blazer turbo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Degtjarev, 13.10.2006.

  1. Degtjarev

    Degtjarev 1st gear

    Onko kellään kokemuksia tälläisen turbotuksesta?? Tai onko jollain täällä blazeria turbolla?
     
  2. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Tuolta moottori osiosta löytyy haulla aika paljon juttua 6.2 turboista. Jos dieselin meinasit turbottaa?
     
  3. Degtjarev

    Degtjarev 1st gear

    Hyvä, täytyypä tsiikailla. kaukainen suunnitelmahan se mutta olis hyvä kuulla niistä ensin vähän juttua.. onko siinä edes mitään järkeä?? :odroll:
     
  4. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Kyllähän dieselin turbottamisessa on järkeä. 6.2D:ssä pitää vaan ahdot kurissa, noin 0.6 max vakio koneella niin pysyy paikat ehjänä. Mut jos sen ottaa keulalta, niin runkolaakeri pukkien tuki olisi hyvä idea, samoin korvata kansipultit pinnapulteilla, ja jos kone on jo levällään, niin tiputtaa puristuksia hieman yms. Oleellisinta on turbon voitelu, öljyä pitää saada ja sen pitää poistua vapaasti. Joko öljypohjaan liitäntä paluulle, tai jos on sähköpumppu, voi paluun liittää mekaanisen pumpun tilalla olevaan levyyn.

    Kunhan saan Suburbanin liikenteeseen, siihen voisi turbon asentaa. 6.5TD:n pakosarja repsikan puolelle, tekee tiukkaa että mahtuu vanhakoppasessa jos on ilmastointi (mulla on). Suuttimista en muista että pitikö olla lyhyet rungot.
     
  5. freeride

    freeride Gearhead

  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eihän missään ole järkeä jos avuttomilta kysyy ja oman polkunsa kulkijoita tsiikataan aina vähän "vinosti" :rotfl: .
    Olen vääntänyt 6.2kikkaraan turbon sekä autoon että veneeseen ja KYLLÄ se kannattaa jos tykkää enemmästä voimasta!!
    Tossa kuvan pikkarissa näkyy olevan ihan 6.5 koneen ahdin ja imari, mutta ~4-6litraisen kuormurin ahdin on sopivahko tohon pannuun kunhan pitää huolen siitä että ahdot alle 0.5bar jos vakiot puristukset ja pudotetuilla puristuksilla max 1.2bar jos vakiot kansipahvit. Kun asennuttaa kunnon liekkirenkaat niin ahtopaineilla ei oiken ole rajaa muuta kuin että järkeä pitää käyttää :odroll: .
    Tollasella maltillisella 0.5barin paineella koneesta lähtee ~500Nm vääntöä 2000rundin kohdalla ja sen voi vain arvata paljonko vääntö kasvaa 1.2barin kohdalla jota ite käytän maksimina.
    Paras sijoitus Häkärinteen valloituksessa mäkiosuudella 2200kiloisella Stepparilla oli toinen ja edelle pääsi vain yx täysverinen Proto-ryhmän offikilpuri vaikka niitä oli useampi mukana!! Ja sekin vain sen takia että mun etujortaani katkesi kesken leikin :rotfl: .
    Pumppuun pitää tehdä pikku muutoksia että soppa riittää ja omiin yks tuttu on suurentanut nestepäitä hyvällä menestyksellä.
    Jos käyttää 6.5 pakosarjaa niin vanhakoppasessakaan ilmastointi ei mahdu olemaan samassa konehuoneessa ja kansiksi kannattaa hommata VAN:in kaanet koska niissä on suuttimet eri kulmassa eikä pruiskuputket ota pakosarjaan kiinni!!
    Peninsular:ilta löytyy helvetin kalliitä mäntiä eri puristussuhteilla mutta olen ite sorvannut alkuperäisistä sopivan siivun pois ilman yhtäkään konerikkoa kop kop!
    Kun vielä vetää tosta ahtimelta vähintää 3tuuman röörin ilman vaimentajaa niin saa vielä TOSI miehekkäät äänet kaupan päälle 8) .
    Tästä aiheesta vois väsätä vaikka pikku kirjan mutta kun homman tekee huolellisesti ja sen alakerran muistaa vahvistaa niin lopputulos ei voi olle kuin hyvä. Ja orkkis 7satasta toosaa pitää pikkasen myös vahvistaa jos meinaa nauttia ajamisesta pikkasen kauemmin!!
     
