Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tuubaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Mika.T, 10.4.2005.

  1. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Kyllä tallista löytyy virheettömät orkkis pölärit. Mutta ei ole neljää 14" vannetta jotka menisivät paikoilleen niin ettei ottais jarrurumpuihin kiinni. :D

    Nykysissä vanteissa on chevyn keskiöt ja vannekehät. Ja noita karseita valkosia tekstejäkään ei ole enää. :D
     
  2. asa

    asa Gearhead

    No ny puna-valko soto pärisee ja sai uudet jarrusylinterit ja liinat. Vielä pohjaan neliö tai pari peltii ja pakarit jonka jälkeen konttorille. Takapenkistä löytyi valtava rotanpesä. Kapselit huusin huutonetist viime vuonna oli hyvässä kunnossa ehkä liiankin hyvät muuhun nähden. leima paperiin eka yrityksel ja eikun tienpäälle :rotfl:
     
  3. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Meillä on -59 Diplomat 4D hardtop olisko kellään tietoa mistä sais tollasen raadon varaosiks. Etenki etuloksut kiinnostas.
     
  4. destroyer-82

    destroyer-82 1st gear

    Joku 58 4d sedan DeSoto Artjärvellä.seissy parikymmentä vuotta ladossa,seisoo nykyää kaverin tallissa.en tiiä valmistuuko ikinä.
     
  5. spinout

    spinout Gearhead

    Laitoin tuonne Tilastokeskukselta saamani tiedot kaikista 66:sta DeSotosta, jotka olivat Suomen rekisterissä 30.06.2006:

    [Jouduin valitettavasti poistamaan tiedot sivuiltani. Niitä ei saa julkaista ilman lupaa]
     
  6. JanNo

    JanNo 1st gear

    Hieno lista. Kiitos. Voi olla tyhmä kysymys mutta mitä nuo 3-4 numeroiset koodit mallinimien perässä on?
    Kuinka kallis tuollainen listaus nykyään on? Ei kenelläkään olisi vastaavaa Plymouthista? :) :
     
  7. coroNet

    coroNet Gearhead

    Nelinumeroinen luku noissa merkkaa akseliväliä millimetreinä.
     
  8. JanNo

    JanNo 1st gear

    Kiitti lisäselvennyksestä. Näytäisi minulla olevan ainoa neliovinen '60 Adventurer rekisterissä - Fireflitejäkään ei ole yhtään. 2d ht:jä onneksi muutamia. :)

    Kenen/missä tuo yksinäinen '59 Diplomat asustaa? En ole sitä koskaan ajossa nähnyt - onkohan se sama joka oli keskeneräisenä projektina 80-luvun lopulla Tampereen seudulla (makasi silloisen Bilteman takapihalla harmaassa pohjamaalissa)? Vai onko toinen?

    Osaako kukaan kertoa mitä niille Turun seudun '57 ja '59 Adventurereille tapahtui - ovatko vielä maassa ja kuinka edistyvät? Olen mennyt hukkaamaan yhteystiedot sinnekin päin...

    Jan
     
  9. spinout

    spinout Gearhead

    Porissa oli siisti '60 Adventurer sedan rekisterissä, mutta nyt se on mätänemässä (not for sale) :(

    Oliko Turuus oikein '57 Adventurer? Luulin, että semmoista ei niinä ilmoisna ikinä Suomen maankamaralla ole edes eksynyt. Se '59 oli kai musta ruosteinen projekti? Vaasassa oli 90-luvulla valkoinen '59 Adventurer, mutta se myytiin Norjaan..

    Nuo rekisterilistassa olevat käyttöönottovuodet eivät välttämättä ole vuosimalleja. Esim. mun auto on "2D Hardtop RS1L" (pitäisi olla RS1-L) on listattu vuoden 1960 alle ja auto on mallia 1961. Rekist. merk. käyttöönottopäivä kun on 08.12.1960.
     
  10. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Hei, muistan kun se valkoinen -59 HT Adventurer seisoi projektina Helsingissä , taisi olla Henry Fordin kadun alkupäässä. Ihmettelin silloin että ihanko tosiaan aito Adventurer ulkosalla. Ja vaikka en mikään erityinen Soto-asiantuntija olekaan niin 1957 Adventurerista Suomessa en ollut ennen kuullut huhuakaan..
     
  11. xmopar

    xmopar Gearhead

    Seinäjoella -70-80-luvun vaihteessa asiallinen musta Adventurer 4d -60, rek.no NL-991. Nykyisestä olinpaikasta ei ole tietoa.
     
  12. mercman

    mercman Gearhead

    59-diplomateja oli ainakin 2 kpl 4-ovisena koska mulla on kuvat suomenkilpisistä autoista ,toinen oli vielä -80 luvulla Esa Salon faijalla mutta meni myöhemmin myyntiin.Toinen on tumma vihreä tai sininen ...
    SE punavalkoinen Soto ja syksy maisema, ei ollut keskiaukeamalla vaan seuraavan vuoden kalenterissa eli vähän isompi kuva...
     
  13. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Tuollaisesta vaaleansinisesta 59 4D Diplomatin jamista filippikeulalla? nakohavainto Porvoosta. Reilun vuoden takaa. 80-luvun lopussa samanvarinen Diplomat De Luxe ajossa Vihannissa. En tieda minne jatkoi matkaansa.
     
