forte moottorin puhdistus aine.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rover v8, 11.10.2006.

  1. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Vaatis kuvaamallasi tavalla nokka/nostajat paikallaan(öljykanavalinja nostajan reikien läpikulkeva) ,virranjakajan runko(akseli) ilman nokkapyörää,siis jakajan runko kun on osa öljykanavaa,heti öljypumpulta lähtevän kanavan alussa,(jakajan runko oikeassa "korossa").
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Olen täysin samaa mieltä. Kerran avattiin kilahtanut kone jota yritettiin ko, aineella ensin (laakeriäänen jo ilmaannuttua) puhdistaa. Koska kone oli todella ameriikankarstainen Oldsin 307, lopputulema oli että karsta oli kyllä pehmentynyt, mutta vielä pääsääntöisesti kansissa. Sitä olisi varmaan siitä jatkuvasti klöntteinä irtoillut seuraavat 50 000km ajan, eli suodatinta olisi ainakin pitänyt vaihdella tosi usein ihan varmuuden vuoksi ettei junttaudu tukkeeseen.

    Tämän selittää se että öljyn kiertohan sen lian pois sieltä kansista ja muistakin sisäpinnoista tuo ja se ei yleensä ole niin voimakasta sisäpinnoissa että karsta irtoaisi liikkeelle nopeasti ja kertakäsittelyllä.

    En suosittele em. perusteella koneisiin jossa on mm. kansissa venttiilikoppien alla paksu karstakerros.

    Varmaan toimii kanavien, nostajien ja jossain määrin männärenkaiden puhdistamiseen silloin kone on normaalilikainen, ei umpikarstainen.
     
  3. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Asia on juuri näin!

    Edi: öljyrenkaissa vielä pelaa, ylemmissä en usko tapahtuvan mitään :D
     
  4. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

  5. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    taitaa siinä silti olla muutakin, kun kerosiinia, itse en ainakaan raakaa kerosiinia kaataisi koneeseen :)
     
  6. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Jotain rajavoitelua parantavia mömmöjä ainakin, eipä sillä hyvät on katteet litkulla jokatapauksessa. :odroll:
     
  7. Letukka 64

    Letukka 64 1st gear

    forte

    itte viis vuotta käyttäny ainetta ja voin sanoo että toimii.Kannattaa kokeilla mutta ainoastaan Forttee. Forttella myös paljon muita hyviä aineita. Ruisku koneisiin myös pensan sekaan hyviä puhdistus aineita. Oma ruisku kone rupes käymään kun kello kun kaadoin aineen tankkiin.
     
  8. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Biltemassa on niitä diesel ja bensa puhdistus pulloja, sama sisältö kummassakin pullossa, muistaakseni 94% kerosiinia. Toinen makso muutaman kymmentä senttiä enemmän... mutta itse ostin just Forten dieselin puhdistusaineen, laitoin koneeseen, ja heti on jotenkin tehokkaamman tuntuinen!! huumaako se käyttäjänsä?? vai miksi tuntuu tehokkaammalta. (kuskista tulee hitaampi)
    Siinä forten pullon kyljessä ei kyllä lukenut kerosiinista mitään. Koitin sitä asiaa katsoa, kun hinta oli nelinkertainen bilteman pönikkään.
     

Kerro tästä muillekin!