälle. Veti suun vähän väkisinkin hymyyn ku koko talven rakentanu autosta edes vähän hienompaa.

    Paras kommentti oli kyllä morsiammelta. Se sai vaan sanottua: Kylläpäs meillä on komee auto mutta kuskin komeus vei autostakin voiton. :D silloin kyllä naureskelin aika paljon.

    Arvatkaa mikä auto on kyseessä. 1979 Impala sedan

    ps. auto saattaisi olla myynnissä
     
  2. Maria

    Maria 1st gear

    diu diu... nyt meni hiukan huti.. :oops:
     
  3. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    onhan noita kommentteja kuultu.....

    -eihän tolla pääse mihinkään ku ei ole 4wd
    -en ole menossa metsään, ja jos menen niin en ainakaan autolla.
    -mut ton hinnalla sais varmaan hyvän 4wd hiluxin tai jonkun semmosen...
    -sais joo, mut en tarvii.
    -mihin sä nyt sit lava autoo tarvit?
    -en mihinkään, mut satun vaan tykkäämään näistä.
    -mä en kyl tollasta onneks tarvii.. kyl umpipaku ois paljon parempi.

    n.48 tuntia käydyn keskustelun jälkeen sama ukko soitti ja kysy chevyä lainaan "kun täytys toi yks sohva heittää mummolaan..." ja samaan hengenvetoon kysy sitten tietysti: paljonko se vie bensaa tolla 65km:n matkalla? äänensävy vähintäänkin varovainen..

    ja taas sama kaveri mun (ikuisuus)projekti valiantista:

    -ei toi tuu kyl ikinä liikkumaan!
    -kyllä se siitä, ei ole kiire..
    -mitä sun on tohon dartsiin jo menny rahaa?
    -kaikki, eli liikaa..
    -samalla rahalla ois saanu jo uuden mersun!
    -mitä mä mersulla teen, eihän mulla ole varaa ravata missään veholla huolloissa.. (mistä saa alle 5000e uuden mezen??)
    -ostasit si vaikka tommosen volvon
    (960 tai joku, autom.stw -95)
    -miks?
    -on paljon parempi, ja arvokkaampi.

    tässä vaiheessa palasi mieleen kaverin muijan aiemmat tilitykset, volvosta hajosi hilavitkutin ja tsäppädäppä ja korjaamo velotti taas niin ja niin paljon... kyseinen auto kun sattuu olemaan harvinaisen huono yksilö.
    vähän väliä saa vieläkin kuskata korjaamolla, ja usein vielä minä, amerikkalais valmisteisella lava autolla jolla ei pääse mihinkään, ja vie bensaa, ja ei toimi ikinä jnejne..

    ja tietty noi tankkaus tilanteessa ihmettelijät, mistä niitä aina riittääkin...
     
  4. ouzou

    ouzou Gearhead

    oltiin tossa joku päivä sitte rannalla nii joku pikkupoika tulee ja ososttaa meijän trans ammia ja sanoo tuo on vellari eiku lambortini eiku vellari ja eihän siinä oo etes kattoa(targa) :lol:
     
  5. kustumize

    kustumize 1st gear

    Tuossa Ruis Rockissa keskustelin erään neiti-ihmisen kanssa baarinteltan puolella. Oli töissä Hesburgerilla, jossa tulee välillä käytyä useamminkin. Tyttö siinä vain tokaisi, että välillä aina veikkaavat millä sinne saavun, mutta se Saabi on kyllä hieno. ('50 mercury). Naurattaa kyllä välillä vieläkin =O)
    -kaitsu-
     
  6. Ranchi

    Ranchi 1st gear

    Raudassa raha kiinni ...

    No tälläistä välistä joutuu ihmettelemään....
    Niin elettiin vuotta 92..ja ajelin ensi jenkilläni..64 vuoden Ford Customilla..Kun eräs ns.parempi ihminen ,ystävättäreni (joka ajeli silloin tuliterällä 92 Toyotallaan..oliskos se ollu jopa camry.. :) ) Niin ihmetteli että miten edes voin istua tuollaisessa tonnin romussa..(osto hintaa neiti ei ilmeisesti tiennyt..saati muutakaan jenkeistä..) Saati ajella sellaisella..ja tiedänkö että hänen autonsa lähtee kun painaa kaasua niin että niskakin melkein nytkähtää...aikani kuuntelin ja ajattelin olla sanomatta mitään ettei ystäväni suuri illuusio hajoa...mutta meinasin sitten kyllä revetä kun neiti kertoi että tiedänkö muuten että hänen autossaan on jopa sellanen twincami...(...ihanko totta.. :eek: ?? oikein twin cam) ...Neiti tuskin edes tiesi mikä on twin cam saati että niitä on jopa tehty jenkkeihin alkuvuosista lähtien...muttei sellaista tarvitse jenkin kylkeen kirjoittaa kissankokoisilla kirjaimilla että auto sellaisen omaa... no joo...naurattaa näin jälkeen päin kun näin neitiä pitkästä aikaa kun ajoin customilla..että vieläkö sä ajelet tolla tonnin romulla..?? Sanoin,että Hyvin kulkee tämä "tonnin" romu,mutta eikö se teidän uskomattoman kallis uusi hieno toyota pantu jo prässiin....

