302+manuaali???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja lintta81, 23.8.2006.

  1. lintta81

    lintta81 1st gear

    mikäs manuaali sopii tohon 302 perään. sopiiko näistä euro vehkeistä mistään???
     
  2. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Enpä tiedä muuta kuin Cossun T-5. Kaikenhan saa tietysti sovitettua, jos on rahaa tai aikaa, materiaalia ja koneistusmahdollisuuksia. Mutta miksi ihmeessä alkaa väkertämään jotain ZF:ää ja ihmeellisiä sovitteita, kun niihin on olemassa suoraan sopivia laatikoita, T10, Toploader, pienillä lisukkeilla T5.
     
  3. terence hill

    terence hill Gearhead

    Tarkennusta pyytäisin millaisia lisukkeita T5 tarvii asettuakseen pikkulohkon perään?
     
  4. lintta81

    lintta81 1st gear


    tarkennusta kyllä kaivataan.. Tuskin tuo siihen suoraan sopii. Eli kaavelia vaihtamalla mutta mikä kaaveli sopii????? ja mistä vauhtipyörä..

    Ei viittis suinpäin ryntäillä tollasta kossun laatikkoakaan ostamaan sillä ei ne ihan ilmasia oo
     
  5. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    http://www.fordmuscle.com/archives/2000/09/t5swap/

    T5 kyllä kestää asiallisilla osilla virkeänkin 302 koneen, mulla palttiarallaa 400HP ja on mutkarata-kilpaakin ajettu lootalla monen monituista vuotta ilman ongelmia.
    Eli siis ei tarvi välttämättä mennä jykevämpiin laatikoihin "varmuuden vuoksi".
    Tietty liima+sliksit+paljon koneja on eri juttu...
     
  6. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    No älä nyt mitään Cossun laatikkoa ala metsästämään vaan V8 Musseen tarkoitettua T5:stä, niitä kun on himpan enemmän tehty ja tuoreempina ovat paremmista aineksistakin tehty.

    Et ole maininnut mihin laitokseen aiot tuon yhdistelmän pistää. Vanhaan Musseen menee joko vanhalla tai uudella kytkinkopalla ilman suurempia pellinpaloitteluoperaatioita. Vanhaan Mussen voi vaikka jättää sen oman kytkinvivuston, uudemman vaijerikytkimen tai aftermarket hydraulikytkimen. Vaijeri ei oikein toimi vanhassa Mussessa, kun tulee niin lähelle pakoputkia, erilaisia lämpösuojia monet ovat koittaneet viritellä, mutta moni on siirtynyt hydaruliin. Laatikon kannatinpalkkeja saa ainakin vanhaan Musseen kaupan hyllyltä. Johonkin muuhun vaatii tod.näk. omavalmisteen.

    Tuolta voit katsella hintoja
    http://tinyurl.com/95cag
    Hinnoista voit arvioida myös vaadittavan oman työn määrää, jos alat itse pakettia kasaamaan.
     

Kerro tästä muillekin!