Karanneet pyyntihinnat!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Rüsselsheim, 28.9.2006.

  1. Ahis

    Ahis Gearhead

    http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Chrysler_300C.jpg

    Toi irvistys on kyllä aika kamala, tusina autoja...
    Tosin hienompi tuo on mitä joku haastaja tai laturi.
    Joka kadun kulmassahan noita näkee.
    :rotfl:
     
  2. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Niin, irvistävä ja lisäksi ruma :D Ei ihme jos jää tulevaisuuden harvinaisuudeksi.
    Lisäksi auto nimellään lokaa sitä aitoa vuoden 1957 300C:tä joka on oikea klassikoiden klassikko.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Chrysler_300C.jpg
     
  3. mke77

    mke77 Gearhead

    jamesaftin pomo osti moisen 4w-farkun(mahtokohan olla vielä hemi... en muista) kun "poijaat-töissä" vittuili mersun oston jälkeen:"eik pomolla riittänyt rahat AUTOON......"
     
  4. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    300C oli käytössä jo vuonna 1957
    Eikös suomessakin ollut ainakin yksi, IAK-17 kilvissä liikkunut, missä lie nyt?
     
  5. ohsand

    ohsand 3rd gear

    hinnat

    olen ruvennut ostamaan ruotsista autoja ja osia koska kotimaiset nerot pyytävät älyttömiä.niinkuin ennenmuinoin tilanne oli suomi-ruski.
    esim volvon amasonin takaakseli-täydellinen.ruotsissa 50 € suomessa 250-500 € samanlaisesta romusta.pitävät täällä ostajia täysinä idiootteina-niinkuin ivat ne kun ostavat.
     
  6. Stance

    Stance Gearhead

    Kävin kaverille kattoo yhtä pääkaupunkiseudun autoliikkeellä netissä ollutta Scorpparia -90 luvun alusta, dochilla ja tomaatilla. Kuvassa näytti ihan ok:lle, kysäisin kuitenkin sähköpostilla liikkeeltä ennen paikan päällä käyntiä, että onko helmat ja kaaret pahasti ruosteessa ja onko muuta vikaa. Vastaus tuli nopeasti että ei mitään vikaa, eikä ole ruostetta, juuri katsastettu, senkun vaan koeajolle. Vi*** helmat ja kaaret oli ihan läpimädät, vedetty vissiin vaan pakkelia ja korin väristä maalia mädän päälle, ruostetta työnsi sieltä sun täältä. Virrat kun laittoi päälle, niin valot päällä "plim plim" -varoitusääntä ei saanut millään muulla sammumaan kuin laittamalla parkit päälle. Tuulilasi vuosi sisään. Hintapyyntö parin tonnin verran euroja. En ottais edes ilmaiseksi, kauhea rytö. Onneksi siinä oli halpaa bensaa viereisellä asemalla Chevyyn, ei tullut ihan hukkareissu :wc:
     
  7. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Karanneet hintapyynnöt ovat historiaa! Toi jos ei kelpaa kenellekkään menköön ruotsiin. Vaikka vaimolle kauppakassiksi :argue: Samalla rahalla ei saa kun jotain rupuisia Dartteja/Valiantteja. MUTTA kun toihan on vaan kutosella ja Rambleri. Tavalliseen AMC 2d malliinhan erona on "Coupe" katto (ynnä Levis sisustus). Ostaisin jos olisi rahaa :-?
     
  8. rrauta

    rrauta 3rd gear

    mun mielestä se että jollain on joku sikakallis muskeliauto ei todellakaan ole mikään arvostuksen mitta, itse en kyllä arvosta henkilöä joka ostaa vaikka 80 000 challengerin talliin seisoon.

    enemmän arvostan sitä että joku rakentaa itse ominkäsin auton nippeleistä ja tekee siitä sellaisen kun haluaa, vaikka se sit olisi farkkuoldsi.

    eli tarkoitan sitä ettei arvostusta osteta rahalla, se on ansaittava tekemällä.
     
  9. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    [quote="rrauta]
    eli tarkoitan sitä ettei arvostusta osteta rahalla, se on ansaittava tekemällä.[/quote]

    Entä jos tekstiisi viitaten joku onkin nippelit jo aikoinaan hionut, laittanut autot, joutunut muille urille elämässään ja kuitenkin haluaa pitää tatsin rakkaaseen harrastukseen ja vielä toteuttaa jonkin poikavuosien haaveistaan ilman, että olisi aikaa enää sitä itse tehdä omin käsin? Pitäsikö siis tyytyä polkupyörään, lehtien lukuun ja foorumiharrastajien hyväksynnän hakemiseen?

