Mopar RB lohkon öljynpaineet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja rysä, 17.10.2006.

  1. rysä

    rysä 1st gear

    Eli ongelma on seuraavanlainen, kun "polkaisee" reilusti pakkoykkösellä niin katoaa öljynpaineet. Mutta paineet tulevat kyllä takaisin, kun höllää. Aivan kun vetäisi pumpun imuputkeen ilmaa ja sitten kun auto paikallaan niin sais taas öljyä. Öljyä on koneessa tarpeeksi ja viime talvena laitettu uusi HV-öljypumppu ja paineet muuten ajossa riittävät.

    Onko muilla tullut vastaan samanlaista?

    Auttaako muu kun rakentaa kunnon loiskelevyt öljypohjaan...
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Paljon on imusiivilän ja öljypohjan välinen etäisyys ?
     
  3. rysä

    rysä 1st gear

    Paljon on imusiivilän ja öljypohjan välinen etäisyys ?[/quote]

    Välys on muistaakseni joitain millejä, en nyt muista tarkasti mutta sellainen mutu tuntuma on että lähellä se on. Olisko mahdollista että on liian vähän eikä sais siksi öljyä?
     
  4. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    Mittasitko öljymäärän.
    On tullut sekin vastaan että on kromattu tikku/putki tuninkia.
    Ja tikku onkin liian pitkä.tai putki lyhyt.
    Oli vastaavat oireet ja ku vaihdoin öljyt oli sitä koneessa vain n.2.7 l
    UUpu pari litraa ja tikkua ku katto niin hyvältä näytti.
     
  5. rysä

    rysä 1st gear

    Mittasin sen kun kasasin koneen ja laitoin koneeseen viime keväänä öljyt ja merkkasin tikkuun missä pinta oli silloin. On tuo tikku ja putki nähnyt jo sen verran maailmaa, että arvelin sen olevan ainut tapa varmistaa öljyn määrä.
    Ja hyvin on öljyt merkissä kestänyt..
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jos öljynpaineet tollasessatilanteessa katoo, vika on joko pumpun paineen säädössä, tai siinä, että pikuppi pääsee haukkaamaan ilmaa. Moparin orkkispikupeissa on öljypohjan välys sisäänrakennettu, ne imee "sivulta", eli sen kuuluis olla pohjassa kiinni. Jos taas on joku altaimevä aftermarketti versio, niin pitäis olla suunnilleen 1/4" väliä pohjaan.
     
  7. rysä

    rysä 1st gear

    minkälaista vikaa meinasit pumpun paineen säädössä?
     
  8. ryti

    ryti Gearhead

    kyllä se ilmaa hörppii,mulla tekee saman ku paikaltaan hanan lyö pohjaan ja varsinkii jos hiukan uupuu öljyä.
    oon laittanu aavistuksen yli ylärajan nii ei ongelmia.

    toiseen koneeseen tein loiskelevyn öljypohjaan mut en oo vielä kokeillu,saa nähdä toimiiko.
     
  9. vesku383

    vesku383 Gearhead

    ittellä B-lohkolla tekee kanssa samaa, vaikk on loiskelevykin! myös jyrkissä mutkissa saattoi punavalo vilkkua! ja oon huomannu että öljyä kantsii olla sentin yli ylärajan!
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Onks teillä vakioöljypohjat? En meinaan oo ite tollaseen niillä törmännyt, vaikka ollaan niillä hyvän matkaa yli kuuden veivattu. Tossa orkkis pikupissa pitäis oikeestaan olla aika selkeekin esijännitys pohjaan ilman tiivareita, pari tiivaria ja loiskelevy kuitenkin kasvattaa sitä etäisyyttä mukavasti. Totta öljymäärää kantsii kokeilla, ja jos se auttaa, ruveta suunnittelemaan ralliöljypohjan käyttöä.
     
  11. ryti

    ryti Gearhead

    taitaa olla halvin ja helpoin konsti tosiaan laittaa sitä oljyä hiukan yli,
    noin oon itte sen ainakii todennu.
     
  12. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mulla sama homma 440sessä vakio öp:llä. kun pitää öljyä hieman yli ylärajan niin ei laske paineet , muuten saattaa valo vilkkua reilussa lähdössä.
     

Kerro tästä muillekin!