Järkyttävät hintapyynnöt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jake Hammer, 11.8.2006.

  1. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Nyt meni herne nenukkaan! Olen ollut kovasti aikeissa ostaa Ford Explorerin, vm 93-94. Tai sitten Jeep Grand Cherokeen samoilta vuosilta. Nyt kun selailin nettiauton ilmoituksia, niin 93 Explorerista pyydetään liikkeissä 10 000€! Ei jumalauta mitä hintoja. Eihän se muuten haittaisi, mutta ulkomailta tuotaessa ne verot katsellaan kuiteski just noista.
    Aikaisemmin Grandi olis jäänyt huomattavasti kalliimmaksi, mutta tialnne alkaa tasoittua. Kovat on pyynnit niissäkin. Jeepin etuna on kuitenkin valmiiden päätösten suuri määrä, joten se on paremmin ennustettavissa.Lisäksi JAMANTin loistava palvelu!!!

    Mikä tekee tilantee vielä käsittämättömämmäksi (onpas sana, huh) on Jeep Cherokeen hinnat. esim
    www.nettiauto.com/833444

    On joo huoltokirja, ja ei ihan mahdottomasti ajettu, mutta HALOO! Samalla rahalla saa pari vuotta uudemman Garndin samoilla kilometreillä ja paremmalla varustelulla.
    Ja mä kun ajattelin että jos rahasta on tiukkaa, niin tyydyn XJ:hin, ja kissanvitut!

    Näin sitä taas köyhää kyykytetään! Pikkasen jotain rotia tarttis noitten liikkeiden hintoihin! Tai sitten tosiaan autoverotuksen uudistus olisi paikallaan...

    Nyt kuitenkin sapettaa aika rankasti! :mad: :mad: :mad: :mad:
     
  2. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Voihan asian kääntää toisin,miks kukaan ei maksa mun autosta mitään kaikki pitäis saada ilmatteeksi.No ei pahalla kuhan orginaali lonkeron voimalla vittuilen.
     
  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Juu kyllä ne hirvittää, puolessa vuodessa ollaan ajettu kolmentonnin 96-Explorerilla 14 000 mailia ilman mitään murheita. Ja kaikilla varusteilla tietysti. Eipä vaan kannata tuoda Suomeen mutta käyttöauto pitäisi taas siellä hommata... Voi joutua vähän "tinkimään laadusta"... :mad:
     
  4. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Eihän niitä toki ilmasiksi...Mutta joku tolkku pitäis olla noissa pyynneissä.

    yllättäen aika moni on maannut aika pitkään myynnissä..
     
  5. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Chevy´53: Minkäs hintaisia on siellä eurooppalaiset "tuonti" autot? Oon joskus ollu ymmärtäväni että siel on hinnat ikään kuin "päinvastoin".. Vai arvostaako aito jenkkihenkilö mitenkään täkäläisiä puolimoottorisia polkuautoja..?
    :wink:
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Joo mersut, bemarit, audit, lexukset ja infinityt on arvostettuja mutta ne on aika kaukana noista Euroopan puolimoottorimalleista... Sitten on jotain volvoja ja volkkareita joissa on ihan omituisen kalliit hinnat ja joku vielä ostaa niitä vaikka samalla hinnalla sais pari vanhaa Chevyä! :odroll:
     
  7. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Heh. nyt on auto hakusessa. Työpaikkakin kun ihme kyllä löytyi.
    Laitoin sähköpostia eräälle autofirmalle, joka myy Saksasta autoja suomeen(kin). Keväällä kyselin 90 luvun alkupuolen Audien perään. Silloin kaikki ok. Nyt aitoin viestiä että olis Ford Explorer tai Jeep Cherokee kiikarissa..tälläisiä vastauksia sain;
    IKÄVÄ KYLLÄ EMME VOI AUTTAA SINUA AUTON OSTOSSA - NUO KYSYMÄSI OVAT SITÄ IKÄ- JA HINTALUOKKAA AUTOISSA JOHON ME EMME HALUA KOSKEA - VARSINKAAN AMERIKKALASIIIN AUTOIHIN...