    Onko siis rahalla alan vehkeen hankkinut noin yksioikoisesti aina huonompi harrastaja? Voihan hän myös olla olennaiseen itselleen elämässään keskittynyt, siinä ehkä onnistunutkin ja silti säilyttänyt mahdollisuuden harrastaa edes jotenkin. Edes sitten ostamalla valmiin pelin.

    Live and let die.
    Leben und leben lassen, kuten me baijerilaisten harrastajat tapaamme sanoa.
     
  10. rrauta

    rrauta 3rd gear

    ehkä se arvostus on jo aikaisemmin ansaittu, ja ei kai se pelkkä auto ole se mikä ratkaisee . voihan sitä olla arvostettu autoharrastaja vaikka ei olisi autoa lainkaan.

    se autoharrastus voi olla hyvin monipuolista, ja mielestäni tärkeintä on se että on kiinnostunut ja innostunut autoista ja niiden rakentamisesta.
     
  11. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Mistään arvostuksista tiedä mutta kateellisempi olen sille, jolla on sikakallis muskeli tallissa kuin sille, jolla on itsehitsattu farkkuoldsi parkkiksella. :lol:
     
  12. TH

    TH 1st gear

    Samat sanat. Suomessa kyllä osataan olla kateellisia rahamiehille. Se on kyllä ihan sama onko peli ite rakennettu vai ostettu.
    Ei se "tein itse"-jeesustelukaan nyt mikään autuaaks tekevä asia ole; välillä näkee vehkeitä että olis parempi ollu jättää tekemättä kun ei taidot ja näkemys riitä ( tästä joku loukkaantuu verisesti mutta pääsimpähän sanomaan).
    Sitä paitsi, mites käy niiden valmiiden autojen jos ei niitä kukaan ostais? Monelle rakentaminen on tärkeempää kuin ajaminen ja valmis auto myydään että pääsee tekemään uutta.
     
  13. mhj

    mhj 1st gear

    Kivempi (olisi) olla sikarikas harrastaja kuin arvostettu sellainen.
     
  14. rrauta

    rrauta 3rd gear

    tai sikarikas arvostettu harrastaja :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  15. mhj

    mhj 1st gear

    No mut sit joutuis konttailemaan kerrostalon parkkipaikalla hitsailemassa ruosteista -87 Custom Cruiserii. Jos jättää sen arvostuksen väliin niin voi maata sohvalla senkin ajan muniaan kaivelemassa. Ja silti vois olla talli turvoksissa muskeliherkkua.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    edes rikas sika----mutta kun on pelkkä sika.
     
  17. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Onhan se nyt vi***maista kun harrastaja hinnoittelee itsensä ja harrastusta aloittelevat ulos harrastuksen parista. Muutaman vuoden päästä harrasteajoneuvojen kauppa hiljentyy huomattavasti. Mutta homma kusahtaa jossain vaiheessa kun auto pitäis saada myytyä mutta kukaan ei osta. Silloin hinnat varmasti romahtaa.
    Tää köyhät kyykkyyn meininki on hanurista. Se rajaa harrastus porukkaa aika lailla.
    Kannattaahan se nyt vähän miettiä et mitä siitä ajokista pyytää, vaikkakin nettiauton hinnottelu on nettiauton hinnottelu ja aina saa yrittää tinkiä.
     
  18. Buddy

    Buddy 1st gear

    Työkaverit haukkui mua reilut kymmenen vuotta sitten kaikilla mahdollisilla haukkumanimillä (tosin pilke silmäkulmassa), kun kerroin, ettei jääkiekko kiinnosta mua pätkän vertaa. Keväällä ajoin Cadillacin työpaikan pihaan, niin samat kaverit katteli suu auki kysellen, että "mistä sä ton sait?" Mä sanoin, että rakensin sen silläaikaa, kun te kattelitte jääkiekkoa... Arvatkaa voinko hyvin, kun kerrankin osasin vastata osuvasti. Eihän tämä muuten liity aiheeseen mitenkään, mutta myin sen lähes täysin läpikäydyn auton pari vuotta myöhemmin 35000:lla markalla. Ajat muuttuu. Samoin hinnat.
     
  19. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    EDIT: Jäi näköjään linkki pois :oops: :rotfl: Nettiauton ID 775023
     
  20. FA18

    FA18 3rd gear

    ruotsistahan tuo coupe-hornet on vasta ostettu tänne. Auto on kuntoonsa ja harvinaisuuteensa nähden naurettavan halpa. Ja on helppo leimata kasille jos niin haluaa.
     

Kerro tästä muillekin!