Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    Re: dodge ram 4x4 cummins

    Jos nyt IHAN totta puhutaan niin mullakin on verenpaine noussut ton ohjauksen takia eli jonkinmoista välystä havaittavissa ja rattiin tuntuu satunnaisesti pieni "kolaus" kun kääntää puolelta toiselle. Väljää siis tod.näk. on jossain, liekö tuolla DSS-"stabilaattorilla" apua? Jos 169 amerikanrahaa maksaa, voisiko olla kimppatilaamisen paikka..?

    [​IMG]
     
  2. jylppy

    jylppy Gearhead

    Eikös näissä nyt ole simpukkaohjaus? Ei se erillisjousitus sitä meinaa etteikö vois olla simpukkaa.
     
  3. Kammins

    Kammins 1st gear

    Re: dodge ram 4x4 cummins

    Mukana ollaan jos hinta on lähellekkään tuota 169 jenkki ecua, ne harrastukset :lol:

    Jos alat tosissasi puuhaamaan tuota kimpatilausta niin voisin ainakin yhtä itseni lisäksi markkinoida.
     
  4. freeride

    freeride Gearhead

    Re: Pitman arm / ohjausnivel

    tuola on ton pitman armin vaihto-ohjetta kuinka se pitäis mennä..käytäntöhän on aina sitten eri juttu :lol: isompaa lekaa,jatkovartta..jne..n.sivun puolivälissä.siä on samalla pantojen kiristysohjeet ja iänikuista tps lätinää ym.

    http://dieselgiant.com/dodge_diesel_mai ... e_tips.htm
     
  5. jiiz

    jiiz Gearhead

    Onko näitä dodgejä yhtään pakuna maassa?
     
  6. Mustanggg

    Mustanggg 1st gear

    1st gen. rammeja on mutta 94-> ei taida?
     
  7. freeride

    freeride Gearhead

    2nd gen kopasta lähtien cummissilla ei saa pakuks.kokonaismassa yli 3500 kg
    en tiä kuinka tarkalle menis takavetoisena lyhyellä hytillä ja lavalla??ei taida sittenkään saada...bensakoneella kyllä on.nettiautossa taitaa olla nytkin pari myynnissä
    edit.tossa yks http://tinyurl.com/n2pru
     
  8. Erska

    Erska Gearhead

    Voi v*ttu.


    Asensin tossa polttoaineen ja ahdon painemittarit. Polttoaineenpainemittari ei toiminut.

    Sitten selkisi että siirtopumppu on paskana vaikka surisee. Eli uutta peliin, en tiedä sitten onko se ollut pois pelissä koko 260kilsan reissun ajan ja ehkäpä kotona yhteensä puolen tunnin käyttelyn jälkeen?

    Kerran se pumppu antoi löpöä kun letku oli kädessä. Eli mahtaako mun vp44 olla jo sökö/ottanut osumaa vai mahtaako olla vielä ihan uudenveroinen?

    4 täyskaasukiihdytystä ollaan tehty 40km/h-90km/h välillä.

    Mitä merkkiä suosittelisitte suomen puolelta? Ja mistä kannattas ostaa?

    Näyttää Googlettaminenkin olevan harvinaisen vaikeeta. Kannattaako tankinsisäinen pumppu asennella vai tulipeltiin? Olisi kiva nähdä mistäs tommosia ostaa.

    Kiitos.
     
  9. freeride

    freeride Gearhead

    us-parts ainakin myy carterin pumppuja,cumminssin 5,9 24v malli on P74213
    en tiä mitä maksaa täälä,summitilla 187$
    ebay:ssa näyttää olevan 130$ buy it now hinta http://tinyurl.com/knyhe
     
  10. Erska

    Erska Gearhead

    Toi Carterin pumppu näyttää hyvinkin paljon alkuperäiseltä. Olisi kiva jos jostain löytyy joku varmempi/suurempitehoinen. Vai täytyykö nyt yrittää löytää jostain tommonen ja pistää puskurikonttiin amerikasta joku pirun kallis pumppu?

    Eikös joku sanonut ostaneen FASS:sin suomesta?
     
  11. Dorset

    Dorset 1st gear

    Holley blue. Riittää yksinäänkin. Mulla on alkuperäinen ja holley peräkkäin. On vähän turhankin paljon painetta. Tyhjäkäynnillä noin 2 bar, eikä missään vaiheessa mee alle yhden.
     
  12. Olli_

    Olli_ 1st gear

    Löytyykö Ramin omistajilta mitään vinkkiä ongelmaani:

    Pitkään olen jo haaveillut pitkällä ohjaamolla varustetusta nelivetorampesta, mutta ongelmana on asuinpaikka. Se on siis Tampereen keskustassa, eikä omaa parkkiruutua saati sitten hallipaikkaa ole. Joudun parkkeeraamaan aina kadun varteen, jossa on rajoitettu määrä paikkoja koska muut paikat maksavat suurimman osan ajasta n. 1e/h. Eli aina ei tee mieli maksaa.

    Olen ymmärtänyt että unelmieni auto on 6 metriä pitkä ja 2 leveä. Mahtuuko se edes normaaliin ruutuun ja voiko näillä ajaa mihinkään parkkihalliin?

    Tekisi kovasti mieli tälläistä, mutta pari asiaa pitäisi saada vielä kuntoon :-?
     
