Letukan vetolevyistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Puli-Song, 12.1.2007.

  1. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Että mitenkä, kun mulla on 250 L6:ssa 305 V8:n vetolevy, nin onko olemassa tähän yhdistelmään sopivaa starttia, vai tartteeko kaivaa kone pois ja hommata pienempi vetolevy, kun nykyinen startti se sovi.

    (enkä kyl yhtään tiiä minkä Letukan startti mulla on, mutta pulttijaoltaan käy suoraan 250:een, mutta ei siis ton 305:n vetolevyn kanssa) :eek:
     
  2. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    Tuota, 305:ssa taitaa olla "iso" vetolevy. 250:nen tarvii pienen vetolevyn väkisinkin. Joissain koneissa on kahet pultinreiät startille, sillon sopii molemmat vetolevyt mutta eipäs taida kutosessa olla...
    Uusikaan vetolevy ei muistaakseni just kolmeekymppiä enempi maksa, onneks mutta sekin on 100% enemmän kuin puolet vähemmän.
     
  3. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    mullaki ois sama ongelma edessä. eli vetolevy pitäs keksiä 250 koneeseen ja on vaa noita 305 koneen vetolevyjä. eikös se mennyt sillee että yleisimmin noissa 350cid koneissa o vinokiinnitteinen startti ja vetolevyn pitää olla siinä just se isompi, kun taas 305 o se suorakiinnitteinen startti ja vetolevy on sen parihammasta pienempi. itellä on nyt omassa 350 koneessa alunperin vinokiinnitteinen startti mutta ku ei ollu ku noita suorakiinnitteisiä ni piti kolvata se siihen kiinni ja samalla laittaa se pienempikehäne vetolevy. meniköhän nuo mun arvelut ees sinnepäi :rotfl:

    mutta pääasia o että pitää jostai saada vetolevy 250 kutosen perään. käykö se pienempi hampainen siihe vai onko 250 koneelle iha omansa ??
     
  4. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Mulla on kuutosessa sekä vinojako, että suorajako. Sitä vaan, et jos se vinojakonen kävis ton "ison" vetolevyn kanssa, nin voisin päikseen vaihtaa tollaseen suorajakoseen...
     
  5. Qjet

    Qjet 1st gear

    " Pieni " jako starttikehässä = 153 hammasta > suorakiinnitteinen startti
    " Iso " jako starttikehässä = 168 hammasta > vinokiinnitteinen startti
    Jos ei ole sopiva kombinaatio, niin startin päätyä vaihtamalla onnistuu. Kolmas malli Chevyn starteissa on vanhempi versio, jossa startti kiinnitetään kahdella pultilla pitkittäisesti kytkinkoppaan. ( mm. 250 cid L6 Truck-versio 60-luvun lopussa ).
     
  6. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Niin ja kahtokaa myös onko ylimääräisiä "isompia"tasapainoitus möykkyjä vetolevyssä,nimittäin tuo -86 ja uudempaan 305:een on sellainen laitettu koska kampiakselin takapää on suora,eli vielä yksi vaihtoehto tähän systeemiin,en laittaisi sellaista noihin vanhempiin 6 ja 8:n koneisiin.
     
  7. B 50

    B 50 Gearhead

    Taisi olla eri pulttijaolla/keskireijällä. Muistaakseni.
     
  8. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Piti oikein käydä tonkimassa romukasoja ja niinhän se olikin että on pienempi keskireikä ja eri pulttijako,mutta hyvä tietää asiana jos olet ostamassa vetolevyä niin kannattaa varmistaa että tulee oikea,tässä hieman mittoja:Isompi vetolevy ulkohalkaisija(168 hampia) 358mm,reikä 63mm,pulttijako n.92mm,Pienempi levy(153 hampia) jossa on tuo tasapainotus lätkä= 86-ja uudemmat,ulkohalkaisija 327mm,reikä 52mm,pulttijako n.77mm.
     

Kerro tästä muillekin!