chevy 6,2 tiseli poraukseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ankka, 24.11.2006.

  1. ankka

    ankka 1st gear

    eli onko joku poraillut 6,2?kuinka iso ero on 6,5 ja 6,2 porauksessa? kestääkö porata niin isoksi(riittääkö seinämä vahvuus)? käykö 6,5 männät 6,2 kiertokankiin?ja olisko jollain sellasia käytettyjä?uudet kuulemma aika arvokkaat...kaverilla ropleema ku ois s¤¤tanan väljä lohko ni se rupes arpomaan et entä jos 6,5 litraseksi se lohko?tai onko joku jo tehnyt tälläisen rojektin...?olis apuja jos kertos...
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On niitä porailtu ja siitä pytyn seinästä häipuu tavaraa vain 1.095mm.
     
  3. Jape105

    Jape105 Gearhead

    vanhat männät porauksen jälkeen??? :eek:
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    "Säästämällä" tulee hyvä - ovat jo valmiiksi "sisäänajetut" :rotfl: .

    Onhan se dieselin remppaaminen niin halpaa, että ei sitä kerralla malta kunnolla koota..
     
  5. ´71 formula

    ´71 formula Gearhead

    Jos männät on ehjät ja mitoissaan, niin miksei? :eek:
     
  6. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Niin miksei? Ei tarvise sitten veikata enää niin isolla rahalla. Tulee muitakin jännitysmomentteja. :rotfl:
     
  7. ´71 formula

    ´71 formula Gearhead

    Meillä työpaikalla remontoidaan huomattavasti arvokkaampia dieseleitä, ei niihin vaihdeta mäntiä jos ne on ehjiä, vaikka sylinteriputket vaihdetaankin, ellei peruskorjaus- ohje erikseen niin vaadi.
    Männät mitataan ja särötarkastetaan, epäkurantit romutetaan.
    Nää moottorit menee ammattikäyttöön, se uusi mäntä voi rikkua yhtä hyvin, kun se alkuperäinen ehjä laatumäntä.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noi dieselin männät on aika harvoin kulunut yhtään mitään jos niitä rupee oikein mittaamaan ja jos itelle tekee niin mitä vittua se kaikille hienohelmoille kuuluu jos käytettyä käyttää. Ja varsinkin tässä tapauksessa kun kukaan ei tiedä kauanko noilla kyseessä olevillä männillä on päästelty :odroll: .
     
  9. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Kysyjällä ei ollut mäntiä laisinkaan. Etsi käytettyjä. Toki mittaamalla ja tarkastamalla säröttömyys vanhatkin voivat olla passelit. Aloittamalla remppa vanhoja ehjiä mäntiä metsästämällä homma voi kestää tovin ja maksaa jonkin verran kun alkaa vanhoja romumäntiä metsästämään. Ne ensimmäiset ja toiset voivat olla romua.. Mutta jos aikaa/ suhteita ko. koneita remppaaviin pajoihin on enemmän kuin rahaa, niin mikäs siinä. Nopein reitti tokko tuo kuitenkaan - jos kyseessä on ajosta poissa oleva käyttöauto. Sitä minä fundeerasin. Kokonaistaloudellisuutta. Mulla ei ainakaan ole varaa jättää käyttistä seisomaan käytettyjen mäntien etsimisen ajaksi. Jollain muulla ehkä on, tai auto ei ole käyttis. Terveisin mr hienoperse.

    Tossa huutohinta nyt 199 USD ja 249 USD osta heti-hintaan männät. + rahti + tulli + 22% alv.
    Kallista? Riippuu lompakon paksuudesta?

    http://tinyurl.com/wva5q

    Rahti 65 -130 usd riippuen toimituksesta. Josko joku kotimainen tavarantuoja uittaisi osat nopeammin?
     
  10. ankka

    ankka 1st gear

    ni eikait sillä vehkeellä kiire oo ku jätkällä o autoja pihamaa puolillaan... :wink: sille tuli vaan yks päivä sellanen ides et scotari pitäs saada taas kulkeen...ni oisko kellään niitä mäntiä!?!?!?tai halapaa 6.2?kyseli tänään ni muistin vihdoin ja viimein kävästä taas täällä... ja se kierto kanki kytmysys? :eek: ei kumpikaan olla perehdytty sen enemmän aiheeseen... :lol:
     
  11. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Tiäl päin Sukevalla nimim. Dieselöijä kaupitteli muuten 5.7 koneita, iso kasa niitä. Tuskin edes kalliita.
     
  12. MikaelT

    MikaelT Gearhead

    Sen verran oon kuullu varotuksia noista 6.2 -> 6.5 porauksita että kuulemma sylinterin seinämän karkaisu ei riitä siihen 6.5 poraukseen... Asian paikkansapitävyydestä ei minulla näyttöä mutta em. jutun kertoi US autojen korjaaja tossa taannoin.
     

Kerro tästä muillekin!