Hemit ja muut harvinaisuudet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Anonymous, 29.3.2005.

  1. spinout

    spinout Gearhead

    Kyllä ne koodit nyt varmaan jotain merkkaa, jos on harvinaisuuksien todentaminen. Eli ton D-500:n production schedule oli vain 500 kpl.. kai sillä tiedolla nyt jokin arvo on ja se siis todentui vasta oston jälkeen.
     
  2. 440

    440 Gearhead

    Joo se D500 selvisi vasta kun auto tuli talliin sisälle ja saatiin purettua romut kyydistä Toimii hienosti Mopsi vanhus
     
  3. Käkö

    Käkö Gearhead

    Joo, kyllähän ne jotain merkkaa, ne koodit, mä vaan yritin sitä sanoo et hiton hyvä kun tuommoinenkin on tuotu tänne...
     
  4. 440

    440 Gearhead

    Kai ne koodit jotain merkkaa Mutta tässätapauksessa ei sillä härveli tuli ympärivuotiseksi käyttö autoksi. ja toi 500 optio on vaan haitaksi kun joutuu rupee varomaan ettei riko sitä.
     
  5. hla

    hla Gearhead

    Kattokaa joskus www.hemi.com ja sieltä multimedia ja audio. On muuten WOIMAA uhkuvia saundeja...


    P.s On siellä ´68 Hemi Darttikin..... 8)
     
  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  7. met59

    met59 Gearhead

  8. SG480

    SG480 1st gear

  9. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tuosta 426 Wedge -farmarista olinkin kuullut huhua, taatusti harvinainen. Toivottavasti menee todellisella (vakavaraiselle) harrastajalle!
     
  10. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    :eek: onks tuo vallan aito wegde?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kerrohan lisää. Kiinnostaisi kun itse en ole moisesta ikinä kuullutkaan(suomessa) Onko tosiaan tullut uutena tolla moottorilla?
     
  12. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Siis korjataan: en tiedä auton historiasta mitään, kuulin tänä vuonna suomessa aktiivisesti vaikuttavalta harrastajakaveriltani että moinen Suomi-autoharvinaisuus olisi myynnissä. Vaikka omasta mielestäni kävin aika aktiivisesti takavuosina Suomen tapahtumissa nin en muista että vastaan olisi tullut -64 STW-Dodgea ylipäänsä, sitten tuo mylly nostaa harvinaisuusasteen aivan eri tasolle. Itseänikin kiinnostaisi tietää onko auto ihan oikeasti aito Wedge, sellaisia ei varmasti ole farmarina tehty montaa - ja vielä vähemmän km-mittarilla. En tiedä mitä hintaa pyydetään mutta asiallisesti kunnostetuna arvo USA:ssa todennäköisesti ylittäisi hinnan Suomessa...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Esko Aholahan ajeli Räyskälässä aikoinaan ekoja kertoja farmari moparilla, vaan oliko se sama auto joka myöhemmin koki radikaalin choppauksen. Koneena oli 426?? Ilmeisesti tämä yksilö on aivan eri tapaus? Mopar-tietäjät kertokaa!
     
  14. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Ei ole sama, Eskon auto oli Plymouth ja tämä Dodge. Ja choppaamaton.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

  16. K.S

    K.S Gearhead

    T/A Challengereitä ei ainakaan yhtään, mutta ruotsissa 12 :mad:

    http://www.challengertaregistry.com/gra ... us_map.gif

    Cudia ainakin kaksi, en tiedä aitoudesta.....

    Tampereella oli ainakin -80 luvun alussa yksi hemicuda, missäköhän nykyään

    p.s anteeksi jos asia on jo puitu, olen uusi täällä :-?
     
  17. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    btw: T/A Challengerit ja AAR'cudathan ovat 340sixpack koneella. Molempia malleja taidettiin valmistaa jotain reilu 2000kpl :eek:

    Jossakin '90-luvun puolenvälin v8-magazinessa lukijoiden palstalla, joku kyseli kuinka saada sivuputkellinen auto suomen rekisteriin, koska oli tuomassa T/A Challengeria suomeen :eek: en tiedä sitten miten kävi vai kävikö mitenkää :lol:

    Suomessahan taitaa olla yksi (?) aito Hemicuda, joka pitää majaansa Pornaisten moparvaltakunnassa :D
     
  18. K.S

    K.S Gearhead

    Joo, tiedetään, aika suosittuja muualla mutta täällä suomessa on isolohko aina ollut etusijalla :)

    T/A kumminkin kiihtyi 0-60 mph sekunnin nopeemmin kuin R/T 440 mutta varttimaililla taisi isolohko olla nopeempi...tietenkin :D

    Onkohan se tampereen hemi ja pornaisen hemi sama auto :D
    Se oli shakerilla.

    P.S 90 luvun alussa oli Loviisassa yksi hemi oranssi -70 cuda hemillä
     
  19. Dodge A-Body

    Dodge A-Body 1st gear

    Kyse on samasta Hemicudasta. Shakerilla edelleen......
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    qJtokut kuuluttelee, että onko toi dodge aito wedge. Kaikki mopsin siolohkothan on wedgejä. Hieman epäilen, että tollanen '64 olis tänne uutena roudattu 426 street wedgellä ja manuaalilla, vaikkei se mikään mahdottomuus oliskaan. '65 mallia on ainakin tullut isolohkofarmarina ja automaatilla. Aholan belve oli alunperin kutos auto johon siirrettiin kolaroidusta sedaninsta siihen aiemmin 318:n tilalle swapattu 413 motti, myöhemmin jenkeistä uitettu 426 ja lopuks 440. Noikaan ei olleet max wedge kansilla. "Lättähattu" on sittemmin useemmalla taholla projektina oltuaan purettu ja hävitetty. Parhaimmillaan siinä oli kiinni remmiahdettu metanolihemi, välillä fordin clevelandiakin, mutta radalle se ei koskaan eskon ja Jounin jälkeen päätynyt.
     

Kerro tästä muillekin!