    KOKEMUKSESTA TIEDÄMME ETTÄ ET VARMASTI LÖYDÄ KUNNOSSA OLEVAA AUTOA JOKA VASTAA VAATIMUKSIASI - VANHEMMISSA AUTOISSA VARSINKAAN KUN EI TUO ILMASTOINTI OLE KYLLÄ KOVINKAAN YLEINEN

    Heh, joo todella vakuuttavaa! Eihän nyt toki jenkkiautoissa ilmastointia ole...vielä 90 luvun alussa...

    Noh, eipähän tartte ootella sieltä mitään. Katsellaan nyt sitten itse tarjonta Suomesta ja Ruotsista
     
  8. Karva

    Karva Gearhead

    Koeta :

    www.mobile.com

    Siellä se on, ja saat linkin joko yksityiselle tai kauppaavalle firmalle, suomessa kaikki hinnat on euro aikana vääntyneet markoista suoraan euroiksi, eli on männy ihan överiksi osalla porukkaa autojen hinnoittelu !!!

    Harvinaisissa ja halutuissa malleissa sen ymmärtää, ebay ja netti on tehnyt hinnat kovin paljon saman kaltaiseksi kuin mailmalla, mutta mädästä suomi valtterista kun pyydetään 4500 E tai vastaavia hintoja ...
     
  9. Chevellecoupe64

    Chevellecoupe64 1st gear

    maksaa

    Eikös se tää eurokin vaikuttanu vähäsen????
    Ex markka aikaan kahvikuppi markan Esson Puarissa, nyt vain Euron.
    Kuus seiska Camaron rojekti ennen vain 25tontuu markois, nyt saman verran euroissa.
     
  10. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Re: maksaa

    Joo mutta vanhat paskat, siis käyttöautojen hintojen nuosu ei ole tästä maailmasta. Keräily tavaran kuten 1967 Camaron hinta taas on fiksumpi perusteuen tosiasioihin. Ton ikäisten hinta ei laske, elleivät ne ole taivasalla pellolla vuodesta toiseen..
     
  11. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Eka jenkkiautoni, uudempikoppainen lyhytlava -88 Fleetside maksoi 1993 36 000 mk. Se oli ruiskukutosella, mutta kilsoja takana vajaat 50 000 ja kunto priima. Ostettu toki yksityiseltä, mutta siis 6000 ekua 13 vuotta sitten...

    Ja kyseessä siis Silverrado eikä karvalakkimalli.

    Taitaa nuo pickupitkin olla keräilyvehkeitä, kun nykyhintoja reippaasti enemmän ajetuista katsoo. :rotfl:
     
  12. timuli

    timuli Gearhead

    Karva lienee tarkoitti kuitenkin tätä saittia www.mobile.de 8)
     
  13. RB-440

    RB-440 1st gear

    Jotenkin mulla on sellainen mielipide, että noihin autojen pyyntihintoihin alkoi vaikuttaa se, että kun uustuontia helpotettiin, pyyntihintoja nostettiin liikkeissä samalla kun alettiin selittää, että Suomi-auto se on auto, ne sakut on vaan ruosteisia romuja, eikä ne edes sovi talveen. Tulee mieleen, että se tapahtui vähän silleen omien markkinoiden suojaamiseksikin, koska silloin suomalaisen kaavan mukaan jäljellä olevan veron hintakin nousi ja maahantuonnista tuli kalliimpaa. Mitä isot edellä, sitä pienet perässä, eli kun firmat nosti hintaa, yksityiset alkoi miettiä, että miksi mun pitäisi myydä halvemmalla? Tämähän voi vaan olla yksi turha "salaliittokuvitelma," täysin perätönkin.

