toyota crown 67 ms 45

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja heistu, 11.9.2005.

  1. peekoo79

    peekoo79 1st gear

    Kerrottakoon nyt että NRE-86 edelleen samoissa kilvissä ja Tervakoskella. Ei tuo tekstiviestihaku kuitenkaan nyt nii-iin kallis ole etteikö sitä voisi käyttää. :wink:
     
  2. heistu

    heistu 1st gear

    otinpa esille pitkästä aikaa. penkkejä ei ole löytynyt.
     
  3. heistu

    heistu 1st gear

    tässä olisi crownin projekti kuvia
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    tässä on sisustasta kuva,jossa etupenkit ovat accordista
    [​IMG]

    ja taka pihalla odottaa tämmönen crowni romu ukkoo
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

  5. heistu

    heistu 1st gear

    upupup
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ehjän oloiset ovet ja takaluukku, ei tietenkään romuksi.
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Nou hätä, me on jo luvattu käydä pelastamassa toi joutumasta romu-ukon kyytiin :wink:
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    :D
     
  9. mercman

    mercman Gearhead

  10. mercman

    mercman Gearhead

    Niin
     
  11. heistu

    heistu 1st gear

    olikohan siitä farkusta mitään iloa?
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ei hätää, tulee siitä olemaan :wink: Nyt vaan tupsahti yks kilpurichevy ens tehtäväks eli vihellettiin peli poikki Crownin kanssa mut aikanaan sekin jatkuu ja sit tosta vihreästäkin on hyötyä sitä tehdessä :D
    On vaan aina noita rojekteja niin että joskus jotkut hommat kestää sit hiukka kauemmin kuin ens suunnitteli :odroll:
     
  13. heistu

    heistu 1st gear

    helou taas, aattelin ottaa esille. kiinnostais lueskella muittenkin crown ongelmia, minä taidan luopua penkkien etinnästä ja pistää ajo autoksi tahi myyn pois suahan tiiä.
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Eipä tässä suuria ongelmia muuta kuin ajan ja inspiraation puute. Ja vähän tietysti tallitilan puute.
    Ei paljosta olisi kiinni, jarru- ja kytkinsylintereihin korjaussarjat paikalleen sekä uudet jarruputket/-letkut. Sitten vähän enää pulttien kiristelyä sekä maalaushommia. Sitten olisi MS41 kasassa.

    Vaan on sitä muutakin projektia ja aina vaan tulee istuttua tässä koneenkin ääressä. :soosoo:

    Hyvän MS47:n, MS46:n (2.3) tai MS75:n kun löytäisi. Voisin tuohon Oldsmobileen vaihtaa vaikka päikseen :poff:
     
  15. mke77

    mke77 Gearhead

    jos b.b.chevy ei "tartte sitä varmia ni myyse mulle!!! mul mul olis ylenmäääränen ehjä runko moiseen :) vois tehdä jotain kivaa.....
     
  16. Dontomaso_61

    Dontomaso_61 1st gear

    Väärä kone

    :odroll: Tuossa mallisa on tiettäkseni alunperin 2 litran kuutoskone. 2,3 litra mielestäni seuraavassa korimallissa, vuosimallit -69 - - 71.
    -72 malli oli sitten jo 2,6 l rivikutosella.
    Muistaakseni 2,3 litra on tyypiltään 2M, ja 2,6 litra sitten 4 M.
     
  17. heistu

    heistu 1st gear

    alunperin 2,3 lukee maskin merkissäkin 2300 ohc 6.
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Re: Väärä kone

    40-sarjassa moottorivaihtoehdot on 3R, M ja 2M.
    Eli 1.9l nelonen, 2l kutonen ja 2.3l kutonen.

    Seuraavassa korimallissa eli 9/1967-9/1971 oli moottorit 5R, M ja 2M. Muuten samat mutta neloskone 2.0l, ei tainnut suuria muutoksia muuten olla.
    1971 eteenpäin sitten 5R, M, 2M ja 4M. Suomessa ei tosin tainnut olla kuin 5R ja 4M sekä indenorin jälkiasennusdiesel.
     
  19. mke77

    mke77 Gearhead

    Re: Väärä kone

    nii ja jos hiukan saa viilata pillkkua ni 40-sarjaa ei ollu kuin 3R ja 3R-B
    ja 41-sarjaa 3R-B ,5R ja M

    ja sit tietesten joskus (`76) tuli rs/ms-80 sarjassa 5M(2,8) ja `80 ms-112 sit jo 5M-E (2,8 ruisku) ja niin edelleen......
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Re: Väärä kone

    Niin, no minä kyllä lasken kaikki 1962-1967 valmistetut 40-sarjalaiset ihan samaan kastiin :D
    Tarkoittanet 41-sarjalla sitä kantikkailla takalampuilla olevaa pidempi keulaista face-lift mallia. RS41 on myös pyöreillä takavaloilla ja lyhyellä keulalla. Sellainen saattaisi serkulla olla kaupan, hiukan vaiheessa oleva projekti. Runko on hitsattu ja hiekkapuhallettu sekä maalattu, koria hitsailtu. Auto on nippeleinä.

    Mutta moottoreita siis. 40-sarja:
    sedan RS40(L) 3R-B 85hv / RS41(L) DeLuxe 3R 95hv
    sedan MS41(L) M 110hv / MS41(L)S M-B 125hv / MS45(L) 2M 115hv
    farmari RS46(L)V 3R 95hv / MS46(L) M tai 2M
    pick-up RS47(LV) 3R vai 3R-B? / MS47(LV) 2M
    Pääpiirteissään noin mutta ihan aina ei tunnu toyotankaan logiikka pätevän.
    5R oli vasta 50-sarjan moottori mutta niitä on 40-sarjassakin, koska moottoreiden takuuvaihdoissa on kuulemma niitä käytetty. Ei pitäisi olla alkuperäisenä. Varmaa ei näistäkään voi koskaan sanoa.
    Mutta http://www.crown-corona.org/ osoitteesta löytyy lisää tietoa, Järvisen Heikki on kerännyt infoa, joka on tarkempaa kuin minulla ja sielläkin myös keskustelupalsta. :)
     

Kerro tästä muillekin!