taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. lake ender

    lake ender Gearhead

    Taidampa tietää mitä kautta se hilux mainos on lehteen uinut...mutta jätänpä julkiset arvailut sikseen 8)
    Hyvä lehtihän tuo on. On aina ollu. Jossain lehdessä on enempi "sykähdyttäviä" juttuja kun toisessa, mutta kaikki ne silti tulee luettua. Se ,että maksaako tilaus sit 50e vai 40e on ihan sama. Itse en jaksais ruveta kympin säästön takia kikkailemaan tilausjaksoilla, joku lehti jäis välistä kuiteskin. On sitte juomatta niitä kahta tuoppia vuoden aikana.
     
  2. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    olipahan kerrankin täältäpäin jotai. :D eli se Martikaisen HD.
     
  3. Tahavo

    Tahavo 1st gear

    Lisätehoa pulttaamalla on mielenkiintoinen artikkeli. Itsellä juuri tarkoitus vaihtaa kannet, mutta nyt tuntuu että pitäisikö sittenkin nostaa kone nokalta ja vaihtaa myös nokka-akseli :eek:
    Mielenkiinnolla odotan seuraavaa numeroa. Ehkä minä olen esimerkki sellaisesta lukijasta, jolle yksikin mielenkiintoinen otsikko esim. kannessa saa aikaan ostopäätöksen.
     
  4. BRC1

    BRC1 Gearhead

    No totta totta ! Se martikaisen pyörä oli ihan tajuttoman hieno sleepper , siinä loistava esimerkki auto osaajan taidoista mopedipuolella. Patoharjujen astro kanssa mielenkiintoisin tekniikka painoitteinen artikkeli vähään aikaa. Eli paljon oli hyvääkin.

    Ja milläs ihmeellä sitä "jenkki harrastaja" pääsis töihin ja kauppaa jos ei toyotia olis :wink:
     
  5. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Mitä varten V8:in jutut pitää venyttää 3 sivun mittaisiksi. Mua ei ainakaan kiinosta montako vuotta joku jätkä on kuolannut jotain autoa ennekuin on sellaisen ostanut, tai sitten että ajoi 15 vuotta Mosse Skandinavia siipiautolla ennenkuin pääsi kiinni unelmiensa jenkkiin ( noin karrikoiden)
    Mua kiinnostaa tietää mitä niihin autoihin on tehty ja miten ne on tehty.
    Faktat kehiin ja paskanjauhanta sikseen!

    Tekniset artikkelit ovat aivan ala-arvoisia. Kerran vuodessa pultataan osia kiinni Chevyn pikkulohkoon ja katsotaan paljonko irtoaa tehoa. Kaiholla muistelen esim Pekka Leinon artikkeleita Karjuva Katurotta yms.

    Samanlaisella ideologialla toimii sisarlehti GTI. Ko lehdenvihkon kannessa mainostetaan "Kaikki ahtamisesta". Helppoa tuntuu ahtaminen olevan kun samaiseen vihkoon saa sovitettua vielä autoesittelyitäkin eikä kyseessä ollut mikään SUPERMEGA numero.

    Ai niin milloinkahan V8 Magazine aloittaa projektisarjan:
    Kaikkiin jenkkiautoihin Chevyn 350 Pikkulohko

    Täh?
     
  6. Sarah

    Sarah 1st gear



    Pieni puolustuspuhe postinjakajia kohtaan :wink:
    Ensinnäkin olen pahoillani serkun äidille tahtuneesta onnettomuudesta,mutta kysymys kuuluu:Miksi kukaan ei neuvonut ko.hlöä miten tulee tässä tilanteessa toimia?
    Hänen olisi ehdottomasti pitänyt ilmoittaa onnettomuudesta jakelun esimiehelle,joka olisi voinut laittaa asiaa eteenpäin,esim. hoitaa vakuutus jutut ym.(En nyt kaikkea mitä pitää tehdä ala tähän kirjoittamaan,menee liikaa aikaa,tuo oli nyt vain esimerkki).
    Ja muutenkin niistä hurjastelevista jakajista saa ja pitää ilmoittaa lähimpään toimipaikkaan tai asiakaspalveluun,muutenhan asia ei ikinä korjaannu jos siihen ei päästä ajoissa puuttumaan.Kyllä esimiehellä sen verran munaa pitää olla,että uskaltaa laittaa jannut/typsyt kuriin.

