Automaatin jäähdytys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja klaniese, 25.9.2006.

  1. klaniese

    klaniese 1st gear

    Miten ilmenee jos automaatin öljy käy liian kuumana eli ei jäähdy tarpeeksi lauhduttimessa.Meinaan nimenomaan ajaessa autoa? Kyllähän sen varmaan pitemmän päälle huomaa öljyn värissä&hajussa.
     
  2. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Pitää ajaa vähän kevyemmin, että AFT ei kaasuudu. Kyllähän sen huomaa nesteestä, muuttuu ruskeaksi ja haisee kahvimaiselta.
     
  3. Denny Crane

    Denny Crane 1st gear

    Värissä ja hajussa ja lopulta loota kilahtaa..
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kuumennuttuaan liikaa, se öljy menettää ominasuutensa jolloin loota alkaa ehrkästi luistaa. Ja kun se luistaa, se on hyvin nopeesti loppu.
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ilmenee tummana ja pahanhajuisena öljynä. HP Books TH350 handbook -kirjan mukaan pitäisi olla 75-107 celsius astetta kevyessä ajossa, raskaalla kuormalla lämpö nousee tuosta. 121 asteessa öljystä alkaa palaa lisäaineet pois ja 135 asteesssa alkaa kumitiivisteet kovettua.

    Mittarilla voi tarkastaa, normaaliajosta auto seis ja heti kone sammuksiin ja mittaamaan öljypohjan lämpö tai sitten jatkuvatoiminen mittari kylkeen jos oikein epäilyttää.
     

Kerro tästä muillekin!