sattumuksia harrasteautojen kanssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kapa, 2.10.2006.

  1. jaketin

    jaketin Gearhead

    mannerheimintiellä ajaessani jouduin jarruttaa hieman rivakammin, niin lootan takapään kiinnitys irtosi :eek: oli pultit löystynyt.. nylockit tilalle, niin....
     
  2. Mano

    Mano 1st gear

    Rangesta meni vaihekeppi kerran juuresta poikki. Ruuvarilla kolmonen päälle ja sitte ajettiin jakolaatikolla että pikkukolmonen- isokolmonen-pikku kolmonen....

    Samasta autosta laukes takakardaanin laakeri, niin älykkäänä miehenä ruuvasin putken irti ja baanalle, autossahan oli jatkuva nelikko. Ilme oli varmaan näkemisen arvonen kun auto ei liikkunukkaan, pitkään ihmeteltiin vikaa kunnes emäntä kekkas nykästä välitasauspyörästön lukon päälle :rotfl:
     
  3. lotjonen

    lotjonen 1st gear

    Taannoin kynsin 240-Volvon vauhtipyörää irti, jordaani oli jo tieltä pois ja makailin tyytyväisenä kardaanitunnelissa hallitunkki banjon alla eikä tietenkään mitään pukkeja. Sitten ei muuta kun vauhtipyörä rintakehällä yrittämään poispäin mutta eihän sieltä enää mihinkään jumalauta mahtunut, tunkkivanhus oli oksentanut öljynsä nätiksi lätäköksi ja laskehtinut alas asti pikkuhiljaa, itse makasin kupeellani toinen olkapää betonia vasten ja toinen sitä tunnelia, valoa tuli onneksi kepin reijästä. Aika klaustrofobinen tilanne. Ja yksin tottakai verstaalla. Kerrankin jotain iloa kännykästä, sattui olemaan vielä haalarin taskussa. Pari tuntia siellä venailin ja muistelen että jossain vaiheessa saattoi ihan pikkuhitusen vituttaakin. :eek:
     
  4. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Vähän samoilla linjoilla ku DC:n tarina...

    Camaro käy myös aika heikosti tyhjäkäyntiä kylmällä koneella ja taisi olla ensimmäinen kerta kun sillä ylipäätään lähdin aamulla töihin. Tottakai se sammahteli vähän väliä liikennevaloissa. Mitä mahtoivatkaan kanssa-autoilijat ajatella "jenkkilotjan kuljettajasta", joka sammuttaa autonsa joka toisiin valoihin, ja joka toisista lähtee kamalan kasin karjumisen saattelemana takapää heittelehtien kohti seuraavia valoja 8)

    Kuplavolkkarissani taasen oli joskus väliaikaiskytkentänä pissapoika toimimassa keinuvipukytkimellä. Kytkin oli kojetaulussa juuri vaihdekepin yläpuolella. Kerran kaupungin ruuhkassa ajellessani, sopivaa väliä naapurikaistalta etsiessäni, osui tietty käsi vaihdetta vaihtaessa siihen pissapojan kytkimeen. Eikä sitä heti ennättänyt pois kytkeä kun oli tilanne päällä. Uskoakseni oli koomisen näköistä kun mintun vihreä Kupla vaihtelee kaistaa neljän ruuhkassa samalla kun pissapoika lataa tauotta suuttimien täydeltä nestettä lasiin :rotfl:
     
  5. Ylli

    Ylli Gearhead

    -98 ajeltiin (silloin olin itse vielä kuskina) emännän ja ystävä pariskunnan kanssa Tampereelle päin. Ajokkina oli -86 Chevy STW...matka alkoi hyvin, eli ihan aikataulussa mentiin...Luumäen kohalla alkoi satamaan, ja laitoin pyyhkijät päälle. Apukuskin pyyhin lensi kaikkine varsineen metsikköön muutaman pyyhkäisyn jälkeen, onneks jäi vielä kuskinpuoli :) . 200m ennen Lahden ensimmäisiä liikennevaloja tuli joku "Monsteri-auto" vastaan, jäin katselemaan sitä taustapeilistä..havahduin kun muut autolaiset huusivat, että jarruta ny prkle, valot olivat vaihtuneet punaisiksi ja edessä oli pikkubussi. No painoin jarrua yhdellä jalalla ja näytti että ei pysähdy, avuksi vielä toinen jalka ja rupes jo vaikuttamaan siltä, että kyllähän tää pysähtyy. 5m ennen edessä olevaan pikkubussin perää painui jarrupoljin pohjaan takajarruputken katkettua -> TÖMPS. Pikkubussin kuski tuli tietysti kattomaan mitä kävi, ja itsekkin hyppäsin pihalle...todettiin, että eihän tässä käynyt mitään kummallekaan. Matka jatkui sitten Tampereelle ja kotiin 500km käsijarrulla :oops: . Vaikka jarrujärjestelmässä on combination valve jonka pitäisi tukkia toinen piiri, mikäli paine-ero on suuri, niin ei tuo lossi ainakaan pysähtynyt pelkillä etujarruilla mitenkään ripeästi!! Tapahtumasta lähtien jarrut ovat olleet tärkein "osio" autoissani....
     

Kerro tästä muillekin!