rysler vojakeri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja caprice305, 21.8.2006.

  1. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    kenelläkään kokemusta 96 rysleristä tekniikasta ja onko mitään vikoja
     
  2. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    Tämä Itävallassa kasattu auto on ollut vuodesta toiseen saksalaisten laatutilastojen hännillä. Siis eniten kaikenlaisia vikoja lähes missä ikäryhmässä tahansa. Siellä se keikkuu Fiattien seurassa.

    Auto on mitä kivoin ja kaikki tuntemani Voyager-kuskit ovat tyytyväisiä kinnereihinsä. Pieniä tehoja valittelevat, mutta eihän se mikään kiilailu-auto olekaan.

    cartman
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

  4. jart$u

    jart$u Gearhead

    katos vaan, siellähän ne molemmat jenkit, itävaltalainen ja korealainen komeili listan häntäpäässä. mitä tähänkin sanois, älä osta sitä uudenkarheeta "jenkkiä", elvytä ja tekohengitä sitä vanhaa vaan.
    ot, sorry.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jep! Hyvin sotkee tilastoja muuten noi itävallanihmeet:

    Tuotanoin, mä en kyllä nopealla vilkaisulla löytänyt listasta yhtäkään jenkkiä, jos ei nyt tätä voijjaakkeria mukaan lasketa. Letukkaakin on viety saksaan saakka (tilaihmeenä ja vettenä), mutta ei tuosta kyllä löydy. Samaten mopareista loisti poissaolollaan stratukset sebringit ja sen sellaiset... No saahan näitä tilastoja tehdä.
     
  6. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    No, eipä tämä mikään maaottelu ollutkaan. Kaveri kysyi Voyagerista. Tilastot kertovat Voyagerista. M.O.T.

    cartman
     
  7. Mano

    Mano 1st gear

    Joo tää on mun mielestä jotenkin outo kärri tää vojakeri, outoja juttuja vai onko se vaan tarkka käytöstänsä. Eikös Dodge Caravanit oo tehty Canadassa ??? Vai pelkästään pakuversiot ?
     
  8. tjl

    tjl Gearhead

    Mulla hyvät kokemukset edellisen genren voikkerista. Meillä oli sellanen 3-4 vuotta perheen käyttökiesinä. Kutoskoneisena tehotkin riitti mielestäni hyvin tuohon tarkoitukseen, ja tilaa riitti. Vähän toista kun tojota jaris "tila-autossa" Ei mitään vikoja, normaali huoltoja vain.
     
  9. olympia60

    olympia60 1st gear

    meilläkin tollanen ysikakkonen 2.5 neloskoneella :cry: laiska mutta kehonsiirtimenä asiansa ajanut. Ja mikä tärkeintä; ei vikoja.
    Eli ollut erittäin luotettava pirssi joten tulee meitä vielä kuljettamaan pitkään...
    I hope :D
     
  10. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    Meillä on ollut pari vuotta tollanen 96 Chrysler Town&Country LXi, 3.8L kutvoskoneella. Tämä ei ole niitä itävaltalaisia, vaan kokoonpantu St Louisissa ja aikanaan uitettu tänne muuttoautona. Ite oon ollu tosi tyytyväinen autoon, vaikka olen jotain osia siihen joutunut vaihtamaankin:

    Flektit+kehys+puhaltimien rele
    Ilmastointikompura+kuivain
    Pari alipaineletkua (kovettuneet haperoksi)

    Sitten ihan normaalit, jarrupalat, tulpat, öljyt, suodattimet jne. Öljyt olen vaihtanut sekä koneeseen että askiin aika usein. Monet kauhistelevat auton automaattilaatikoiden hajoamista. Paikallinen automaattiaskien korjaaja on sanonut että suurin osa näistä vioista johtuu liian vähästä öljymäärästä, eli kannattaa tarkkailla öljymäärää jos auto jättää reviirimerkkejä :)

    Itse jos osaa kaikki laittaa, niin säästää pitkän pennin. Ainakin täällä "merkkiliikkeessä" on ihan turha käydä, kun hinnat ovat naurettavia. Itse oon tilannut suurimman osan osista netistä ja sitten Star Amigosta.

