kuka ihmeen kasi palkki???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja pekkosbill, 11.8.2005.

  1. pekkosbill

    pekkosbill 3rd gear

    Joo eli on alkanut himottaa reissurekeen (aspen -80) kasin hommaaminen, ja olen kuullut puhuttavan kutos ja kasi palkista. mitä eroa niillä on? 318 cid pannu on käyny mielessä. Palkki hankintaan vai onko mahdollista kyseinen kiuas asentaa kutosen palkkiin?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    heh ei vaan Pasi Kalkki - tunnettu mopar-guru
     
  3. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Kai se kasi kutosenkin palkkiin menee, mutta joudut kaiketi hitsaamaan uudet koneen korvakkeet. Ja sehän ei ole niin kestävä kuin hitsailematon, ja katsastusmieskään ei tykkää jos huomaa että niitä on hitsailtu.
     
  4. petro_din

    petro_din Gearhead

    aika paljonhan noita on kutvosen palkkiin laiteltu, pitää vaan kiinnikkeet tehdä koneelle uudestaan, en tiedä tuleeko siinä muuta komplikaatiota, muista että loota ainakin vaihtuu, ehkä peräkin kannattaa jos 7 1/4"

    jostain täältä od:ltä löytynee keskustelua tosta kutvosen palkin muuttamisesta kasin vastaavaks...
     
  5. kinde

    kinde Gearhead

    Minulta saa aspeniin v8 palkin 50e haettuna Nurmijärveltä. mukaan saa ylä - ja alatukivarret , jouset ja vakaaja.Ollut -76 Coupessa mutta sehän ei asiaan vaikuta. Mutta ainahan voi puuhailla omia virityksiä josta insinörtti ei tykkää jos huomaa :soosoo:
    040-732 6 413
     
  6. jaketin

    jaketin Gearhead

  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    byhähää!
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitenniin ei katsuri tykkää??ei täälläpäin ainakaan ole valittaneet itse hitsatuista korvakkeista...ja varmasti ovat huomanneet moottorin muutoskatsastuksien yhteydessä
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Taitaa se teksti mennä jotenkin niin, että korin kantavissa rakenteissa oleviin moottorinkiinnikkeisiin ei saa tehdä muutoksia. Harvinaisen tyhmä säännös, jos mutokset on asiallisesti toteutettu. Siihen tosiaan saa noita swappikiinnikkeitä, mutta niissäkin joutuu kuskin puolen palkin kiinnikettä muokkaamaan. Kasi ei mahdu oikealle paikalleen korkeuden ja keskilinjan suhteen kutosen palkkiin, vaan lohko nojaa kuskin puolen palkin korvaan. Jos ei osaa hommaa asaiallisesti tehdä, niin suosittelen ton palkin vaihtamista jos niiitä kerran tohon hintaan on tarjolla.
     
  10. kinde

    kinde Gearhead

    Hyvä myyntipuhe palkin vaihdon puolesta . . . Pojat mieluummin taitaa "säästää" ja tehdä muutaman illan töitä jotta saavat koneen vinoon sinne suureen konehuoneeseen. :rotfl:
    Aikanaan oppivat. :)
     
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ensin tehdään viikko pitkän kaavan mukaan korvakkeita latoista ja muista sekä rälläköidään kutosen palkki sileäksi. Sitten soitetaan kindelle ja kuullaan että joku haki palkin eilen... jonka jälkeen laitetaan ilmoitus myydään osat ja tarvikkeet-palstalle :rotfl:
    Ei tuolla palkin hinnalla paljoakaan viitsisi alkaa säveltämään
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo! ja alkuperäsetkin paikat on varmaan hitsattu tehtaalla ja viereen? On tämä suomen laki (perseestä). Vanhemmissa moppeissa on ainakin hitsatut korvat palkissa ja joka turaaja pystyy ne nyky välineillä parantamaan. Anna mennä vaan mut älä kerro konttorilla mitään! Pahin oli jossain fordin tuotteessa kun oli vielä pätkä puikkoa pystyssä saumassa :rotfl: Jos toki löytyy alkuperäinen valmis, osta pois. Kukin tavallaan :D
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, tehtaan saumat on ehkä vielä hienompia mihin itse pystyn. Ne on toisinaan jopa osuneet kiinnihitsattuihin osiin. J apaikat on 1/2" toleranssilla. Sen lisäks kasipalkin vaihdossa tarvitset myös oikeat korvakkeet, ne tosin saa myös tehdä itse ihan laillisesti..
     
  14. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tänään oli viimeksi konttorilla puhetta etupalkin hitsauksesta/korvakoiden teosta. Insinööri oli sitä mieltä että tottakai palkkia saa hitsata ja korvakoita tehdä. Itse tehdyt kiinnikkeet on kuulemma yleensä kovasti ylimitoitettuja alkuperäisiin nähden. Kyseessä ei kyllä ollut moottorin- vaan ohjauslaitteiden kiinnikkeistä, jos sillä nyt on mitään merkitystä.

    Tuo kyllä nauratti oman Valiantin palkissakin. Välissä oli pätkiä jossa hitsisauma oli kokonaan sauman vieressä. Ja sauma joka oli osunut kohdalleenkin, oli aikalailla huokoista. :lol:
     
  15. kinde

    kinde Gearhead

    Tehtaalla on ollut mustilla miehillä liian mustat lasit kun hitsailevat viereen , yrittäkää itse hitsaa DIN 15 laseilla. :rotfl:

    Koneenkorvista vielä ; voi olla ,että olen väärässä , mutta eikös noita saa ihan kaupasta , senkuin vaan pulttaa kiinni. Kun ovat niitä vulkanoituja osia niin eipä niitä juuri kotikonstein voi vaihdella , . . . kaikkeahan voi tehdä ......

    Palkista vielä , mukana siis uuden veroiset ylätukivarret johan niistä saisi muutaman vuoden kuluttua tuon 50e. :eek:

    Ihan miten vaan.
     
  16. Dragoon

    Dragoon Gearhead

    Kuinka vaikea olisi saada tuo palkki vaihdettu? Näyttää aika vaikealta saada se irti...
    Slant six on nyt poistettu ja V8 odottaa tallissa.
     

Kerro tästä muillekin!