"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitoksia hyvistä vinkeistä!!

    Näillähän saa auton ajokuntoon jo vapuksi ja mikä parasta halvalla!!

    Pienet pintaruosteet olen peittänyt tarroilla ja ruututeipillä...

    Pakkeli ei ruostu 8)
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Armeijan mustalla kenkäkiilokkeella saa elvytettyä kauhtuneen vinyylikaton.
    Ja tämä ei ole edes mikään sikakorjaus vaan ihan toimiva juttu.
     
  3. Touho1

    Touho1 3rd gear

    Nostellaan vanhaa aihetta, oli joku Pelle Peloton siirtänyt -96 golffissa ohjauslaitteen oikealta vasemmalle. Airbagin osathan ei ole halvimmasta päästä niin niissä oli päättänyt vähän oikaista :mad:

    Katsastuksessa kiinnittivät huomiota airbagin merkkivaloon joka ei sammu ennen kuin auto on käynnissä, eikun paikalliseen VW-liikkeeseen vikamuistin lukuun. Löytyihän sieltä virheilmoituksia vaikka muille jakaa, eikä käynnissä ollessa vikamuistiin päässy edes käsiksi. Ajanvaraus tarkempiin tutkimuksiin ja puolen päivän ihmettelyn jälkeen oli alkanut selvitä, ratille ei mennyt airbagin johtosarjaa ollenkaan, mutta paras oli ratkaisu millä merkkivalo oli saatu sammumaan auton kaynnistyttyä, SE OLI KYTKETTY ÖLJYNPAINEVALON RINNALLE!!! :mad:

    Tässä ihmetyttää miten tuo on saatu tähän asti leimattua saati muutoskatsastettua?
     
  4. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Kyllä täytyy pitää golfin peluusta että tollaaseen muutos-savottaan edes ryhtyy!
    :rotfl:
     
  5. Quest

    Quest Gearhead

    MK I escort
    Etulattiat vesikiertopattereista
    Isältä pojalle ja vähän pidempäänkin
     
  6. toivaja

    toivaja Gearhead

    Emännän fiat rgatasta löydettyä.

    Etupään iskunvaimentimen ja spindelin liitos M6 pulteilla, piti olla M10, no olihan sillä saatu mahdoliseksi säätää ne pyörän kulmat ketuilleen.

    Taka iskunvaimentimen yläpään kumi = sekalainen läjä O-renkaita ja kumi putkea.
    Olipa siinä ajo ominaisuuksia, joka montusta singahti uuteen suuntaan.
     
  7. Piru

    Piru 1st gear

    Ei kummiskaan ollut tehty lattialämmitystä samalla? :rotfl:
     
    Rotten tykkää tästä.
  8. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    rautalankaviritykset-nuorena vitsa väännettävä

    Ei tietysti kuulu ihan asiaan, mutta läheltä liippaa, eli konsteja joilla alaikäisenä säästin fillarin ylläpitokuluissa:

    -Rautoihin kuluneet jarrupalat sai elvytettyä sitomalla niihin rautalangalla palan vanhasta kengänpohjasta. No yksi pala tuli otettua ihan hyvästä kumisaappaasta joka on käytössä vieläkin. Aika hassua kävellä niillä kasvimaalla kun toisen saappaan korko uppoaa tuuman verran syvemmälle kuin toinen.

    -Melkein kankaille kuluneen renkaan (kun piti usein polttaa kumia jarruttaessa...) käyttöikä piteni panemalla teippiä kuluneeseen kohtaan

    -väljäksi kuluneen vaihdekepin (niitä senaikuisia kaksivipuisia maastopyörävaihdevalitsimia) korjaus pistämällä akselin väliin pariston kuoresta leikattuja ohuita peltipaloja. Ei tullut kovin hyvää: kerran odotin suojatien edessä, ja kun sopiva rako tuli niin päätin että tuosta ehtii yli kun kunnolla kiihdyttää. Ykköstä silmään ja kunnon polkaisu. Vaan vaihtaja menikin pinnojen väliin ja hyvä että ehdin raahata munamankelin pois auton alta. Vaihtajaa sitten murjoin käsivoimin jonkinlaiseen ajokuntoon, ja kädet menivät mustemmiksi kuin nee...illä. Vähän nolotti mennä sitten kauppaan ostoksille!

