8 1/4" perän pyöränlaakerit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja rysä, 4.12.2006.

  1. rysä

    rysä 1st gear

    löytyykös kasivartin perään mitä erilaisia pyöränlaakeri sovelluksia? vai meneekö vetarit vaihtoon aina kun laakeripinta vähän syöpynyt akselista?
     
  2. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Eikös se ole krymppirenkaalla? Rengas pitää laakerin. Sellaisen voi tehdä missä tahansa koneistamossa, ja asennetaan kuumana. Jos se akseli on laakerin kohdalta ohentunut (en vaan tiedä miten se on edes käytännössä mahd. niin täyttöhitsata ja sorvata aina voi
     
  3. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Kasivartti on tällänen semi-floater reppu jossa vetoakseli toimii laakerin sisäkoolina ja kuluu laakerin rullien kohdalta. Täyttöhitsauksen jälkeen se pinta pitäis karkaista jollain? jotta kestäis. Uudet vetarit parempi ratkaisu.
     
  4. rysä

    rysä 1st gear

    onko kukaan soveltanut mitään muuta laakeria vanhan tilalle esim. sorvaamalla vetaria uhuemmaks tai muuta vastaavaa?
     
  5. M.K.

    M.K. Gearhead

    Ainakin foordin 8.8 perään saa sellasia "offset" laakereita, joilla se laakerin kosketuspinta siirtyy ulommaksi. Eikös ne samat käy tohon? Vai kävikö ne johonki gm perään...
     
  6. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Voi tohon kasivarttiseenkin saada, löytyy varaosakataloogeista jos löytyy. Ongelmana vaan on, että harvoin saadaan siirrettyä rullia niin paljon ulospäin että ne joka tilanteessa olisi kokonaan "koskemattomalla" vetarin osalla, varsinkin kun vetarit elää sivusuunnassa löysän c-clip kiinnityksen takia.
     
  7. rysä

    rysä 1st gear

    Onko kellään vakiolaakerin mittoja tiedossa? Kun en nyt itse niitä pääse näib viikolla mittaamaan. Jos sitä yrittäis selvittää voisko jotain muuta laakeria soveltaa pienillä muutoksilla... Ettei tartteis vetareita sen takia uusia, kun muuten vielä toimivat. uskoisin että muillakin samanlaisia ongelmia...
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Koska noi on C-clippi akselit, niin en tosiaan lähtis mitään kauheen radikaaleja muutoksia, kuten sorvailuja tekemään. Jos se vetari pettää, ni pyörä lähtee.
     
  9. jappis

    jappis Gearhead

    itse ostin us-partsista mopen kasivarttiin offset laakerit pari kesää sitte
     
  10. rysä

    rysä 1st gear

    Paljonko muuttu laakerointi kohta alkuperäiseen nähden?
     

Kerro tästä muillekin!