  7. jusssi

    jusssi Gearhead

    TUOLLA on tuommonen projekti.
     
  8. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    PAHASTI OFFTOPIKKIA

    Onko kukaan remmittänyt 6,2d konetta ja miksi ei. Mihinkä tökkää :eek:
    Nii,in kaikki niitä turboja laittaa, mä haluan olla erilainen :rotfl:
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On [​IMG]

    Tollaset osat saa hurrilandiasta ja markka-aikaan kaikki autokäyttöön tarvittavat palikat maksoi jotain 32000mummua!!
     
  10. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    EEEii kun ma aattelin ihan "perus pärnäsen pera" viritystä et pikkanen pumppu kiinni ja syöttöjä lisää.. Vanhoja juttuja lueskeltuani taidan kuitenkin haudata idean :(
     
  11. Degtjarev

    Degtjarev 1st gear


    kiitokset vastauksista! projekti siis alkakoon n. 260 aamun päästä

    painaa toi intti tässä päällä!
    :poff:
     
  12. Nappula

    Nappula Gearhead

    [quote
    kiitokset vastauksista! projekti siis alkakoon n. 260 aamun päästä

    painaa toi intti tässä päällä!
    :poff:[/quote]

    Missä päin olet muuten palveluksessa? Voin 287 aamun kokemuksella sanoa että edessä on vielä pitkäaika mutta jälkeenpäin ajatellen aika menee nopeata, koeta kestää
     
  13. Ja kun syöttöjä lähdetään muuttamaan, niin lienee jumppaa edessä katsastuksen päästötestin kanssa ? Tuo pumppuhan ei tajua hölkkäsen pöläystä ahdoista.

    Milloinkas Mudracer rupeaa tekemään sarjatuotantona niitä runkolaakeripukkien häkkejä :D
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Turbokikkaroissa on eri arvot kuin urbottomissa ja jos turbo on edes jotenkin sopivan kokoinen niin kyllä se lisääntynyt soppamäärä palaa ihan puhtaasti ilman mitään savua. Ja yleensä pannuista missä on paineeseen reagoiva pumppu niin se haistelijasysteemi poistetaan jotta tehoa olisi isommalla alueella 8)


    Ja ei koskaan :rotfl: .
     
  15. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Närpiöstä meinasin ostaa Olssiin 455 konetta mikä oli Blatsderin nokalla. Kaveri oli värkkäämässä siihen remmiahdinta. :eek: Jäi kaupat tekemättä kun loppui nappulat. :mad:
     
  16. Joo meinasin vaan sitä hetkeä, ennenkuin ahdin herää... syöttöhän tulee jalan asennon mukaan, mutta turbo uskoo asian vasta viiveellä ja hetken aikaa taitaa tulla lakua putkesta.
     
  17. Degtjarev

    Degtjarev 1st gear

    Missä päin olet muuten palveluksessa? Voin 287 aamun kokemuksella sanoa että edessä on vielä pitkäaika mutta jälkeenpäin ajatellen aika menee nopeata, koeta kestää[/quote]

    Viestirykmentissä riihimäellä.. kyllähän ne tässä kuluu.. polttaa vain raakasti toi projekti mielessä! :mad:

    missäs itte palvelet??
     
  18. mätkä

    mätkä Gearhead


    Minkälaisia nämä runkopukkien vahvikkeet ovat? Onko kuvaa?
     
  19. tincup

    tincup 1st gear

    Ne on sellaiset metallilätkät (tai kehikko), jotka sitoo kaikki tai laitimmaiset ja keskimmäisen runkolaakeripukin toisiinsa jakaen näin rasitusta paremmin toisilleen.

    Puhetta on tossa ollut kaverin kanssa, että hän voisi laserilla täräyttää sarjan noita työkaluteräksestä. Pitäs vaan mitat ottaa ja cadilla piirustukset tehdä, mutta oma kone on vielä toimiva, joten mittojen ottaminen on jäänyt. Olisko kellään valmiina mittoja tai piirustuksia?
     
  20. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Tällaiset:

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!