Mikä rikkoo öljypumpun (TH700)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja coupe 74, 1.11.2006.

  1. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    1. loota rempattu
    2. asennettu paikalleen, turbiini pohjassa (?)
    3. ajoa jokunen tunti (kevyttä ajoa ja hiukan rallitusta)
    4. poks. öljypumppu paskana
    5. öljypumppu korjattu
    6 loota asennettu paikalleen ja TURBIINI VARMASTI POHJASSA
    7 parituntia ajoa (kevyttä hissuttelua metsässä)
    8.POKS,veto pois, öljy ei kierrä jäähyllä


    Mikä vi**u tässä voi mättää :wc:


    (auto 6,2 4*4 Blazer -86)

    Alanko virkkaamaan patalappuja :eek:
     
  2. jaketin

    jaketin Gearhead

    vaihdoitko turbiinin samalla?? itsellä ongelma johtui turbiinista, koska sen hahlot ei ollut tarpeeksi syvät, niin turbiini painoi rattaita vasten öljypumppua ja rikki meni..
     
  3. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Unohtui mainita, uusi turbiini tuli ensimmäisen rempan yhteydessä. Voiko tuota mitata jotenkin? Pitääpä penkoa jos löytyisi vanha turbiini jostain=vertaamalla siihen
     
  4. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Nyt ihan ekaks mittaan 2cm kossua lasinpohjaan..
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Ota heti 4cm kerralla ja pullo valmiiksi.
     
  6. jaketin

    jaketin Gearhead


    mittaat vanhan turbiinin hahlojen syvyyden ja vertaat uuden turbiinin hahloihin..

    mittaus on helppo, mittaat turbiinin kaulan yläreunasta hahlon syvyyden..
     
  7. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Tää turbiini juttu oli hyvä vinkki! Jos sais viikonloppuna vietyä tyhjät pullot kauppaan ja kori kaljaa tilalle niin sais purettua rojut taas alta pois.

    Turbiinin ja vetolevyn väliin jäi kuitenkin yli 5mm tyhjää, voiko se noissa hahloissa silloin olla. eikös sen pitäis jäädä "kantamaan" eli pienempi väli turbiinin ja vetolevyn välillä jos hahlot pohjaa ennen aikojaan :eek:

    Voiko liiankova vastapaine/tukos/tms esim jäähdytys putkissa rikkoa pumpun? Vissiin aika kaukaa haettua jo..
     
  8. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Miten se pumppu on rikki?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pari kertaa on tullut vastaan väärän kokoisia osia!! Esim. se lamellien tukirengas saattaa olla liian iso halkaisijaltaan ja joskus lamellitkin on ollut liian pitkiä. Meniko se pumpun runko huonoon kuntoon sen ekan laukeamisen jälkeen??
     
  10. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Lamellit oli paskana ja jotain muovihilpettä, korjuu sarjalla selvis, ei vaan kovin pitkälle :rotfl:

    Ite en noihin sisuskaluihin koske, laatikkomies erimies. Eli ihan tarkkaa diagnoosia en pysty antamaan.

    Ei
     
  11. jaketin

    jaketin Gearhead

    sama ilmiö oli mullakin,siis tuo välys. silti rikkoi pumpun, vielä kahteen kertaan :eek:

    mutta hahloja syventämällä ongelma häipyi tuon vian osalta..
     
  12. jaketin

    jaketin Gearhead

    selvisikö mitään?????
     
  13. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Ei ole kerennyt vielä purkamaan rojuja autosta, viikonloppuna taas koitetaan. Infoan kyllä tännekkin. Pakko saada tuokin romu pikkuhiljaa liikkeelle :odroll:
     
  14. jaketin

    jaketin Gearhead

    joko on selvinnyt vika??
     
  15. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Kestää ja kestää, pitkiä viikonloppuja mulla.
    Ei vielä varmuutta. Rojut on tutkittavana laatikkomiehellä. Ainakaan kovin suuria mittaheittoja ei turbiinin hahloissa ollut. Mittalaitteiden alkeellisuudesta johtuen en ite pysty varmaks sanomaan. Josko joulun pyhinä selviäis enempi :wink:
     
  16. Tää nyt on vaan mutua ,mutta omat turbiinini olen aina asennusvaiheessa änkenyt niin syvälle kun menee ja vetolevyyn nähden jos on jäänyt esim. tuo mainittu 5mm väliä ,niin sitten sorvannu noin 4mm prikat jolloin turbiini jää noin 1mm irti pumpusta muttei tule koko 5mm eteenpäin , ja ei oo pumppuja hajonnu , tiiäsit onko oikein vai ei......

    Siis koitin sanoa ettet nyt olis turbiinia vetolevyyn pultatessasi vetänyn turbiinia liikaa ulos ,jolloin hahlot ylettyy juuri ja juuri päällekkäin ja rasituksessa lipsahtavat? :lol:
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi millin pelivara pumpun ja turbaanin välillä on kyllä hiinä ja hiinä onko se turvallinen. Turbaani elää aika tavalla pituussuuntaan riippuen rasituksista, kierroksista ym..
     
  18. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Väliaikatietoja.
    Turbiinin kaulalla mittavirhe, pumpun sakara ilmeisesti pääsee lipsahtamaan turbiinin hahlosta jatkamme selvitystä :wc:
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    Kuulostaa tutulta :wc:
     
  20. Ck

    Ck Gearhead

    Nonii, mulla oli sama vika 727 lodjussa. Pari pumppua sain tuhottua ennenkun hokasin missä vika. Uusi turbiini oli 5mm liian pitkä, vetolevyyn ei jääny yhtään rakoa ja kiiressä kun kasasin niin en ajatellu sen pidemmälle. Eli turbaani hivenen hankasi vetolevyyn ja näin ollen painoi öljypumpun sisempää ratasta ja meni paskaks. Kaula oli oikean mittainen, ite turbiinin runko ei.

    On se kumma kun turbiinin mitatkin heittelee. Tai no, on sekin vaan ihmisen tekeleitä.
     

Kerro tästä muillekin!