taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Markkanen kertoo 4/2006 pääkirjoituksessa HvS:n siirtyneen "uusien haasteiden pariin".
    Olisiko tuo Helmut Zündfolge HvS:n alter ego....?
     
  2. isäntä

    isäntä 1st gear

    Kyl se on totta maar lopetanu kokonaan Kasissa palloilun. Nythän siellä näyttää olevan tilaa oikeasti asiantuntevalle särmälle sällille tai tytsylle näyttää kyntensä kuinka hyviä juttuja väännetään kiinnostavasta aiheesta hyvin.
     
  3. duster73

    duster73 Gearhead

    Juu,ei ollu old timeristakaan juttua...eikös hvs ollu mobilistissakin joskus,vieläkö mahtaa olla.
     
  4. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Perk,,,, jos seuraavassakaan numerossa ole mun kuvaa niin lopetan tilaamisen siihen paikkaan niin surkee on lehti että.
     
  5. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    jos seuraavassa lehdessä on joku impala/bel air taikka sitten camaro/firebird nii mä lopetan lehden tilauksen :poff: :rotfl:
     
  6. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Mielestäni toi oli hyvä numero. Mitään vikaa ei mielestäni siis ole, kaiken tyylisuunnan vehkeitä oli. Tapahtumista olisi tosiaan voinut olla vähän useempikin sivu... mutta muuten tosi jees... :wink:
     
  7. bdr529

    bdr529 1st gear

    Viiskasichevyjä on ollut viime aikoina esittelyssä melko usein vaikka tämänkertainen auto ja itse malli ihan hieno onkin. Rotta-ambulanssin jutun alun fiktiotarinointi oli turhaa.

    Tapahtumaesittelyt jäävät usein aika suppeiksi, pahimmillaan vain pari kuvaa paikalla olleesta kalustosta. Henki ei aina välity, vaikka iloisia osallistujia näytettäisiinkin (katkennut köydenvetoköysi hyvä tässä mielessä). Ymmärrettävää tietenkin että halutaan antaa tilaa mahdollisimman monelle tapahtumalle.

    AMC-tuotteista on suhteellisen paljon juttua, joka on ihan hyvä asia. Demokraattinen toimituksellinen peruslinja jutun aiheissa (joka lehdessä se yksi muskeli, yksi rodi, yksi siipiauto, yksi hyötyajoneuvo, yksi kilpuri, yksi prätkä...) on joskus vähän tylsä. Teemanumerot voisivat olla hauskoja, mutta pelkääkö kustantaja sellaisen vähentävän irtonumeromyyntiä.

    No, Veekasin perustajien yksi lähtökohta oli halu lukea jenkkiautojuttuja ilman että joutuu ostamaan niiden mukana rallituloksia tai vispilätestejä. Toivottavasti ala ei ole sirpaloitunut niin paljon että yleisjenkkiautolehdessä on joidenkin mielestä jo liikaakin vaihtelua kun itse haluaa lukea vain siitä omasta kiinnostuksen kohteesta.
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuo on totta !

    Kaikkia ei voi miellyttää ja lehden on yritettävä kirjoittaa ja tehdä juttuja miellyttääkseen mahdollisimman monia.
    Tästä seuraa ettei joka numerossa ole sen oman tyylisuunnan juttuja,eikä pidä ollakaan !
    Tottakai minä haluaisin itsekin lukea pick up / truck-aiheisia juttuja enempi kun näitä "raatovankkuri"-juttuja,mutta suotakoon jokaiselle jotain.

    Joillekin tuntuu kisat olevan punainen vaate...ihmettelen miksi ? :eek:

    Ne ovat osa jenkkiharrastusta ainakin minulle ja käyn kisoissa aktiivisesti, koska laji on mielestäni paras moottoriurheilun muoto.
    Luen mieleläni Jenkki-kisoista kirjoitettuja artikkeleita siinä missä Suomen kisoistakin.

    Street & Race oli laatulehti aikanaan ja kaipaan edelleen sitä,mutta valitettavasti se sulautettiin tähän toiseen eli V8:n.

    Tästä lehdestä mieleen jäi erityisesti se Markkasen Street & Race pick up - projekti,jota harmillisesti ei koskaan tehty lehdessä loppuun.

    V8 on kumminkin se ainoa oikea jenkkiautolehti Suomessa,muitakin lehtiä on joissa käsitellään jenkkejä,mutta ne ovat silti pääasiassa muun alan lehtiä.

    Spinnneri - on jenkkejä,mutta liikaa tupperware-kuppeja ja Eskoja yms.- ei kiinnosta !

    Mobilisti - varmaan laatulehti ja käsitelee jenkkejä,artikkelit tehty hyvin,mutta liian harvoin sellaista luettavaa minulle että tilaisin.

    GTI - EI KIINNOSTA PÄTKÄÄKÄÄN !!!! :mad:


    V8 on siis muuttunut vuosien saatossa ja muuttuu varmasti edelleen,mutta minulle se on silti se lehti jota tilaan jatkossakin,ainakin niin kauan kun parempi suomalainen jenkki-lehti ilmestyy...