    -Se parhaiten nauraa jolla "tonnin" romu- :rotfl: :D :D :D

    (Onhän näitä tarinoita ...... Ja ihmetellään että miksi ostetaan aina lisää jenkkejä kun entisiä ei olla myyty..No miksi helkkarissa niitä myydä pitäisi... 8) Jos rahatilanne sallis niin niitä olis enempi... näiden parin rancheron ja mussen ja Customin lisäksi... )
     
  7. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Pihaan kääntyessä unohtu vilkku :oops:
    Autosta noustuani, tien toisella puolella jalkakäytävällä marssiva vanhempi mies huutaa : tommonen auto eikä vilkut toimi.
     
  8. Niinpä ja itellä ei oo ollu muuta sanottavaa kyselijöille ku että Bensa on niin kaun halpaa ku sitä asemilta saa:))
     
  9. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Mulla on Halkivahan hienoin auto, ei vain omasta mielestä vaan myös kaikkien naapureiden mielestä. Ja kyseessähän on ´58 Cadillac Fleetwood. En tiedä onko täällä muilla jenkkiautoja, ei ainakaan kenelläkään ketä tunnen enkä ole muiden pihoissa niitä nähny.
     
  10. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :rotfl: :poff:
     
  11. stw307

    stw307 1st gear

    Jessus että näitä saa nauraa :lol:

    Huoltsikalle takavuosina kurvailin onnellisena kun olin ilman jopia ja rahaa oli jostain tullu... Eiku tankkia täyttää. Samalle mittarille ~40v mies Micralla ja rupes lorottaa ainetta. Kävi maksaa jne ja mä vaan lorotin. Sain oman valmiiks ja kävin maksaa. Takas tullessa tää mies ihmettelee sen perinteisen:
    - Taitaa viedä paljon?
    - Joo-o ei alta 20 pääse kaupungis...
    - Älä s*tana?! Millä h*vetillä sulla on varaa?
    - Mä oon kato työtön!
    Tuumasin vaan itsekseni että paskaako mun raha-asiat sille kuuluu mutta kerroin silti totuuden ja ilme :eek: oli näkemisen arvoinen taustapeilissä kun hyppäsin autoon ja karkasin maailmalle :rotfl:

    Samalla huoltsikalla istuin kaffella pihalla kun siihen kurvas tuttu kaveri (allaan Mini1000, huom).
    - Oot sitte uuden auton ostanu....?
    - Joo-o.
    - Ei ei, jossei sitte Volvo niin nyt joku jenkki, tai joku bensarosvo kumminki. Tulisit ny järkiis... Mitä järkee tossakin nyt niinku oikeesti on!?!
    - Kuule otetaan pikku kisa! Ajetaan auto parkkiin keskelle risteystä ja sitte toinen ottaa 80km/t vauhtia ja ajaa parkissa olevaa kylkeen. Haluatko olla kumpi osapuoli?
    - Ei h*vetti unohda koko juttu!
    Sälli repes nauraa ja juotiin kahvit muissa puheenaiheissa. Oli muuten oikeesti komee Mini, terveiset vaan Mäkiselle...
     
  12. Fargo

    Fargo Gearhead

    Onkos aihe kuollut vai kaikki aivoahtaumapotilaat siirtyny solvaamaan tunareita?
    Ei siinä, en mäkään oo kuullu vissii pariin viikkoon yhtää tyhmää kommenttia, viimeisin oli ku tankkasin suburbania klaukkalan teboililla ja sattu puhelin soimaan just kun olin vääntäny auton tulille. Joku 50-v kääkkä tuli siihen imettää romuaan ja mulkoili mua rumasti. Katsoi sitten asiakseen kurvata aseman pihalla ympäri ja ajaa viereen, viuhto että avaisin ikkunan ja sitten rupes avautuu että on se dieseli halpaa kun sitä noin voi polttaa turhaan. Minä siihen sanoin että onneks on ku täs on menny jo enemmän tyhjäkäynnillä ku sillä sadalla. Jotai viel kämätti ja suditti (tai yritti) tiehensä leuat yhä louskuttaen.
    Kai se tollasen 2000-lukusella ajaminen sit vaan ahdistaa kovin?
     
  13. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    työkaveri sanoi 2vk sitten että ei pitäisi ostaa mitään amerikkalaista kun ne on tyhmä kansa.

