403cid gm peltisarja tarvetta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Micky, 3.12.2006.

  1. Micky

    Micky Gearhead

    -79 farmi buickkiin 403cid SOPIVIEN peltisarjojen tarvetta...Mistähän moiseen uusia tai hyvät käytetyt ja missähän hinnoissa tällä hetkellä menee...

    305,307,350 sarjat eivät varmaankaan kyseiseen koneeseen käy??

    Alkuperäiset liian ahdistavat tietääkseni kertomuksien mukaan vai olisko jollain muuta kerrottavaa tästäkin?
     
  2. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mä luulen, että ainoa hyöty tommosten peltisarjojen vaihdossa, siis jos et muuta tolle motille tee, on äänen ja metelin lisääntyminen. Lisäksi jonkun ajan kuluttua ne sarjat alkavat vuotaa ja pitää vielä pahempaa ääntä. Mutta jos tätä haluat, niin siitä vaan. Mitään tehollista tai muuta vastaavaa hyötyä tuskin huomaat :eek:

    Uskoisin että noita saa kaikista vauihtikaupoista, eikä hintakan varmaan ole 150 egua paljoa kalliimpi. Mutta tarviitko sä oikeesti tommosia tohon autoon :eek:
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Miksi Olds pikkulohkon pakosarjat eivät kävisi Olds pikkulohkoon? Ihan samaa tavaraan ne ovat. Ainoastaan 1986>90 307 Olds Swirlport kansisissa 307Y koneissa pienempien kanavien vuoksi noiden muiden pikkulohkojen pakosarjija ei voi hyödyntää.
     
  4. Micky

    Micky Gearhead

    Kiitos tiedoista...koneeseen jo tehty muita sisäisiä muutoksia hengityksen puolelle joten virtausta tarvii myös parantaa pakopuolen osalta ettei ainakaan pakopuolen osalta ahdista...

    Jostain artikkelista vaan luin oldsin pakosarjojen virtauksista penkitetyin tuloksin, joissa oli puhe huomattavasta ahdistuksesta...ja pelkkiä ääniä ei haeta todellakaan!!

    Ja miksikäs ei saisi moinen arkkupakastinkin liikahtaa paremmin kuin vakio lussulla perus pikkulohkolla....onhan tuo kuitenkin jo alunperin vin koodissakin tuolla "pikku" lohkolla kuten se virallisesti nimitettynä onkin...

    Soveltuvuus kysymyksen lisäsin koska jossain oli myös kirjoitusta että on hieman leveämpi lohkon osalta ainakin kuin nuo perus/yleisimmät pikkulohkot jonka vuoksi pakosarjakulmat voivat olla erit vaikka makaakin samoilla kumeilla kuin esmes 305,307 ja 350...

    Lisääkin koneen hyvistä/huonoista kokemuksista saa jakaa koska ajatuksena on kyseinen laite jatkossakin liikkeellä pitää ja hieman jatko voimistella koneen tiimoiltta...
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    On tainnut se kirjoittaja olla pihalla ja pitää 403:sta Olds isolohkona. 403 on pikkulohko ihan pikkulohkon deck hightilla. 400-425-455 isolohkoissa on pääosin peruslohko sama kuin pikkulohkoissakin runkolaakereiden ollessa isommat (tosin dieselissä samat) . Suurin ero on lohkon korkeus iso ja pikkulohkon välillä. Eli isolohkot sen tuuman pari leveämpiä, kiitos suuremman korkeuden. Kannet käyvät ristiin, joten..
     
  6. Micky

    Micky Gearhead

    Jep!

    eli sopii kaikista olds sb:stä...helpottaa etenemistä paljon kun tietää mitä hakee.
     
  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Sitten onkin seuraava vaihe löytää passelit Olds sb -sarjat, jotka sopivat 1977-90 GM B-bodyyn. Sopimisessa on kuulemma välillä ongelmia. Osa on poistanut ne pultattavat kolmiomaiset tukilevyt rungosta, mutta se ei liene kovin hyvä idea.

    Sitten seuraakin juttu, että onko peltisarjojen vaihto ilman tuplaputkia järkevää? Ja sitten tuleekin sen vaihteistopalkin ongelma - vasemmalla puolella kun ei ole alitusmutkaa, vaan siihen pitää sellainen tehdä itse.