  13. freeride

    freeride Gearhead

    no problemo!!hyvin mahtuu vaikka dually :rotfl: takaperin menee aika pieneenkin paikkaan.taskuparkkeerauskin onnistuu mutta sitten on jo tarkkaa..pitkälavainen/hyttinen on 6.16M pitkä.no jos tosissaan puhutaan niin eihän noilla kaikkein ahtaimpiin paikkoihin kannata ängetä.päätyruudut tulee tutuiks kauppojen pihoissa..
    [​IMG]
     
  14. Gaz m69

    Gaz m69 1st gear

    Talven jälkeen ensimmäistä kertaa kokeiltuani nelivetoa huomasin, että etuveto ei kytkeydy. Jakolaatikko tuntui toimivan oikein kytkee kardaanin jne... Vikakohteeksi olen tuuminut jakolaatikon päällä oleva pneumatiikka venttiiliä. Neljä lähtöisen liittimen irtiottamalla ja letkunpätkällä yhdistämällä koneesta tulevan alipainelinjan ja toisen etuakselin työlinjoista etuveto kytkeytyy. Liittimen ollessa kiinni kumpankaan työlinjaan ei missään tilanteessa tule alipainetta. Venttiili jakolaatikossa on aika hankalassa paikassa. Onko kellään muulla ollut vastaavia ongelmia. Onkohan jakolaatikon tiputtaminen ainut konsti päästä käsiksi kyseiseen mötikkään. En ole onnistunut löytämään mitään tietoa asiasta toistaiseksi.
     
  15. seppä

    seppä 1st gear

    Itsellä on autopaikka työn puolesta, myllynparkissa eli tullintorin vieressä. hyvin mahtuu kun ajaa toinen rengas rampin reunalla alussa, kun linjat oppii niin ei tarvi edes peruutella. Koskikeskuksen halliin mahtuu kanssa helposti. Muita en ole tainnut koittaa.
    Ja kuten Freeride sanoi, reunapaikoista tulee tuttuja, eikä ihan joka "taskuun" mahdu. Mut voi voi.
     
  16. Nestori

    Nestori 1st gear

    Mulla on myös ongelmia nelikon kytkeytymisessä. Tällä palstalla aiemmin olleiden ohjeiden mukaisesti tutkiskelin etuakselilla olevan alipaineohjatun kykentähäärukan toimintaa ja siellähän se vika todennäköisesti on. Paineilmalla varovasti napsauttamalla neliveto kytkeytyi. Joko letkuliitännät vuotaa ( joku kiristi nippusiteillä ) tai kytkentähaarukan nylonit on kulunut. Tilasin itselle korjaussarjan etuakselin nelikon kytkentään paikallisesta merkkiliikkeestä. Sisältää ainakin nylonit, tiivisteen ja jotain muuta pientä. Hintakin vaivaiset 33€. Kunhan saan osat niin nähdään auttaako mitään.

    Muuten Freeriden vinkin mukaan Throttle cable recall on tehty. Amerikan jimi on kuulemma varannut työhön 1,1h mutta äijät kiroili kun siihen meni yli 3h. Kaasu muuttui herkemmäksi ja kickdown ym toimii hyvin. Vanha vaijeri oli aika rispaantunut. Kiitos vielä kerran.
     
  17. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Se on suht helppo irroittaa. Makaamaan auton alle, ja muistaakseni 27mm kiintoavain millä vähän kerrassaan saa kierrettyä venttiilin pois. Sitten hieman herkistelyä venttiilin pohjassa olevaan nuppiin ja pitäisi toimia. Mä kävin koko alipaine systeemin läpi enenkuin vika paikallistui jumittavaan alipainekelloon.

    Tuolla on jotain tietoa:

    http://www.dodgeram.org/tech/repair/4X4 ... agment.htm

     
  18. Erska

    Erska Gearhead

    Tilasin sitten tämmösen käytännössä jo Usan suunnasta.

    Toivottavasti on yhtä hyvä kun puhutaan.

    Saisi sitten viat rauhottuu ja pääsee tekemään sitä mihin tuo auto on tarkoitettukkin, eli ajamaan.

    Toivotaan että on hyvä kauppakassi/käyttöauto.
    :wink:

    Hei muuten, kuinkas monta litraa olette varanneet pohjan täydelliseen massaukseen pienellä varauksella? ajattelin suihkuttaa sinne sitten kunnon kerroksen. Yritän tehdä kaikkeni ettei tuo uutta vastaava pohja alkaisi kukkimaan. Aion ostaa myös metreittäin kiveniskuteippiä herkille alueille.
     
  19. jylppy

    jylppy Gearhead

    Vi**u minkä hintanen!! Holleyn sininen, mitä Dorsetti tuolla jo mainostikin, kelpais kyllä mulle vallan hyvin. Ainakin pensavehkeessä toiminu mulla hyvin eikä lopu kakku kesken. Ja on yli 200 halvempi...
     
  20. seppä

    seppä 1st gear

    On se vaan mukavaa kun nyt alko munkin loota kettuileen...
    Ei mee vaihteet päälle ja pompottaa välillä niin pirusti, varsinkin kylmänä.
    Kai sitä vikaa tarvis alkaa metsästään...
     

Kerro tästä muillekin!