bensteenitankki?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mikko69, 16.11.2006.

  1. mikko69

    mikko69 1st gear

    eli kyseessä n. 100 litranen pytty johon hitsaan vielä loiskelevyt sisään ja sitten kannen, niin tota millä kannattaa pinnoittaa sisäpuolelta ettei heti ruostumaan rupee? hiekkapuhallus ensin ja sit jotain maalia mikä siellä kestää vai millai? :odroll:
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Aika vaikeaa maalata "umpinainen" tankki sisältä...
    Ainakin omien kokemustem mukaan on hitsatutkin ilman sen kummempia maaleja kestäneet kunhan edes yleensä on bensaa tankissa.
    Johtunee siitä että ruostuminen tarvitsee hapea(ruostuminen= palamista eli aineen yhtymistä happeen), ja kun kuitenkin bensiini höyrystyy jonkin verran viileämmässäkin joten ei jää hapelle paljoa tilaa...?
     
  3. mikko69

    mikko69 1st gear

    mutta kun ei siinä olis sillon vielä mitään kantta vaan maalaisin oikeestaa kaikki saumakohdat ja tommoset vaan koska niistä kumminki ensimmäisenä ruostuu ja vuotamaan alkaa? :-? vai olisko joku semmonen tökötti mitä vois vetää kaikkiin saumoihin ennen umpeen hitsaamista, niin pitäiski sit varmasti :lol: tina olis tietty ihan hyvä mut olisko jotain muuta vaihtoehtoo?
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    No sitten kun hitsaat sen kannen kiinni niin ne maalit irtoilee tankin seinämiltä ja kohta on kaik paikat täynnä maalimössöä. Ei sinne tankin sisälle mitään tarvi laittaa. Pidät siellä vaan aina bensaa.
     
  5. terroristo

    terroristo 1st gear

    Mikset tehny rosterista,niin ei tarvis miettii mitn."tököttejä"
    Vaikka kyllähän hyvintehty peltitankkikin kestää tosi kauan.
     
  6. syynmi

    syynmi 1st gear

  7. Piru

    Piru 1st gear

    1 auto on ollut jossa oli laitettu tankin sisäpuolelle jotain maalia,en suosittele,aiheuttaa kohtalaisen katkonaista etenemistä.eihän siellä tankissa ole tehtaan jäljiltäkään ole mitään tököttejä.
     
  8. RB-440

    RB-440 1st gear

    Joo, voi hyvin kuvitella, että jatkuva bensan kanssa läträäminen tekee kutaa useimmille maaleille. Joku nimenomaan tarkoitukseen suunniteltu tökötti voisi toimia, mutta kuten sanottua, ei ole tarvetta, jos et seisota autoa kosteessa tankki tyhjänä.
     
  9. ryti

    ryti Gearhead

    itelle kävi niin että uus tankki ja oli bensaa senverta että siirteleen pysty,
    sitte parin vuoden seisonnan jälkeen alko tallissa bensa haiseen ja katoin ett
    ei helvetti sehän tiputtaa siitä vuos eteen päin nii tankin pohja täynnä pieniä reikiä.
    mutta sulla on varmaan hiukan paksumpaa peltiä se omatekemä nii kyllä luulis että kun bensaa siellä pitää nii ei se heti lahoo puhki
     
  10. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    Mulla on käyttiksessä muovinen tankki, aika litteä ja on auton pohjassa. Se ei ainakaan ruostu ja ei ole haljennutkaan kiveniskemistä yms. Tankki on siis ihan tehdasasenteinen. Onkohan sellaiset sitten minkä hintasia suhteessa metallisiin? Luulis ainakin kestävän vaikka vähän vajaammallakin bensamäärällä seisotusta :)
     
  11. mikko69

    mikko69 1st gear

    en tiä sanoo niin, mulla on 1 mm pellistä tehty ja kansilevy tulis 2 mm tavarasta... 8) saa nähdä miten pysyy tavarat sisällä ku en oo ennen tommosta tehny :lol: kasaan vaan sit ja kattomaan :)
     
  12. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Kyllä noista aineista kestää. Ohuempiakin on alkuperäiset, ja kun niitä on hitsailtu joskus ehjiksi niin on ainakin kymmenen vuotta kestänyt(myöhemmistä kohtaloista ei ole tietoa).
     

Kerro tästä muillekin!