    -Matkamittarin vaijerinpyörittimen kuluneiden liukulaakereiden korjaus patterinkuorella

    -Vaihtajan hävinneen vaijerituen korvaus patterinkuorella

    -Takanavan räikkämekanismi alkoi kuluneena sutia tyhjää pakkasilla. Ei muuta kuin pinnojen väliin rutistettu tikkuaski kynttilänjalaksi, ja aina ennen ajoonlähtöä lämpökynttilä palamaan akselin alle siksi aikaa että pitoa löytyy

    Tuon perusteella voisi jo luulla että minulta ei kannattaisi ostaa käytettyä autoa, mutta olen vältellyt moisia virityksiä autojen kanssa. Ne kun ovat pirun paljon raskaampia työntää rikkinäisenä kotiin kuin fillarit.
     
  9. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Re: rautalankaviritykset-nuorena vitsa väännettävä

    :rotfl: :soosoo: :rotfl:
     
  10. Lulla

    Lulla 1st gear

    Ostin joskus halvan ja paskan volvo 142:n itelle työmatka ajokiksi sinne oli joku rakentajaässä virittänyt konehuoneeseen fiat 600:n etuvilkut discovaloiksi älkää kysykö miksi. Kaverin toosasta putosi pakoputki kesken ajon joten näppärä kaveri irroitti housuistaan nahkavyön ja ripusti pakarin ruostereikien kautta sisäpuolelta paikoilleen. Itte joskus paikkasin dartin eturunkopalkin mätäreijän lasikuitumaton ja roiskeläpän avulla, hävettää vieläkin se, no meni muuten läpi katsastuksesta.
     
  11. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Re: rautalankaviritykset-nuorena vitsa väännettävä

    Tohon löytyy myös semmoinen niksi että laitetaan useita vanhoja päällysrenkaita päällekkäin. Yhden puolitutun kotona olivat ilmeisesti aika saitoja :odroll:
     
  12. Kehityskelpoinen idea??? :rotfl: :poff:
     
  13. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Volvossa on parasta aikaa koneen maa kaapelina käynnistys kaapeli akulta suoraan koneen kylkeen :D 8)
     
  14. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Ryssän meisseli on iso metalli taltta.
     
  15. rokki383

    rokki383 Gearhead

    polarassa oli sulakkeet m6:n pultteja,mädät takahelmat korjattu vanhoilla rekisterikilvillä, oli vielä samaa paria pitkä kitti pinnassa ja kontin puolella 2cm massaa. paras viritys oli apurungon päät jotka oli mätiny niin pahasti että olivat kokonaan irti kiinnityspulteistaan, rautanauloja palkin pään ja pohjan väliin ja hirveellä räkäsaumalla palkki kiinni mätään pohjapeltiin. hyvää halvalla :wc: :mad:
     
  16. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    1250 Sumpin yhteen mäntään paloi reikä niin otin nostajat pois ja ajelin kolmella pytyllä pari kuukautta kunnes loppui virta kilvistä ja auto purattiin osiksi. Syy nostajien poistoon oli MAHDOTON öljyn kulutus 1L öljyä/10Km
     
  17. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Wagoneerin taka-akselin korotus,nelosnelosen pätkä väliin ja U-pultit pidennetty hitsaamalla 10 mm. kierretangon pätkät päihin :mad:

    Tuli kylmä hiki kun olin just päästellyt aika reippaasti menemään...
     
  18. olli_n

    olli_n 1st gear

    Transitista otettu jäähdyttimen ropelli pois varmaan että lämmöt noisis... itellä ei oo ollu mitään ongelmia mutta kaverilla oli keittäny kun oli käyny vähän aikaa tyhjäkäyntiä :oops:
     
  19. Johnny Motör

    Johnny Motör 1st gear

    Caminooni oli joku äidin pikku kotinikkari rakentanut, ilmeisesti keittiörempasta yli jääneillä, listan pätkillä ja kaapin oven kahvoilla jalopuu sisustan. Konehuoneessa akulta ja laturilta tulevat johdot menevät suorinta mahdollista reittiä bensapumpun jalkaan josta ne jatkavat matkaansa eteenpäin, ja maalikin on vedetty päälle edes hiomatta vanhaa pintaa, on jonkun täytynyt vihata vihreää kun noin äkkiä ja surkeesti on töhrätty.
     
  20. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Mun yhdessä Taunuksessa oli vaihdekeppi "kiinnitetty" siten että siihen oli hitsattu semmoset pultit ja sitten se oli laitettu kahdella patenttinauhan pätkällä siitä laatikon hännän ympäri. Aika hyvä ratkaisu, toinen patenttinauha oli liikkunu ja se oli kardaanin ympäri. Eikä se keppi edes pysyny kii. Vaihdoin siihen toisen kepin ja kiinnitin lasikuitupakkelilla kun ne kierteet sieltä laatikosta oli menny.....
     

Kerro tästä muillekin!