Maailman nopein katulaillinen auto - Vauxhall 2200 hp

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja makke, 20.10.2006.

  1. ThunderRacing

    ThunderRacing 1st gear

    Viitsiskö joku kysyä tuota painoa? Entä 60ft?
    Kyllä on 0.5s impossible mission kun moottorit on tilavuudeltaan vain neljänneksen tuosta Monsterista.
    Ei oo juu rekkarissa, mutta täyttää kuitenki kaikki Real Street Car speksit.
    (mitähän nuo sitte kenenki mielestä on :odroll: )
    Escossa on muuten vain 12.5" donitsit alla, 60ft 1.31.
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Noniin. Miksi siis niistä edes keskustellaan kategoriassa maailman nopein katulaillinen auto? Ja yhä edelleen sen vapaastihengittävän +500 kaakkia per litra työntävän moottorin saa kaupasta reilulla satasella. :wink: Ei toimi pumppubensalla, mutta ei myöskään tuo ooppeli.

    En mä käsitä että mikä siinä litratehossa niin joitakin viehättää, kun se todellinen takapyöriin välittyvä teho sitä autoa kuitenkin vie eteenpäin. Ei se takanakki sitä tiedä, että mikä sitä pyörittää. Kello on aika puolueeton mittari tässä asiassa.

    Eri asia sitten, jos aletaan keskustelemaan että mikä on maailman nopein suomalainen 2.3 litrainen vp-racing bensaa käyttävä turboahdettu farmariauto, joka on melkein katulaillinen. :rotfl:
     
  3. Jordan

    Jordan Gearhead



    :rotfl:
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Eipä taitais saada Suomessa tätä kyseessä olevaa Vauxhallin härpätintä katukilpiin eli ei katurenkaista ja pumppubensasta huolimatta kilpa-auto Suomen oloissa. Onhan niitä maita, missä nitroputkenkin saa katuautoksi, kun tarpeeksi maksaa viranomaisille.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Se on voi voi. Sitten kun joku semmoisen nitroputken reksiteröi, niin menee ennätys sitten uusiksi. Tällä hetkellä moista ei kuitenkaan ole tietääkseni kilvitetty...
     
  6. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    Kyllä sitä nyt jotkut jaksavat murmuttaa... saatanan saatana, käsi ylös kaikki ne, joiden mielestä ei ole hatunnostoinen saavutus tuollainen rekisteröity, katuajokelpoinen ja pumppubensalla toimiva seiskoja kulkeva laite! Jos joku katsoo voivansa pistää paremmaksi, tekee sen ja tulee esittelemään laitteen tänne. Sitä odotellessa voidaan tuo itkuvirsi lopettaa kaikilta osin.

    Minkä ihmeen takia pitäisi viilata jotain hiton vajaasylinteristä kaksilitraista, jos ei ole sääntöjä estämässä ison moottorin käyttöä??

    Ja ei, en ole mikään erityisen kova kasifanaatikko vaan pidän kyllä kiivasluonteisista pikkumoottoreista, mutta jos kerran isoa kovaa halutaan mennä niin turha siitä liian vaikeaa on tehdä :odroll:
     
  7. MH

    MH 3rd gear

    Jos joku löytää tosta autosta/suorituksesta jotain arvosteltavaa, niin on kyllä erikoista.
    Tietysti jos jollain on nopeampi ja ajaa kadulla niin sitten ymmärrän.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Joillain on vaan aina jotain rutistavaa joka asiasta.
     
  9. Juho81

    Juho81 1st gear

    Upea peli. Saa tehdä itse paremman jos siltä tuntuu. :rotfl:



    Ps. Farmariooppelin tehot on kuulemma jo nelinumeroisia...

    Ei paha betonoimattomasta 70-luvun lohkosta, joka on suunniteltu 50-luvulla.
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Toivottavasti Suomen rakentelusäädöksetkin muuttuvat sellaseen suuntaan, että pikkasen radikaalimmatkin laitteet mahdollistuvat. Täällä toi 7.5 kg/kw raja aavistuksen rajoittaa mielikuvituksen käyttöä, muista rajoitteista puhumattakaan. Hienoo työtä on Vauxhalli, olis se rekisterissä tai ei.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei tollainen sääntöjen muuttuminen ole kuin jonkun yhteisön esmes EU:n sisällä mahdollista :odroll: . Joko kohta Suomikin siihen liittyy siten että noi hommat muuttuis pikkasen enemmän yhtäläisiksi eri maitten välillä :mad: .
    Kyllä vastaavia löytyis täältäkin jos pykälät sen sallii mutta kun ei niin ei sitten. Ja niin kauan kuin ei salli niin on kohtalaisen turhaa verrata eri maiden katulaillisia autoja toisiinsa nopeuden ym. suhteen. Ja vielä turhempaa on olla kateellisia toisille kun saa asua ihan missä ite haluaa 8) .
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ja jatkettakoon, ettei meillä asiat tuon rakentelun suhteen ole niin kauhean huonosti. EU:ssa on aika paljon maita, joissa tuo rakentelu on vielä huomattavasti rajatumpaa. Me ollaan kuitenkin menossa ton suhteen harrastelijalle parempaan suuntaan.
     