  14. SK

    SK Gearhead

    Ei valitettavasti näy enää tuo Spinoutin lista, joten en tiedä mitä siinä oli, mutta omat muistikuvat/tiedot:

    Forssassa oli 80/90-luvun taitteessa (tai 90-luvun alkupuolella) yhtenä vuonna 4 kpl 1959 2d ht Sotoja: musta Fireflite (em. Huittisten auto?), pun/valk Fireflite (jossa oli muuten lattishifteri nappivalitsimien sijaan eli taisi olla uudempi tekniikka), sekä 2 Firedomea, valk/vaal. sininen (Lemiltä, ilmeisesti vieläkin siellä) ja vaal. met.hohtovihreä. Tämä viimeisin meni n. 1997 Norjaan, toimin itse kaupassa tulkkina.

    59 Adventurereista tuli käytyä (198x?) katsomassa sitä valk. projektia, jota jostain syystä ei tullut ostettua. Se oli hyvä ja suht täydellinen Kalifornia(?)-projekti, joka olisi tosin priima kuntoon tullakseen olisi tarvinnut kaiken uusiksi. Näin sille sitten yo. viestien mukaan ilmeisesti tapahtuikin.

    Musta 59 Adventurer lienee nimimerkki Continental56:n tuoma auto. Siitä oli kuvia vuosi sitten forwardlookissa, ja auto vaikutti hyvältä projektilta mutta tarvitsi ilmeisesti pohjan uudelleen pellitystä. Auto oli OD:llakin myynnissä edulliselta vaikuttavaan hintaan, taisi mennä heti mutta tuliko Suomeen?

    Paikkasin tuota vajaan vuosikymmenen takaista rikostani tuomalla keväällä maahan 59 Fireflite 2D ht:n. Kunto on tosin vielä aika kaukana siitä mitä se vihreässä Domessa oli, mutta kyllä se siitä.

    59 Avoja muuten lienee vieläkin Suomessa ainakin 2: se vaalean sininen Flite ja lisäksi ainakin yksi Dome. Kaksiko on lisäksi mennyt takaisin ulkomaille?

    Muuten vielä noista em. keskustelluista HT-termeistä: sekä 56 että 59 oli olemassa Sportsmanin lisäksi myös Seville -nimiset ht:t. Muistaakseni ne olivat ns. Springtime special malleja, ainakin 59:ssä oli aika komean näköinen turkoosi/sininen sisustus yms. eroja vrt. Sportsmaniin.

    ps. onko kenenkään nurkkiin jäänyt 1959 383 Soton konetta? Olisin kiinostununut ostamaan sellaisen, ainakin lohkon ja kampiakselin. Forwardlookissa olisi tarjolla peräti 2, mutta kun ovat Chryslerin RB-koneita...
     
  15. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Raahessa oli viela tuossa 90-alussa 2D HT 59 Firesweep Sportsman valkoinen/kupari ja punainen sisalta. Tuli Vaasasta ja menikohan johonkin Lappeenranan suuntaan.
     
  16. tyly

    tyly Gearhead

    Autiorinne toi maahan -59 4d fliten vuonna papu tosi hyvillä lisävarusteilla, oli takaluukun kannen listat, valonvaihtaja, ym. mutta auto oli niin mätä että purkuun meni ja perästä tehtiin sohva, joka on nyt Huittisissa, kuvia www.pubsininenkarhu.com /esittely.
    Luulen että se forssan punavalko on just se porvoon auto, ja mun musta on tullu Turkuun -88 sieltä Forssaan ja n. -90 meni Jokioisille,mä ostin sen -01, museokilpiin -02
    Nyt mulle tuli vaihdossa -61 diplomat deluxe 4d, myytävänä nettiautossa.
    Koko historia tiedossa, rek.nro. KH-209. ostettu uutena 19.05.1962 Kymin oy:lle Kuopioon. Kiva peli ajella ja suht siisti laite, mutta mulla ei oo sille käyttöä eikä säilytystiloja, joten myydä täytyy.

    ps. mistä löytyisi sotojen fender tag koodit netistä.
     
  17. A.K

    A.K Gearhead

  18. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Heii.. Onko tuota listaa DeSotoista enää kellään? jos on ja voisi sen lähettää vaikka YV:llä niin olisi hyvä juttu.

    On menny yli 3kk edellisestä käynnistä täällä :eek:
     
  19. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Mä kyselin joskus 3 vuotta sitten tilastokeskuksesta kilvissä olevien DeSoto diplomatien määriä ja sain sieltä vastauksen.

    Alla oleva tilanne on siis vuodelta 2003

    Rekisterissä oli 31.3.2003

    yhteensä 17 autoa

    käyttööottovuosi 1956: 1
    käyttööottovuosi 1957: 2
    käyttööottovuosi 1958: 1
    käyttööottovuosi 1959: 1
    käyttööottovuosi 1960: 8
    käyttööottovuosi 1961: 3
    käyttööottovuosi 1962: 1

    Toi ei välttämättä ihan paikkaansa pidä-> johtuen mallien kirjoitustavoista ja mahd. kirjoitusvirheistä. Mutta muiden kilvissä olevien soto mallien tiedot saanee myös tuolta tilastokeskuksesta. Mulla on vielä tallessa meili siltä henkilöltä joka nuo tiedot kaivoi. Jos joku haluaa jotain muuta mallia kysellä niin voin privassa laittaa e-mail osoitteen-> jos tuo henkilö vielä tilastokeskuksella töissä on. Muuten voi kaivella www.tilastokeskus.fi :stä jonkun meiliosoitteen ja kysyä sitä kautta(niin silloin itse tein).
     
  20. asa

    asa Gearhead

Kerro tästä muillekin!