    Suomi on pienimaa ja täällä ei ole montaa lehteä kuten esim USA:ssa jossa jokaiselle automallille,merkille,tyylisuunnalle ja harrastajakunnallle löytyy se oma lehti,josta ei tarvitse lukea mitään sellaista joka ei sinne kuulu.
    Me emme valitettavasti ole samassa asemassa ja meillä on yksi lehti joka yrittää palvella kaikkia...siinä on iso ero ! :soosoo:

    Viimeinen numero on luettu kannesta kanteen jo ensimmäisenä päivänä...eikä ollut mitenkään huono.
    Seuraavassa numerossa on varmaankin loput kesätapahtumat,koska tämä lehti olisi tullut aika täyteen niistä jos kaikki olisi laitettu tähän...luulisin :wink:

    PS.Tämä on vain minun mielipiteeni ja siitä saa vapaasti olla erimieltä. :pinup:
     
  9. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

    Ajat muuttuvat, "vanhaan hyvään aikaan" koko toimitus tunsi asiansa etu- ja takaperin vaikka unissaan. Nykyään siellä taitaa olla enemmänkin lehdenteon ammattilaisia joiden autotetous ei aina riitä oikolukuun.
    Esimerkiksi vaikka uuden numeron kansi kertoo "Esittelyssä '48 Blower Delivery", juttu kuitenkin käsittelee '37 deliveryä. Ei vaatisi kuin lukutaitoa.
    Välillä menevät merkit, mallit ja vuosimallit sekaisin. Ja asiansa tuntevien avustajien tekemistä jutuistakin näkyvät kuvat ja tekstit menevän toimituksessa välillä sekaisin huomaamatta.
    Taitaa isommassa lehtitalossa olla isommat härdellit kun pienessä.
    No, saivat sentään ihan lukemisen arvoisen lehden aikaan, jutunaiheita mukavasti laidasta laitaan. Taisikin olla eka V8 jonka ostin tänä vuonna...
     
  10. blackfoot67

    blackfoot67 1st gear

    Pisti kyllä pahasti silmään artikkelissa Haapsalun American beauty car show juttu,jossa luki näin:"Kalustoa oli paljon joskin suurin osa vaneja,tila-autoja,pickiksiä ja muita ns.käyttöjenkkejä". Onko tuo lehden virallinen linja? :mad: .Ovatko kyseiset autot VAIN käyttöjenkkejä tämän läpyskään kirjoittajan mielestä ?Joku ,niinkuin minä pidän,harrastan vain käyttöautoa :D
     
  11. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kyllä ne ovat vain käyttöjenkkejä. Esim tuo oma roadmaster stw on just VAIN käyttöjenkki millä en todellakaan menisi mihinkään oikeiden harrasteautojen tapahtumaan, impalalla kylläkin ja tuolla 54 stw:llä jos se joskus valmistuu.

    Ankeaa ehkä mutta tuollaisessa tapahtumassa jossa on rodeja, kustomeja, muskeleita, siipiautoja yms yms ei noita käyttiksiä kovinkaan moni kovin korkealle noteeraa.

    Mä ainakin olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa.
     
  12. Käkö

    Käkö Gearhead

    Niin, tuolla tapahtumassa on tosiaan aika paljon paikallisen väestön autoja jotka tosiaan koostuu vaneista ja pikkiksistä suuremmalta osin, tosin niissäkin on oikein hienosti laitettuja mutta yleensä ne vaan on niitä käyttiksiä...
    No, jokatapauksessa yenkkariharrastus kehittyy sielläkin joten ei hätää senkään puoleen, Eestissä on jo muutamia firmoja jotka tuo vanhempia yenkkareita maahan...
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    uusin on kyllä ihan paras kaikista koskaan ilmestyneistä kaseista, meikän autosta on napattu kuva kats. konttorilla :D

    tosin meikä näkyy siinä myös vaikka luulisi että kasilla olisi apinarajoittimet käytössä 8)
    muuten sitä en kylläkään kerennyt vielä vilkaisemaan
     
  14. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Kyllä ne on ihan tavallisia käyttöjenkkejä. Eivät eroa "autoina" vaikka hiaceista ym kuljettimista mitenkään kuin valmistusmaansa puolesta.Harrastamisen osuus tulee siinä kohtaa että haluaa ajella amerikkalaisella.Eikä siitä tarvitse ottaa nokkiin.
     
  15. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Olen eri mieltä, on se ajettavuus "hieman" erilaista näillä muilla kikkareilla...siis varsinkin jos verrataan näitä 80-luvun vehkeitä samanikäisiin jenkkeihin.
    Esim. vaikkapa jos verrataan turbottomia HiAce-HiLux pakuja (tai saatika muita kikkareita esim. korollat ja talbotit jne.) ja samanikäisiä Vaneja tai jenkkifarkkuja. :oops: :oops: :D
     
  16. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    no kuka tykkää mistäkin. : :-? näähän on maku asiota. :wink:


    mutta tohon otsikkoon :eipä oo tänne metän keskelle posti tullu pariin päivään,ni en tiiä minkälainen pamaus on tällä kerralla. :odroll:
     
  17. bässi

    bässi 1st gear

    joko on uus kasi tullut?
     
  18. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    Jo :lol:
     
  19. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Ei taaskaan tule samoihin aikoihin eri puolelle Suomea!
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Se, että tulis, oliskin aika yllättävää. Tarvis aika monta posteljoonia.
     

Kerro tästä muillekin!