  13. ThunderRacing

    ThunderRacing 1st gear

    Ei ollu tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä tällä omalla hieman eriävällä mielipiteellä asiasta... :-?

    Autohan on hieno, aika on kova, ym. Ja varmaan täytyy mennä katsomaan jos Suomeen saapuu. Mutta kun oon tällanen pilkunviilaaja, niin ainoa syy miks en voi pitää tuota "Aivan uskomattomana suorituksena", on se että moottori on 9.3 litranen... Se ei nyt vain mun mielestä oo katuauto ( täysin tietysti henk.koht. ongelma, ja kai tähänki jotain hoitoa vois saada..)

    Nuo Suomi-autot oli esillä vain erinomaisen tekniikan vuoksi, esimerkkinä siitä mitä moottorista voi ns. tavallinen ihminen saada kun perusasiat on kunnossa.
    Formulat ym on sitte erikseen, resurssit on vähän toista luokkaa. Ja kai se bensiinikin.

    Ymmärtää kyllä tämäki täällä sen että miks ihmeessä joku haluais kiivetä perse edellä puuhun jollain pikkulohkolla kun isommalla sama homma hoituu helpommin.

    Eilen otettiin tallissa yks 350:en motti lattialle, ja siinäkin kun katsoo niitä imukanavia niin :eek:
    Alkupäästä on kairattu lähes ulkoreunoja myöten, siitä eteenpäin sopivasti sitte pientä venttiiliä kohti supistaen. Tää ei taas liittyny mihinkään.....
     
  14. OL550

    OL550 1st gear

    No eiköhän tuolla itänaapurissa ainakin kaikki ole mahdollista :p

    ...rahalla saa ja hevosvoimilla pääsee :eek:
     
  15. Macho

    Macho Gearhead

  16. gremlin

    gremlin Gearhead

    Niin, mikas se sitten on maailman nopein katuauto ja mika ei? Orlandon viime viikonlopun STREET finaaleissa mentiin SuperProStreetissa 6.4s aikoja, 10.5'' luokassa 6.8s, Radial luokassa 6.9s ja HeavyStreet (min. 1587kg) 7.1s
    Noi superi autot on enenpikin kylla promodeja/topdoorlslammereita mutta muissa luokissa on kylla katuautoja :odroll: Sekin tietenkin on pikkusen suhteellinen kasitys :wink:
     
  17. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ja tossa pari muistutusta Orlandosta kunka nopeesti ne tilanteet muuttuu noissa "maailman nopeimmissa", toisinaan vähän hitaammissakin laitteissa.

    orlando crash
    orlando crash2
     
  18. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Perskeles että on lähellä mennä vaikka katsomoon tossa toisessa viteossa... :eek:
     
  19. garagektc

    garagektc Gearhead

    vauxhall rules!!
    iso käsi täältä saarelle. kuinka helevetissä kaikki tuo hilu meneekin tonne kuoriin...
    ja jos tommonen pysyy näpissä ja on muutenkin katukelpoinen niin hellurei vaikkei suomessa kilpiin meniskään. jos ton ajaa tänne ja takasin niin väittäisin että erkki-merkin on ansainnut. se onko siinä mitään järkeä vaikka sen voisikin tehdä, onkin jo toinen juttu.
    LOISTAVA laite.
    taitaa "kotitekoisuus" aste olla aika korkea tossa vehkeessä ja siitä vielä pari lisäpistettä.

    ja ihan kysymysmerkkinä, kuinka paljon nitroputkella on käyttöarvoa vaikka kilpiin saiskin, meinaan että ei varmaan ihan kestä kämpiltä snagarille saati sitten että pitäis autokaistalla odottaa jaffaa ja ajaa kotio. ei mopolla mahottomia!! :rotfl: :rotfl:
     
  20. BDF

    BDF 1st gear

    vauxhall

    parempi tyhjä talli kun vauxhalli :lol:
     

Kerro tästä muillekin!