    Tupla alituksilla olevaa palkkia ei siihen 1977-90 mallisiin B-bodeihin ole tehtaalla tehty. Vanhemman 1973-77 A-bodyn palkki on leveydeltään sopiva, mutta ei sovi tilanpuutteen vuoksi sinne. 1994-96 LT-1 malleissa ollut tupla-alituksillinen kai sopii, pienin muutoksin? Runkoaisojen leveydessä 1994-96 rungossa on jotain pientä eroa (?) verrattuna muuten samankaltaisiien 1977-90 runkoon.

    Jenkkifirma G-force on tehnyt bolt on tuplamutkapalkkia 1977-90 B-bodyyn..
     
  8. Micky

    Micky Gearhead

    Tuplaputket,palkit,H-putki on jo alla ja laippa lähdöt on jo valmiina hyllyssä vanhaa varastoa ja konekehdon kulmatuet saa korvattua muulla jos vaan isokorisen sarjat löytyvät...käytettyjä ehjiä saa tarjota jos jollain ylimääräiset, mutta uusia kysyn alkuviikolla joka tapauksessa tuosta naapurin putiikista porista...
     
  9. PauliP

    PauliP 1st gear

    Oldsin vakiosarjat on aika kehnot, peltisarjat auttaa ihan vakiomoottorissakin. Noihin tuonikäisiin Full Sizeihin ei löydy tietääkseni mallikohtaisesti myytävää peltisarjaa, itse olen käyttänyt vanhempaan Cutlassiin tarkoitettua mallia, se sopii kun muuttaa kolmiotukia.

    Vaihteiston kiinnitysraudan voi lekoa littanaksi, silloin mahtuu tuplaputket hyvin.

    Flow Tech koodi ja juttua asiasta löytyy täältä:
    http://oldsmobi.asiakkaat.sigmatic.fi/c ... 1162047542
     
  10. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    Mikäs sen tekemisessä on onkelma... itte taittelin olisko ollu 6 millisestä (ei varma..kuitenkin jotain mitä oli talonpäässä) latikasta semmosseet kaaret kun toisella puolellakin ja ei muutakun hitsaamaan ja sitten hionta hiekkapuhallus ja maali AVOT... on kun tehtaan tekemä... aikaa meni maksimissaan 45min ja ei varmasti leimakonnakaan älyä taaskaan mitään.
    siitä lyttyyn hakkaamisesta se voi tykätä pahaa ja ei välttis kyllä etes sen jälkeen istu ihan kauheen kauniisti paikalleen.
     
  11. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Tai laikata siihen lovi ja hitsata lattaa täytteeksi. Tulee siistimpi kuin taotusta.. Ja ehkä pikkaisen jäykempi.

    Miten olet muuttanut niitä pultattuja kolmiotukia? Laikannut + vahvistanut muuten?
     
  12. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ihan siisti tuli alasimen päällä lekomallakin, ja suorakin (totuudennimissä painoin alkuun kasaan prässillä). Itse olen niitä muutamia rälläköinyt auki ja täyttöhitsannut, työtä on ainakin paljon enemmän ja vahvuus on vähintäänkin tulkinnanvaraista. Lekomisen jäkeen se on yhtä paksu kuskinpuolelta niinkuin on tehtaankin jäljiltä apumiehenpuoleltakin.

    '79 Deltassa on vanhemmat putkimalliset kolmiotuet, väänsin ne lisämutkalle ja porasin uudet kiinnitysreiät runkoon. Niitä uudempia kulmarautamalleja en ole muokannut, kai niitäkin voi taivuttaa ja kiinnittää vähän eri kohtaan. Ja kai ne voi jättää poiskin jos oikein mahdottomalta näyttää. Ne kaiketi estää rungon halkeamisen alatukivarsien kiinnikkeistä, tämä ilmiö taitaa olla lähinnä Diesel malleissa. Usein noita näkee ilman rautojakin.
     
  13. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Itse tuli mieleen, jos tekisi vähemmän tilaa vievät mutta yhtä jäykät = pakkusmmasta tavarasta? Mielellään ei niitä pois ottaisi? Sillä ei tehdas mitään suotta pistä mitään lisää, joka maksaa tuotantopäässä lisää. Muutenkaan rungon löysentäminen ei tunnu fiksulta idealta? :odroll:
     
  14. Micky

    Micky Gearhead


    flt 11152 käy nyt sitten kuulemma b-body farmariin kirjan mukaan...
     

Kerro tästä muillekin!