Bilteman maaliruisku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja lapiosarvi, 24.12.2006.

  1. lapiosarvi

    lapiosarvi Gearhead

    kokeilin ihan vituuttani tilata biltemalta niiden nettisivuille ilmestyneen "pro" maaliruiskun.sellasen sinirunkoisen joka maksoi alle 30e.en yleensä suosi tollasia halppistyökaluja,mutta kuitenkin kokeilin maalata tuon scottarini sillä ja yllätyin positiivisesti,sillä ruisku osoittautui ihan ok-peliksi.mukaan tuli lisäksi puhdistusvälinesetti.tiedä sitten kuinka kauan pysyy hyvänä,mut tolla scottarinmaalauksella jo tienasi itsensä takaisin.kokeilkaa... :poff:
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Eihän tuo 30 € oo edes halppis.. :lol: Mä oon tehty suht onnistuneita maalauksia kahenkympin ruiskullakin. Ei tosin ihan noin siistiä kuin tuo Scottsdalen pinta :eek: Täytyy varmaan ostaa kolmenkympin ruisku kun seuraavan kerran maalaa.
     
  3. lapiosarvi

    lapiosarvi Gearhead

    scottarista tuli yllättävän hyvä, mutta konepellin joutuu myllyttämään roskista jos vimpan päälle haluaa...syynä oli että kompura pyöri tuola noukalla ja lennätti roskia ympäriinsä.nyt tallissa on kuitenki jo seinän pituinen paineilmalinjasto ja kompura väliseinän takana nii luulis että seuraava maalaus onnistuis taas vähän paremmin
     
  4. ajomies

    ajomies Gearhead

    No eihän se jälki yksin siitä ruiskusta kiinni ole......osaavalta sujuu homma huonommillakin vehkeillä......
    Siltikin Hyvää ja Rauhaisaa Joulua!
     
  5. Jimi

    Jimi Gearhead

    Kyllähän kaikki maalata osaa, toisilla on vain paremmat vehkeet :D :D

    Ei vaiskaan, oon pari autoo maalannut Biltema-ruiskulla ja muutaman Sata-Jetin ruiskulla ja yhtä hyvin se maali valuu molemmilla, jos ei yhtää katso, mutta kyllä ne kaikki kehtaa itse maalatuiksi tunnustaa.

    Kyllä sen eron rupee sitten paremmin huomaamaan kun tuo taito kehittyy.

    -Jimi-

    P.S. HYVÄÄ JOULUA!!!
     
  6. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    ainut et nois halpis ruiskuissa tahtoo neulat ja suuttimet olla messinkiä, kuluu ihan hulluna jos ajaa hiomaväriä läpi.. Sen jälkeen roiskii tippoja kun alkaa maalaan. Pintaväriä jos vaan ruiskuttelee niin kestävät pidempään.
     
  7. hatami

    hatami 3rd gear

    tossa Bilteman ruiskussa oli ainakin mulla ruostumaton neula ja suutin,jos on sama malli kyseessä.Toinen kesti hyvin toinen ,toisesta neula paskaksi heti.Kyllä eron huomaa DeVillbesin ruiskuun kuitenkin,ei aina viitsi sotkea parempaa ruiskua pienen maalauksen takia.
     
  8. lapiosarvi

    lapiosarvi Gearhead

    tarkotus olis aikaa myöten alkaa sijoittaman enemmän maalausvehkeisiin nyt kun talli rupee pikkuhiljaa näyttämään valmiilta ja pohjatöiden tekoki alkaa jo jollailailla sujumaan.... 8)
     
  9. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Vaikka en kummoinen maalin omatarve levittäjä olekaan, niin uudella Bilteman ruiskuilla kehtaa vetää yhden pintamaalin, jonka jälkeen muutaman hiontavärin. Sitten alkaa olla laite tiensä päässä. Kyllä suutin kuluu ihailtavaa vauhtia. :lol:
     
  10. wildchild

    wildchild 1st gear

    Ainakin noin kuvassa näyttää tosi fiksulta noin kotioloissa maalatuksi, oli ruisku sitten mikä tahansa.. OT, milläs maalilla muuten maalailit?
     
  11. Rockin' Reptile

    Rockin' Reptile 1st gear

    Mullon kans bilteeman ruisku, ja on maalattu auto jos toinenki, ja vähän muutaki ku autoja, ja hyvin toimii. Eikä maksanu ku 30€.
     
  12. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    on se sit juu ihan eriasias aina ruiskuttaa kunnon ruiskulla, tosin huono maalari ei saa hyvilläkään vehkeillä pintaa aikaseks :)

    Pohjiin pitäs aina panostaa täysin, ei voi saada hyvää pintaa jos pohja on huono.

    ite maalannu paljo "isolla" kynäruiskulla osia. Ja sit "isona" (lue, pieni ruisku kuitenkin) on binksin "ammatti" vehjes.
     
  13. Quest

    Quest Gearhead

    Terve
    Neuloja löytyy varasosina 1,2 - 2,0mm ja ne ei montaa euroa maksa. Harraste käytössä paremp ko hyvä.

    YST:JP
     
  14. mahtisonni

    mahtisonni 1st gear

    puhutteko bilteeman ylä vai alasäiliöllisestä mallista?`kuulemma alasäiliöllisessä tulee ilmakuplia helpommin... ?
     
  15. lapiosarvi

    lapiosarvi Gearhead

    alasäiliöisellä en maalais edes naurismaan aitaa saati sitten autoa vaikka ois minkä merkkinen....toki vaan mun mielipide,korjatkaa jos oon vääräs :poff:
     
  16. Timmo

    Timmo 1st gear

    Tämä maalattiin bilteman ruiskulla: http://timmo.kapsi.fi/b7.jpg

    Kuva on tietysti huono, mutta onnistui näköjään silläkin vaikka pitäisi olla "paska" ja "käyttökelvoton".
     
  17. SamiL

    SamiL Gearhead

    Se ero hyvissä ja halvoissa ruiskuissa tahtoo olla, että ruiskutuskuvio on halvoissa paljon kapeampi (tai matalampi, riippuen siitä, miten päin nokka on). Se tekee etenkin metallihohtovärillä maalaamisen vaikeammaksi, kun seuraavan vedon pitäisi aina peittää kolmanneksen verran edellisestä, ettei väriin tule tummuuseroja.
     
  18. wildchild

    wildchild 1st gear

    Ja kalliimmissa ruiskuissahan ovat neulat rosteria, niin ei kulu niin nopsaan...
     
  19. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Pisteet täältäkin Bilteman ruiskulle!

    Viimekesänä tuli bilteman ruiskulla vedettyä yksi auto ovien keskilistoista alaspäin. Metalliväri ja ihan tyytyväinen olen pintaan ollut.

    Ensikesänä kokeillaan ruiskua cutlassiin ja toivotaan että maalaus onnistuu yhtä hyvin.
     
  20. JPA

    JPA 3rd gear

    Näyttipäs tuolla just.painted kuvissa olevan toinenkin biliteeman laite, siis toi mikä lie pokkuri. Itsella myös samanlainen mutta vielä laatikossa, kannattaneekohan ottaa edes käyttöön :D
     

Kerro tästä muillekin!