    Tuohon hommaan että me päästäis kotiin heti sen kierroksen jälkeen kommentoin vain sen verran,ett tervetuloa yrittämään..Ei ole postimiehen homma enää samanlaista kuin joskus kultaisella 80-luvulla,milloin varmaan jokainen suomalainen on käynyt Postilla kesätöissä ja hommahan oli helppoa kuin heinän teko.Ainakin näin mulle kertoo n. 5 ihmistä kymmenestä ja ovat niin asiantuntijaa että...
    Huvittaa vaan välillä se etteivät kaikki ymmärrä kuinka raskasta työtä se tänä päivänä on ainakin täällä pääkaupunkiseudulla,maaseudusta en niin tiedä.Kiire on joskus kova,mutta kun ihmiset mokomat odottavat saavansa sen postinsa viitenä päivänä viikossa ihan samalla kellon lyömällä kuin edellisenä päivänä,mikä on sula mahdottomuus tänä päivänä.Mutta en valita kivaa hommaahan se on vaikka välillä päivät venyykin pitkiksi,eli lähetelkää vaan niitä joulukortteja,kirjeitä ja paketteja,kyllä me yritämme ne perille viedä/tuoda parhaan kykymme ja taitomme mukaan.
    ILOSTA JOULUA VAIN KAIKILLE :poff: :poff: :poff:
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Hyviä juttujahan noi vanhoissa kaseissa olleet mm. Leinon artikkelit on mutta aika paljon taitaa tossa olla sitä "aika kultaa muistot" juttua ja sitä että silloin noin yleisesti ottaen kaikki alaan liittyvä tarjonat oli aika vähästä. Itellä on tallessa aika paljon noita lehtiä ihan sieltä alkuajasta lähtien ja kun niitä lueskelee nyt niin jos vertaa siihen mielikuvaan kuinka hyviltä ne jutut tuntuikaan niin kyllä nyt uudestaan lukiessaan reilun parinkymmenen vuoden päästä vähän pettyy.

    Vaan on se jo yleensä ottaen hienoa että meillä on kuitenkin säilynyt alan lehti näinkin pitkään ja oon samaa mieltä mitä joku tuolla kirjoitteli että näinkö siellä on kuitenkin taas kuunneltu kentällä eli harrastajien keskuudessa kuuluneita ääniä, kyllä tossa on selkeesti lehden linja taas lähenemässä useampien harrastajien toiveita.
    Joten kai se on taas jatkettava tilaamista ens vuodellekin vaikka tossa etenkin pari vuotta sitten alkoi välillä tuntua jotta näinköhän riittää :wink:
     
  8. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Sori, ei ollu tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä. Kyllä se mun serkun mutsi siitä ilmoittikin, kai sitä kyseistä kaaharia siitä jotenkin rangaistiinkin. Ai niin ja sillähän meni myös autosta tuulilasi rikki. Mutta kyllä täällä meilläpäin ainakin postinjakelu toimii moitteettomasti, minä ainakin olen ollu tyytyväinen. Että jos muutama postinjakaja on nilkki niin ei se sitä tarkota että kaikki olisivat
     
  9. SK

    SK Gearhead

    Ei kyse kyllä ole pelkästä nostalgiasta. Kyllä V8 oli parhaimmillaan joskus 80-luvun puolivälissä, katsokaa vaikka resursseja tyyliin toimituksen koko.