    Viime viikolla jo kyseli että millainen tuo on ajaa... :rotfl: ihan positiivisessa mielessä.

    Auttoi kun sanoin että se on raksa-auto :lol:
     
  14. Flea

    Flea 1st gear

    :rotfl: :rotfl:
     
  15. juhnis

    juhnis 3rd gear

    Nää ikuiset kulutuspoliisit saa kyllä mietteliääksi, kun kertoo mitä tommonen kasi vie PER SYLINTERI! Niillä on itellä kuitenkin joku käytetty n.2litranen "iso perheauto" joka vie enemmän. 8)
    Ja kun vielä laskee vuotuiset huoltokulut kun ite tekee... kyllä ne hiljenee laskiessaan mitä merkkihuolto tulee maksamaan, kun ei edes ajovalopolttimoa osaa ite vaihtaa........
     
  16. Caprice87

    Caprice87 1st gear

    Jo kaksi kertaa esitetty kysymys "Tarviiks tähän Rekkakortin" :rotfl: ..ja nyt puhumme..Chevrolet Caprice Classicista :rotfl: :rotfl:
     
  17. BigRed

    BigRed 1st gear

    tuo on kyllä kun kauhuleffasta s**tana. näin totes yksikin kaveri kun katseli mustaa stepparia. toinen tais sanoo että niin on kyllä kuskikin :rotfl:
     
  18. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Aika uutena jenkkiharrastajana ,vasta vajaan vuoden jenkin omistaneena, on päät pyörineet ja palaute ollut aika lailla negatiivista tai ainakin hämmästelevää vähän joka suunnalla kaveripiireissä.
    Onneks on muutamia poikkeuksiakin, lähinnä niitä jotka touhuavat jonkinlaisten autojen parissa.

    Paras kommentti kaverilta oli kun se tuumas "No olihan se 140 sarjan volvokii sun mielestä hyvännäkönen auto :D ". (tuli rassattua kymmenkunta vuotta jokkisvolvoja).68 sysleri on tosiaan aika kantikas...
     
  19. näitä paljonko vie ja onko järkee kysymyksiä tulee jatkuvasti...
    ja myönnän ettei tuo chevyn 305 kone ole capricen kopassa mitenkään kiihkeä menemään mutta hyvin tuo on käyttö autoon riittänyt silti jokunen on moittinu että "paska laite kun on noin pieni litra teho" tosin vääntöä on paljon mukavemmin kuin 4 koneelisissa kinnereissä ja kone rempan jälkeen on huolettomia kilometrejä taitettu. ja eikä tuo kulutus nyt niin mahdoton ole, piristetty lada vei enenmpi ja ajettavuus oli järkyytävä (kone heräili vasta yli 3000 rpm) niin ja tilaakin on riittäny

    naapuri tokaisi kun ajoin chevyllä pihaan "nyt on enää kiinalainen auto kokeilematta" (ennen chevyä ajoin pelkästään ladoilla)

    viime viikonloppuna kyydissä ryhmä rämä sekä rilluma rei, eli hurriganesi pauhasi ja porukka melko hyvässä humalassa. yski kavereistani kehui että pitäsi hänen tuttunsa viedä keskustaan, no eihän siinä haettiin jannu kyytiin. ensimäisenä alkoi inisemään että ovet painaa ihan liikaa ja että hänen honda civikissä on paljon paremmat, sen jälkeen alkoi äänten morkkaus" kyllä kiertävä nelos kone avaralla vaimentimella kuulsotaa tämmöstä paljon paemmalta, sitten siiryttiin sisutan pi sisustan pilkkaaminen ja kun rupesin bensa rahaa tivaamaan tarjosi jannu kahta euroa. huomautin että ei oikein riitä 40km lenkiin pari euroa, niin tämä alkaa soittamaan turpaansa että kyllähän tämmönen vanha paska viekin että eikö kannatas ostaa joku japsi.... muutama minuutti tämän jälkeen jusotiinkin sitten perä kanaa pitkin erästä asutus aluetta. jannu määräsi suunan ja minä vauhdin, harmittamaan jäi etten saanut kiinni
     
  20. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Empä noista kommenteista mutta yhden pikkuauto kuskin naama oli näkemisen arvoinen :eek: kun olin vanilla tankilla ja siihen toiselle puolelle pumppua pidätti jolloin minä tuumasin että kannattaa tankata toisesta pumpusta kun on tankki tyhjä ja menee 140l bensaa.
    2005 kesäloman jälkeen tutut kyseli bensan kulutusta johon oli mukava tuumata että reilu "motti". :wink: Yleensä kaikki tarkensi että motti on kuutio eli 1000l 8) . Reissu oli 4300km
     

Kerro tästä muillekin!