    Mukava tolla on reissata pienten tenavien kanssa vielä kun hankittiin DVD-soitin autoon, niin matkat sujuvat mukavasti lasten katsellessa piirrettyjä. Tilaa on tuossa pidemmässä versiossa ihan mukavasti. Tehoja saisi toki olla enemmän vaikka ei tuolla jalkoihin noin perusliikenteessä jää. 80km/h vauhdissa on kierroksia 1500rpm ja 100km/h vauhdissa joku vajaa 1900. Kävin koeajamassa 3.3L koneella olevaa vastaavaa ja se tuntui paljon laiskemmalta. En tiedä sitten oliko kyseessä vain rääkätty ja huoltamaton yksilö tai vaikka luistava laatikko.

    Suomi24.fi keskustelufoorumilla automerkit-Chrysler olen kirjoitellut jonkun verran itseni kohdalle tulleita vikoja ja niiden korjauksia.
     
  11. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Tosiaan melko mielenkiintoisia nuo vikatilastot.
    Aina nuo näyttää siellä pohjilla pyörivän....
    Itsellä aiemmin -95:nen ja nyt -97 Caravan ja oon ollut todella tyytyväinen kumpaankin....

    Joka kerta leimasta laakilla läpi huomautuksitta...pait tänä vuonna:
    Insinjööri perk... huomas, ettei oo takasumuvaloa, joka sitten piti asentaa....
    Pari aiempaa kertaa sama auto mennyt tosiaan suoraan läpi.
    No, laki on laki ja semmonen kun kuulemma pitää olla, niin ei auttanut...
     
  12. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Mitäs nää vikatilastot itse asiassa kertoo? Eihän noissa ole kait muuta kuin vikojen määrät? Ei siitä, kuinka helppo/halpa tai kallis/vaikea se on. Ja mites sitte ku vika on korjattu, uusiiko vaiko onko kerralla kuntoon?

    Eli en siis tiedä, en ole jaksanut tutustua niin tarkkaan asiaan. Mutta meinasin vaan että vaikka olis 10 pikkuvikaa, joiden korjaaminen ei maksa oikeastaan muuta kuin vaivan, ja sitten on yks tai kaks "major" tilannetta...Niin onko se kärry parempi joka on ajokelvoton ja valmis romikselle, kuin se jossa on muutama pikkuvika? :odroll:
     
  13. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    Eiväthän ne muuta kerro. Kuten itsekin arvaat, tuollaisen kuvaamasi tiedon tilastointi helposti sulavaan muotoon ja luotettavasti olisi kohtuullisen mahdoton tehtävä.

    Näin maallikon kannalta tuolla erolla ei ole niin suurta merkitystä, kuin teille "ammattilaisille". Jos kärryn joutuu raahaamaan korjaamolle ja odottamaan päivän-pari, niin ei lohduta helkutarallan pätkääkään, että haettaessa kerrotaan kyse olleen vain pikkuviasta. Voisi ilkeästi väittää, että mitä pienemmän vian takia sen kinnerin joutuu viemään pajalle, sen enemmän se v...ttaa.

    Samoin, tehtiin autolle pajalla mitä tahansa, se maksaa aina. Paras kokemukseni on Audi 80:n etuovi, jonka lukko ei auennut sisäpuolelta. Auto pajalle, illalla takaisin. Sisäkahvan muovinen stoppariprikka oli haljennut. Lasku: varaosat 1,20 mk työt 280 mk. Markka-aikaa kun vielä elettiin.

    Mutta kuten sanoin, asia on toinen sellaisilla, joilla on tilat, mahdollisuus ja osaaminen rassailla autoaan itse. Siinähän työn, tilojen, työkalujen sun muun hinta on täysin abstrakti käsite.

    cartman
     

Kerro tästä muillekin!