    Esimerkkeinä vaikkapa kasit 1/85-6/85, joissa Leino käy juttusarjassa Haemme Halpoja Hevosia läpi koneen komponentteja tyyliin kaasari, imusarja, kannet, jne. sellaisella perusteellisuudella ja asiantuntemuksella, että se edelleen jaksaa hämmästyttää. Siis kuusi numeroa, ja kussakin vähintään kahden sivun juttu per aihepiiri, ja vielä pisteenä i:n päälle suht sujuvalla kynällä kirjoitettuna. Noissa jutuissa on nostalgista ainoastaan se, että esitetyt viimeisimmät kikat ovat yli 20 vuotta vanhoja. Jos joulupukille jonkin toivomuksen voisi esittää, niin se olisi että joku samalla antaumuksella, innolla ja asiantuntemuksella varustettu henkilö päivittäisi ko. juttusarjan tämän päivän tietämyksellä (nokat, kannet, jne. + vaikka "Hi-techinä" ruiskut).

    Ja kun lukee vielä päälle vaikkapa V8:n 1/85 jutun Kimin Rancherosta ja saman herran kirjoittaman pääkirjoituksen, niin voi kyllä heivata ajatukset nostalgiasta yli laidan. Tuo 1/85 on toki aika ääriesimerkki, mutta ihan yleisempänäkin otoksena: tuon aikakauden toimituksella oli aidon kiinnostuksen lisäksi myös erittäin sujuva kynä, seikka jota minun mielestä ei voi lehden kyseessä ollen liikaa korostaa ja jota valitettavasti useimmista nykylehdistä jään kaipaamaan.

    Tämä kommentti ei muuten tarkoita sitä, että uusin V8 olisi ollut minusta mitenkään erityisen huono lehden tekemiseen käytettävissä oleviin resursseihin nähden, vaikka siitä linttajutusta olenkin aiheensa takia täsmälleen samaa mieltä kuin BRC1. Mutta makuja on monia sanoi koira kun jne. Toivottavasti muuten ajavat sen 350:n lopuksi luvatussa lopullisessa 400 hv:n versiona myös noilla pukinsarvilla varustettuna. Minua ainakin kiinnostaisi orkkiksen näköinen mutta nykyosilla modernisoitu V8. Eikös semmoiset ole nykyään Amerikassakin muotia...
     
  10. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Kyllä munkin täytyy nyt yhtyä edellisiin kirjoittajiin.. Koskien varsinkin Herra Leinon artikkeleita. On aina ollu ilo ja nautinto lukea kyseisen legendan kirjoittamia äärimmäisellä asiantuntemuksella ja pedanttisella tarkkuudella ja perusteellisuudella luomia artikkeleita!

    Ja SK mainitsi tuon Kimin Ranchero-artikkelin.. Täytyy sanoa että se on ihan takuuvarmasti koko veekasi lehden historian upein artikkeli!!
    8)
    Olen myöskin pannut merkille että veekasin pohjanmaan toimittaja (PG) kirjoittaa myös omalla jäljittelemättömällä tyylillään jota on ilo lukea.
    Uusimmassa kasissa oli P.Kekaraisen hieno Ooppelikilpuri ja juttu oli mielestäni myös todella hienosti tehty.

    Edellisessä numerossa ollut 9 sekunnin katutykki oli myös PG:n käsialaa ja sitäkin oli hienoa lukea.. Olisin vain odottanut sitä kuvausta kun Pauli istahti Camaroon ja Hannu oli antanut toimittajalle elämänsä kyydit.. Siinä toki taidettiin ylittää joitain rajoituksia joten on ymmärrettävää että niistä ei lehdessä kirjoiteta.. Terveisiä vaan jos tätä lukee, oli vain niin elävän tuntuinen kuvaus kun suullisesti asiaa kuvasi kesällä kun kalajoella tavattiin..
    :D :wink:
     
  11. Yorkki

    Yorkki Gearhead

    Kyllä nuo pääkirjoitukset kertovat aika paljon koko lehden tasosta, verrattuna vanhoihin hyviin aikoihin. Silloin oli pääkirjoituksissa todella asiaa(ainakin hyvin kerrottuna :D ), eikä muutamaa riviä saman toistoa, niin kuin nykykasissa.
     