    Toinen hintoja selkeesti nostattava tekijä on kuitenkin se, että rahaa on liikkeellä. Aika monella tuntuu olevan varaa heittää kolme neljäkin tonnia tuoreen ylioppilaan ensimmäiseen lahja-autoon. Ja jos ei rahaa ole itsellä, niin pankista saa aika helposti. Jos ei varsinaisesta pankista, niin kaikenmaailman käyttöluottofirmoja on kyllä pilvin pimein. Suomalaiset vissiin ottaa nykyään tuota luottoa aikalailla reippaasti, mitä lehdistä saa lukea, ja kun raha polttaa taskun pohjalla, niin kyllähän siitä aina eroon pääsee. Ja kun kauppa kerran käy, niin hinnat nousee. Hulluahan se oliskin jättää irtonainen raha keräämättä pois.

    Euro kanssa hämärtää hintoja. Itsekin olen huomannut, että jos jostain markka-aikaan piti maksaa tonni, se tuntui kalliilta, mutta nythän sen saa parilla sataa, halpaa kuin saippua... Siinä sitä vaan jotenkin menee halpaan, vaikka kuinka hyvin tietää mistä valuutanvaihdossa on kysymys. Ja siksi tulee mieleen, että monellakohan yksityisellä myyjällä muuten tulee se ongelma, että jos 10 vuotta sitten maksoi autostaan 10 000 (mk), niin ei sitä nyt parilla tonnilla (eurolla...) voi mennä myymään, kun takkiin tulee niin että ropisee?

    Enpä sitten tiedä näistä suhdanteista, mutta itse ostin yhden suht harvinasen jenkin vähän ennen sitä taannoista 90-luvun lamaa. Kolaroitu ja konevikainen, rekisteristä poistettu peli oli tuolloin kohtuuhinnassa, mutta silti se maksoi samanverran, kuin parin vuoden päästä, laman alussa olisi maksanut hyvin pidetty ja museokatsastettu vastaava laitos ja niitä oli silloin tarjolla useampiakin... Kyllähän tuokin vähän mietitytti, että mitenkäs siinä nyt näin kävi. Tietenkin siksi, että siinä vaiheessa kun sitä autoa oli ostamassa, niin ne hienot maksoi kolme neljä kertaa enemmän, mutta tuosta tuli tekemällä hieno ja hyvä. Ei tosin ilmaiseksi, mutta ei kai harrastaessa pennejä lasketa. Siis senttejä.

    Mutta silloinkin siis oli ihmisillä rahaa törsättäväksi saakka ja jos ei ihmisillä ollut, niin pankeillahan sitä tuntui olevan. Muistanpa sellaisenkin mainoksen, että ennen tästä TÖÖT-kylästä autot loppuu kuin PIIP-pankista raha, tervetuloa siis lainaneuvotteluihin! Mieluiten heti! Ja korko pienellä 19 prossaa.

    Ja jos oikeen silmää siristää, niin vähän samanlaista hintakehitystä ja muutakin ilmiötä on nytkin nähtävissä. Tiedä sitten, onko sillä vielä samanlaiset seurauksetkin. Toivottavasti ei, kun jotenkin tuntuu, että nämä nousukaudet on nytkin jääneet muiden elettäviksi.
     
  14. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Joo. Olen aivan samaa mieltä, että kauppojen hintapyynnit nousi just sen takia, että yksityinen tuonti vaikeutuis.
    Ja olen kyllä tietoinen noista Saksankin nettikaupoista, ainut vaan, että kun nyt ei olis hirmu kauan aikaa ihmetellä. Tai no, ei tässä nyyt hevosen selässä olla.

    Viime syksynä tein elämäni tyhmimmän autokaupan..ostin sitikan..Hyvin se on toiminu, kopkop, mutta arvo laskee kuin lehmän häntä. Kyllä taidan visusti pysyä amerikan kulkineissa, vaikka tuo em. firma niitä haukkukin! :-?

    Ja jos kahteen ei oo varaa, ni sitte toiseks autoks mahdollisimman halpa vehje, niin ei sitte harmita jos hajoo. Suoraan vaan romikselle ja uutta tilalle! 8)
     
  15. mn12

    mn12 1st gear

    Autokaupassa tinkivara usein tolkuton. Se puoltaa juuri tahallista tuonnin vaikeuttamista.
     

Kerro tästä muillekin!