  12. jylhä

    jylhä 1st gear

    veekasia ei tuu, eikä tilata, mutta muita lehtiä on postin jakelukeskus niputtanut rikki. jostain syystä mun lehti on aina nipun päälimmäisenä, ja niputuspanta on uponnu lehteen kuin talikko paskaan. apali kustannusyhtiö ainakin toimittaa uuden lehden tuhotun tilalle kun kauniisti pyyttää. toi postinjakaminen on koiran hommaa ja jouluna en laittais koiraanikaan siihen. kellä muulla on työpäivä ilman kahvi ja ruokatuntia? on kait jollain, mutta sitten viä maaseudun reikäiset ja liukkaat tukkoon tuiskanneet tiet. joulun alla on postia tuova mikäliekuljetus joka ainoo päivä myöhässä ja jaettavana tsiljoona korttia per päivä. postilenkin jälkeen täytellään ajokuponkeja ja muita turhakkeita ja viedään tietty postilootista noukitut lähtevät postit, joten ei lenkin jälkeen kotiin pääse.
     
  13. Kattoppas, olipa meidänkin kylästä juttua -57 Nomadista. 8)

    Ja se Airstream... mmmh... 8)
     
  14. Dalkey

    Dalkey 1st gear

    Tällä kertaa ihan asiallinen lehti! Se Antti Koivualhon '63 Impala oli asiaa! Tällaista ennakkoluulotonta asennetta kaipaisi enemmän ko. lehteen. Tietysti lehden toimitus lukee näitä sivuja, joten antakaa palautetta.
     
  15. rakkari

    rakkari 3rd gear

    saatiimpa vähän näkyvyyttä turkuunkin päin ton antin impalan johdosta kun muuten tääl on niin saatatan kuollutta amerikan auto harrastusta kun ottaa huomioon et turku nyt sentään lukeutuu mittakaavaltaan melko suurensi kaupunkiksi..... :mad:
     
  16. impala67

    impala67 Double Gearhead

    nyt on kyllä ihme rutinaa. viimeisimmässä kasissahan on periaatteella jokaiselle jotain, perinpohjaisia autoesittelyjä. ja se bolt-on juttu, sehän sopii tähän päivään, TODELLA helpolla haetaan lisähevosia...

    mun mielestä ihan perushyvä kasi, sisältö sitä mitä sen pitääkin olla.
     
  17. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tuossa Patoharjun astrojutussa oli taas pitkästä aikaa kunnon tekemisen meininki. Ainakin mua olis kiinnostanut lukea laajemminkin mitä muutoksia tuo vaati moottorinohjaukseen ja muuhun autoon. Tuosta olis saanut kunnon projektijutun samoin kuin siitä 350 virittämisestä joka olikin ihan jees juttu.
     
  18. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    TURHA LUULO.

    En ymmärrä kuinka monta kertaa pystyy lukemaan sen ja aina putoamaan tossa kohtaa. :rotfl:

    Näin talven tullen muistuu mieleen myös se tieteellisen systemaattinen pakkaspääkirjoitus jäätyneestä nelikosta.

    Vaan kyllä mulle kelpaa tää nykyinenkin V8.

    Suomalaisista autolehdistä puuttuu yksi olennainen vakiojuttu, eli toimituksen omat autot ja niille tehdyt korjaukset, huollot sun muut viritykset. Ainakin Practical Classicsissa ne ovat melko viihdyttävää luettavaa.
     
  19. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    No ei kai sille PT Cruiserille tarvi muuta tehdä kun ajaa määräajoin Konalaan huoltoon :rotfl: Onhan pöpilistissä ainakin "Jussin Jorinat" joka aika lailla keskittyy ko. toimittajan omiin autoihin...
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    Niinhän se lukeutuu, mutta eiks sitä myös kutsuta Suomen suurimmaks valaistuks hautausmaaks, ja sik siellä kai on niin hiljasta myös jenkkirintamalla nykyään. Kyllähän Turussakin ennen tapahtui.
     

Kerro tästä muillekin!